Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidan taas täysin 24-vuotiasta poikaani. Yhteiskunta ei auta tarpeeksi.

Vierailija
16.02.2022 |

Sai viime keväänä diagnoosin keskivaikea masennus. Sitä ennen oli oireillut jo pari vuotta. Ei aluksi myöntänyt, että tarvitsee apua, mutta onneksi lopulta haki sitä. Tai yritti hakea. Pojalla on kaksi kertaa kuukaudessa terapia ja lääkkeet jatkuvassa käytössä. Mitään muuta ei ole. Poika ei jaksa nousta välttämättä edes sängystä koko päivänä. Käyn vähintään joka toinen päivä pojan luona, siivoan, laitan ruokaa ja kannustan pesemään edes hampaat. Monesti olen käynyt kaupassa pojan puolesta, että saisi syödäkseen, mutta paljon olen joutunut heittämään roskiin. Olen esimerkiksi ostanut appelsiineja, mutta ne ovat jääneet syömättä, kun ei ole jaksanut kuoria niitä. Olen yrittänyt vaatia enemmän apua, mutta en ole saanut sitä hankittua, koska poika ei ole itsetuhoinen.. onneksi asun viereisellä paikkakunnalla. Pelottaa edes ajatella, miten kävisi, jos en asuisi. Mulla alkaa vaan itselläni voimat loppumaan, mutta yritän vain jaksaa. Yksin en lastani jätä. Se on varma.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille molemmille <3 t äiti jolla aikuinen adhd poika ja jatkuva huoli

Vierailija
2/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei auta kuin auttaa vuosikymmenestä toiseen. Minusta yksin jättäminen voisi olla hyvä herätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko poika tulla asumaan luoksesi joksikin aikaa niin olisi helpompi pitää silmällä ja huolehtia?

Vierailija
4/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ilmaista siivouspalvelua kenellekään. Eläkeläisetkin joutuvat maksamaan kodin siivouksen ja kauppa tuo ruokatavarat kotiin, ottaa kuljetusmaksun.

Vierailija
5/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on saanut viime keväänä diagnoosin eikä olo ole yhtään parantunut niin onko lääkitys varmasti oikea ja sopiva?

Vierailija
6/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljon tietokoneella?

Vierailija
7/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole ilmaista siivouspalvelua kenellekään. Eläkeläisetkin joutuvat maksamaan kodin siivouksen ja kauppa tuo ruokatavarat kotiin, ottaa kuljetusmaksun.

Ei tässä siitä ole kysymyskään. 

Vierailija
8/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko poika tulla asumaan luoksesi joksikin aikaa niin olisi helpompi pitää silmällä ja huolehtia?

Tätä olen yrittänyt ehdottaa, mutta poika itse ei halua. Edelleen uskoo pärjäävänsä yksin ja jos soitan kysyäkseni kuulumisia niin aina sanoo että hyvin menee, vaikka äänestä kuulen, että ei mene. Sanoo itse, että pärjää kyllä, mutta jos en pariin päivään käy niin on jo kamala sotku, pissapulloja sängyn alla eikä ole välttämättä syönyt mitään. Olen yrittänyt saada apua ja kysyä että mitä muuta tuo on kuin hidasta i t s e m u r h a a. Ei poika pärjää yksin, mutta kai luonne ei anna periksi.

Ap

Vierailija
9/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykytilanne suomessa ettei tarvittavaa ja riittävää hoitoa saa! Niin huolestuttavaa! Voimia ap.

Vierailija
10/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sä kyllä ap valehtelet! ei sun pojalla mitään pissapulloja ole sängyn alla. Parempi tarina seuraavalla kerralla.

Vierailija
11/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on saanut viime keväänä diagnoosin eikä olo ole yhtään parantunut niin onko lääkitys varmasti oikea ja sopiva?

❤️ Välillä on parempia jaksoja, nyt taas heikompi. Siksi kirjoitin, että hoidan taas omaa aikuista lastani. Syksyllä pärjäsi hienosti.

Ap

Vierailija
12/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sä kyllä ap valehtelet! ei sun pojalla mitään pissapulloja ole sängyn alla. Parempi tarina seuraavalla kerralla.

Tuota muuten tekevät he, jotka ovat todella sairaalloisesti koukussa tietokonepeleihin. 

Vierailija
13/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielenterveysammattilainen, mutta ei kuulosta keskivaikealta masennukselta! Mitä vaikea masennus sitten on? 

Vierailija
14/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti masentunut ihminen ei parane sillä, että läheiset uuvuttavat itsensä tehdessään kaiken hänen puolestaan. Hänen pitäisi löytää merkityksellistä sisältöä elämäänsä, jokin syy aamulla nousta. Passivoituminen vie vaan syvemmälle.

Vierailija
15/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minulla on psykoottinen masennus sekä pakko-oireinen häiriö. Ihan itse pitää pärjätä.

Vierailija
16/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä juttu tuo pissapullot sängyn alla on ? Eikö ole paljon työläämpää hankkia tyhjiä pulloja ja pissata niihin ja laittaa pullot sängyn alle kun käydä normaalisti vessassa ?

Vierailija
17/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lennot Espanjaan aurinkooon niin huomaa,että maailma ei olekaan niin perseestä. Viikonloppua tapaksia, viiniä ja aurinkoa, mikäs olis sen mukavampaa.

Vierailija
18/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä juttu tuo pissapullot sängyn alla on ? Eikö ole paljon työläämpää hankkia tyhjiä pulloja ja pissata niihin ja laittaa pullot sängyn alle kun käydä normaalisti vessassa ?

Usein niitä tyhjiä pulloja on siinä vieressä, kun varsinkin peliaddiktiosta kärsivät juovat paljon kofeiinipitoisia limppareita. Kun pelissä on vaihe, jossa ei ole aikaa mennä vessaan niin nopeammin nappaa sen pullon ja siihen vetää ja palaa takaisin peliin, kun että nousee ylös, käy vessassa ja tulee takaisin. 

Vierailija
19/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhteiskunnan pitäisi auttaa? Hankala tilanne. Jaksaa kuitenkin terapiaan lähteä, mutta ei wc:hen?

Vierailija
20/143 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteesta kiinni.