Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsen naamaa ei putsata?

Vierailija
30.06.2015 |

Olen muutamankin kerran ihmetellyt joidenkin perheiden tapoja, jossa lapsi / vauva saa olla naama suklaassa tai vastaavassa mäskissä esimerkiksi koko kauppareissun ajan. Miksi on niin vaikeaa putsata sen lapsen naama? Kyllähän tietynikäiset sotkevat syödessään, mutta kuka hemmetti lähtee ihmisten ilmoille vaivautumatta pyyhkimään jälkiä? Tai jos se piltti on vetänyt vaikka jätksit autossa ennen sinne kauppaan menoa, miksi on niin vaikea pyyhkiä niitä jälkiä suunympäriltä ja poskista? Ällöttävää.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa ihmettelen. Tuttavapiirissä monia joiden lapsilla aina naamat likaisina. Meillä pestiin lapsen naama joka ruokailun jälkeen aina siihen saakka kunnes oppi itse pesemään. Veljen pojalle on tullut ihottumaa kun on ruokaa kuivunut leukaan. Jos ei voi pestä, niin pyyhkisi edes.

Vierailija
2/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan sottapytyn vanhempi vastaa? Siskon lapsilla joskus naamat ihan nukkaset, kun ensin on syöty jotain tahmeeta ja sitten kaikki karvat ja roskat tarttuu siihen tahmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin olen miettinyt, että pienen lapsen vanhemmalla voisi kuvitella olevan mukana jonkinlaisia kosteuspyyhkeitä kaikkien niiden vaippojen ja omien tupakka-askien lisäksi. Mutta ei.

Vierailija
4/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt yleensä antaa vauvalle ja pikkulapselle suklaata? Varmaan se kuuluisa wt.

Vierailija
5/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on söpöä, kun lapsella on paskainen nassu. En pese sitä liian usein. Katsokaa muualle.

Vierailija
6/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä murheet! :'D

Vierailija
7/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tätä mieheltäni kysynyt mutten ole mitään järjellistä vastausta saanut. Mumisee jotain että mitä väliä tuollasella... Mä olen kahdeksan vuotta sille maininnut lasten naaman ja käsien pesusta mutta ei mene perille millään. Muuten on ihan fiksu mies, en tiedä miksi juuri tämä siisteysasia on niin vaikea. Itse putsaan ne kyllä, kuten myös huolehdin puhtaat, sopivan kokoiset ja keliin sopivat vaatteet päälle. Mies taas huikkaa lapsille että pistäkääs päälle ja niillä sitten lähtevät, oli vaatteet mitä tahansa. En tajua...

Vierailija
8/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:38"]

Kuka nyt yleensä antaa vauvalle ja pikkulapselle suklaata? Varmaan se kuuluisa wt.

[/quote]

No vaikka olisi luumusosetta niin kai ne jäljet voisi pyyhkiä pois?

Vierailija
9/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:45"]

On teillä murheet! :'D

[/quote]

Ensimmäinen paskaisen lapsen vanhempi löydetty

Vierailija
10/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan selkeästi likainen niin sitten pestään suu ruuan jälkeen mutta ei tuo meillä mikään rutiini ole.

Vierailija
11/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:27"]

Sitäkin olen miettinyt, että pienen lapsen vanhemmalla voisi kuvitella olevan mukana jonkinlaisia kosteuspyyhkeitä kaikkien niiden vaippojen ja omien tupakka-askien lisäksi. Mutta ei.

[/quote]

Voi ei, repesin tälle niin, että vauvalta irtosi tissi suusta. :D Kuvittelin itseni penkomassa hoitolaukkua josta sinkoilee vaippoja ja tupakka-askeja joka puolelle. En kyllä polta, mutta koominen mielikuva.

Ja joo, käyn joskus kaupassa likanaamaisen 3-vuotiaan kanssa. Joskus ei vaan hoksaa puunata sitä. Ei se aina semmoinen ole.

Vierailija
12/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:27"]Miksei kukaan sottapytyn vanhempi vastaa? Siskon lapsilla joskus naamat ihan nukkaset, kun ensin on syöty jotain tahmeeta ja sitten kaikki karvat ja roskat tarttuu siihen tahmaan.
[/quote] Kysy siltä siskoltas.

Vierailija
13/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:45"]Mä olen tätä mieheltäni kysynyt mutten ole mitään järjellistä vastausta saanut. Mumisee jotain että mitä väliä tuollasella... Mä olen kahdeksan vuotta sille maininnut lasten naaman ja käsien pesusta mutta ei mene perille millään. Muuten on ihan fiksu mies, en tiedä miksi juuri tämä siisteysasia on niin vaikea. Itse putsaan ne kyllä, kuten myös huolehdin puhtaat, sopivan kokoiset ja keliin sopivat vaatteet päälle. Mies taas huikkaa lapsille että pistäkääs päälle ja niillä sitten lähtevät, oli vaatteet mitä tahansa. En tajua...
[/quote] Voi luoja, kahdeksan vuoden narina. Kunpa älyäisi vaihtaa muijaa.Kuka tollasta jaksaa.
eksan vuoden narina

Vierailija
14/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pari kertaa huomannut, että lapsella onkin ollut suussa vielä jotain (pyörittelee ruokaa suussa ikuisuuden ennen nielaisua), mutta minä olen luullut hänen olevan valmis ja pyyhkiny suun. Sitten myöhemmin katson, mikä tossa valuu, kun muksu onkin sylkenyt ne jämät pois ja ne valuu leukaa pitkin. Varmasti, jos kaupassa ym. joku muu ehtii huomata sotkun ennen minua,luulee, että naama on sellainen sitten koko reissun. Toki, jos aina on tutun lapsella naama töhnässä aina on syy joku muu.
.
Ihan pienellä jauhoista tehty puuro jäi helposti pesusta huolimatta ja se muuttui kuivana sellaiseksi hilseileväksi kerrokseksi. Ei siis näkynyt iholla ennen kuivumista eikä meinannut sormiinkaan aina tuntua. Suttu näkyi sitten poskessa viiveellä. No, jos oli ehditty leikkipuistoon asti oli pakko odottaa, että pääsee vedellä pesemään, kun puuro tarttui niin tiukasti ihoon, että muu irroitus teki kipeää. Muuten toki heti pesu. Ongelma loppui, kun lapsi kasvoi ja siirryttiin hiutalepuuroon.
.
Ehkä tästä nyt saan haukut sitten niskaani, mutta ei meillä kyllä silti mitään tahmatassu-nassuja katsella x)

Vierailija
15/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:45"]Mä olen tätä mieheltäni kysynyt mutten ole mitään järjellistä vastausta saanut. Mumisee jotain että mitä väliä tuollasella... Mä olen kahdeksan vuotta sille maininnut lasten naaman ja käsien pesusta mutta ei mene perille millään. Muuten on ihan fiksu mies, en tiedä miksi juuri tämä siisteysasia on niin vaikea. Itse putsaan ne kyllä, kuten myös huolehdin puhtaat, sopivan kokoiset ja keliin sopivat vaatteet päälle. Mies taas huikkaa lapsille että pistäkääs päälle ja niillä sitten lähtevät, oli vaatteet mitä tahansa. En tajua... [/quote] Voi luoja, kahdeksan vuoden narina. Kunpa älyäisi vaihtaa muijaa.Kuka tollasta jaksaa. eksan vuoden narina

[/quote]

En ole narissut, ihan tavallisesti maininnut silloin tällöin :) Me osataan puhua toisillemme niin ettei kummankaan tarvitse siitä vittuuntua, kokeiles joskus.

Vierailija
16/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:38"]

[/quote]

No vaikka olisi luumusosetta niin kai ne jäljet voisi pyyhkiä pois?
[/quote]

Kuka nyt antaa luumusosetta lapselle? Varmaan joku terveysintoilija

Vierailija
17/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas ihan asiallinenkin vastaus (15)

Vierailija
18/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu likanaama, 4v. Unohdan vaan pestä sen naaman ja sit julkisilla paikoilla kauhistun kun huomaan että on sotkussa naama.

Vierailija
19/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas oksettaa kun joillakin lapsilla on aina jotain kuivunutta räkää nenän alla. Yäääääk!

Vierailija
20/42 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sottapytyn äiti, kun semmosta etsitte. Syy likaiseen naamaan on pyyhkimisen aiheuttama raivari. Mikäli olemme suljetussa tilassa, kauppa/ posti/ bussi, ja taapero on lopettanut mutustelun, odotan, että olemme ulkona ennen kun pyyhin. Lapsesta lähtee niin helvetin kova ääni, että mieluummin annan olla vähän aikaa sottainen, kun kiusaan muita sillä kirkumisella. Siksi lapseni näyttää joskus likaiselta. Kahdesta pahasta tuo on mielestäni vähemmän paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä