Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hertsin Kidia kirppis

Vierailija
16.02.2022 |

Nostan tän uutena kun kiinnostaa mitä mieltä ihmiset tästä myyjän roolissa:
Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur ja uudenveroisesta Molon fleecestä samoin. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.
Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt eikä vaatteita vaadita silitettävän ym. niin jäi tästä jotenkin vain *ska mieli vaivannäöstä kun tajusin, että en juuri tuntipalkkaa itselleni edes saanut. Harmittaa vain, että kallista vaatetta erehdyin pois antamaan yrittäjälle. Hyväntekeväisyyteen antamalla olisi asiasta jäänyt edes hyvä mieli.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikkoina Hertsin Kidia on ollut ihan kummallisen tyhjä! Siis todella vähän tavaraa myynnissä. Samaan aikaan varaukset menevät viikkojen päähän, mikähän logiikka? Miksi eivät ota tavaraa myyntiin? 

Outo paikka kaiken kaikkiaan minusta. Alkoi kivasti silloin muutama vuosi sitten. Nyt: omituista.

Vierailija
102/111 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut saaneet kutsuja VIP myyjäksi? Ei tarvitse varata myyntijaksoa ja tavaraa voi viedä silloin kun huvittaa Tuli fiilis, että firmalla ei mee hyvin jostain syystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös se, että koko ajan muutoksia ja uudistuksia. Rauhoittukaa. JKsa koko ajan opetella uusia sääntöjä ja säätöjä.

Vierailija
104/111 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahnetta sekoilua tai sille tuntuu.

Tää on tätä nykyajan ilmiötä, että ei tyydytä siihen, että luodaan hyvä ja toimiva liike, joka elättäisi, olisi siis omistajansa työpaikka. Joka olisi rakas, hyvä ja hyvin hoidettu, tulotaso ok.

Ei, kaiken pitää skaalautua ja laajentua. Firma pitää pääsyä myymään eteenpäin törkyhintaan. Pitää päästä myös esiintyyn jonain erikoisasiantuntijana ja toisaalta tehdä niin tietsä-cuulei tanssivideoit.

Tavoitteena ei siis ehkä oo ollu luoda ihana kauppa, joka tuottaa hyötyä omistajalle ja asiakaskunnalle. Vaan tavoitteena on ehkä ollu rikastua. Se selittäid tän säädön ja jatkuvat uudet liikkeet. Ahneella vaan on eräänlainen loppu.

En tajuu miten ihanasta Ipanaisesta on muutamassa vuodessa edetty tähän. Onkohan enää yhtään samat tyypit puikoissa. Toivottavasti toi säätö loppuu ja palataan perusasioihin eli toimivaan second hand -kauppaan. Aluksi oltiin sitä erinomaisesti.

Vierailija
105/111 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättelen tätä ketjua, jos joku muukin etsii tietoa, kannattaako Kidialla myydä tai kokemuksia lastenvaatteiden myynnistä pk-seudulla. Vastaus: Ei kannata! Kuten muut ovat jo todenneet, niin asiakkaalla on kissanpäivät näillä hinnoilla, mutta myyjälle Kidian kauppa ei kannata ellei toive ole ensisijaisesti päästä tavarasta eroon. Jos tavarassa on paljon rahaa kiinni ja haluaisi siitä jotain takaisin, niin suosittelen etsimään muita vaihtoehtoja.

Oma saldo nyt päättyneellä myyntijaksolla: noin 250e myyntiä ja käteen jäi alle sata euroa :D eli alle 40% myynnin tulosta menee myyjälle. Nämä "täyden palvelun myynnit" ovat toki aina epäedullisempia kuin itse myynti, mutta tämä on aika hurjaa.

Samoin hinnottelun osalta on heillä logiikka hukassa, tässä pari esimerkkiä: takaisin palautui mm. jokin hiukan nukkaantunut äitiysmekko, josta yrittivät saada lähes 10e, paljon käytetty miniRodinin pipo hinnalla 8e ja vastaavasti olivat kaupanneet upouudet eläinhahmoiset nahkaiset tarhatossut 4 e (ei tylsät 10e peruspopot vaan söpöt kalliit laatutossut ja minulle jäi noin 1,5e hinnasta) ja laput kiinni uuden haalariasun 4,5e. Lähes kaikki tuotteet myydään käytännössä maks. 5e, ellei ole ulkohaalari tms isompaa. Gugguun paidoista taisivat pyytää sentään peräti 6e/kpl.

Jos liikkeessä käy, niin hyllyissä on melko paljon myös ns. tylsää perusvaatetta, jossa selkeää kulumaa. Nämä huonokuntoisemmat maksavat 4-5e sijaan 3-4e eli etenkin kalliimpien merkkien myynnissä Kidia on susisurkea diili. Ymmärrän, että liiketoimintaa, mutta tuntuu, että vaaka on kallistunut jo kohtuuttomasti liikkeen voiton ja ostajien houkuttelun puolelle.

Vierailija
106/111 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forumin liike näyttää olevan historiaa?

Kun käytiin kesällä, se oli rasittavan täynnä (en jaksanut siirrellä rekkien kymmeniä henkareita paitoineen, kun rekki niin täynnä, että pitää ikäänkuin työntää sitä vaate+henkarimassaa koko matkalta, jos haluaa tilaa nostaa jonkun sieltä).

Vaatteet ei olleet lapseni koossa mitenkään kiinnostavia paitsi yksi t-paita. Sen ostin. Se oli kalliin ulkkarimerkin kaunis, täysin uutta vastaava paita. Se maksoi 4,5. Ei paljon hyödyttänyt myyjää. Musta tuntuu kuin olisin varastanut sen häneltä. Lapsi kyllä tykkää.

Vierailija
107/111 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä vaatteita Hertsin Kidiassa. Minulla oli ajanmukaisia vaatteita mm. Marimekolta, Papulta, yksi Lumi-merkin laukku jne. Ei todellakaan mitään huonoa tavaraa. Tiedän kirppiksen tason hyvin, koska itse käyn liikkeessä usein. He peruuttivat myyntini kokonaan, merkkivaatteista huolimatta! Hirveä vaiva turhan takia.

Kidia on aiemmissa myynneissäni hylännyt tuotteita, kuten Conversen kenkiä, jotka ovat menneet Itiksen On the blockissa myöhemmin kaupaksi heti. He ovat hylänneet minulta myös tavaroita, jotka olen aiemmin ostanut Kidiasta. Miksi ne ovat aiemmin kelvanneet myyntiin, miksi eivät nyt? Ei ole kiinni merkistä, menekistä tai vaatteen kunnosta.

En enää ikinä aio asioida Kidiassa, se on selvä. 

Vierailija
108/111 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin myydä vaatteita Hertsin Kidiassa. Minulla oli ajanmukaisia vaatteita mm. Marimekolta, Papulta, yksi Lumi-merkin laukku jne. Ei todellakaan mitään huonoa tavaraa. Tiedän kirppiksen tason hyvin, koska itse käyn liikkeessä usein. He peruuttivat myyntini kokonaan, merkkivaatteista huolimatta! Hirveä vaiva turhan takia.

Kidia on aiemmissa myynneissäni hylännyt tuotteita, kuten Conversen kenkiä, jotka ovat menneet Itiksen On the blockissa myöhemmin kaupaksi heti. He ovat hylänneet minulta myös tavaroita, jotka olen aiemmin ostanut Kidiasta. Miksi ne ovat aiemmin kelvanneet myyntiin, miksi eivät nyt? Ei ole kiinni merkistä, menekistä tai vaatteen kunnosta.

En enää ikinä aio asioida Kidiassa, se on selvä. 

Älytöntä! Mitä tuo tuollainen pomputtelu on, että me ei oteta sulta mitään. Toi kuulostaa koulukiusaamiselta!!

Vierailija
109/111 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua.

Ero Ipanaisen ja Kidian välillä on kuin yöllä ja päivällä. Ipanainen oli varsinkin alkuvuosinaan riemukas, lämminhenkinen levähdyspaikka, jossa tapasi samanhenkisiä ihmisiä, löysi lapselle hetkeksi leikkikaverin ja lastasi kotiin lähtiessä rattaiden alakorin täyteen hyödyllisiä ja/tai söpöjä, edullisia ostoksia. Sitä paikkaa (ja aikaa, lapset kun kasvaa!) on ikävä.

Kidia: jatkuvaa muutosta, suuruudenhulluutta, voiton maksimointia, kylmiä asiakaskohtaamisia ja mitä vielä. Kävin liikkeessä kerran ja se riitti.

Joku täällä jo sanoikin, että vie lastenvaatteet ja -tavarat Kumpulan Helmeen. Omankin kokemuksen mukaan paikka on hyvässä nosteessa, siisti, sopivasti rento, vähän ahdas tosin mutta vaatteiden kokoskaala mukavan laaja (50-150 cm).

Suositaan näitä paikkja, joista hyviä kokemuksia, niin ne palvelevat myös jatkossa. 

Vierailija
110/111 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
111/111 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pari kertaa olen vienyt Ainoan Kidiaan ja kolmatta kertaa en enää vie, kovat provikat vetävät,  hirveä vaiva silittäminen kanssa ja käteen ei jää itselle mitään. Espoossa asuvana Kumpulan helmeen on liian pitkä matka. Ison omenan Little copenhagenin olen kokenut hyvänä, selkeä hinnoittelu ja kaikki on mennyt kaupaksi mitä myyntiin laitoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme