Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, jos joku ostaa sinulle esim. synttärilahjan kirpputorilta?

Vierailija
16.02.2022 |

?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ostaa usein lahjani kirpputorilta. Kerään tiettyä asiaa ja sieltä sitä saa. Myös kirjat ovat täysin ok kierrätettyinä, ei tarvitse ostaa uutena. Koriste-esineitä, astioita yms en joka tapauksessa halua lahjaksi keneltäkää.

Vierailija
2/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on mulle tarpeellinen, siisti ja käyttökelpoinen niin ihan sama mistä on ostettu. Tai siis mieluummin kierrosta kun jostain lapsityövoimariistohalpuus kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puhdas, toimiva ja muuten mieluisa, aivan sama mistä ostettu.

Vierailija
4/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mistä on hankittu, kunhan on sellainen josta pidän.

Vierailija
5/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan.

Vierailija
6/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa toimintaa. En loukkaantuisi siitäkään, jos jättäisi lahjan kokonaan ostamatta.

Vierailija
7/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. Minä oon saanut kirppikseltä ostettuja arabian astioita joita keräilen ja tietysti otan ne ilomielin vastaan. 

Vierailija
8/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi olla jopa arvokas löytö.

Vierailija
9/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua loukkaa se, että joku ostaa lahjaksi jotain turhaa krääsää, mihin on mennyt ihan hukkaan luonnonvaroja. Kirppikseltä hankittu lahja on monin verroin parempi.

Vierailija
10/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen minut tunteva tietää, että jos haluaa ostaa lahjan, josta pidän, sitä ei löydy mistään normikaupasta vaan nimenomaan löytönä kirppareilta tai ehkä jostain käytetyn tavaran liikkeestä.

Kukat tietty poikkeus, niissäkin toki itsepoimittu luonnonkukkakimppu parempi ja persoonallisempi kuin rahalla kukkakaupasta hankittu. Talvisin puiden oksia, esim männyn oksat ovat kivoja maljakossa

Vierailija
11/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, sillä kierrätys on korkealla arvoasteikollani, ja sitä paitsi kirpputoreilta löytää aina paljon mielenkiintoisempaa, tarpeellisempaa ja usein myös kestävämpää tavaraa kuin kivijalkamyymälöistä, kuten vaikkapa myynnistä poistuneita elokuvia, kirjoja, vinyylejä, pelejä, vintage-elektroniikkaa ja vaatteita, jotka sopivat paremmin omaan tyyliini kuin vaateliikkeiden trendipellejen keikarikamppeet. Olen siis mies, en miesoletettu, metroseksuaali tai koreileva pelle.

Se on tosin vielä sanottava, että valitettavasti kirpparitkin alkavat nykyään olla melko täynnä kaiken maailman ylihinnoiteltua roskaa, joten into kierrellä niitä on romahtanut viimeisen parin vuoden aikana olemattomiin ja niissä tulee lähinnä käytyä vain jos oikeasti etsii jotakin tarpeellista.

Vierailija
12/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi roskiin!

En todellakaan arvostaisi. Kas kun ei toisi omia käytettyjä sukkiaan. 

Sanonpahan vaan, että jos ostat jotain käytettyä lahjaksi, niin sinun täytyy TODELLA tuntea

vastaanottaja. Että hän on sellainen, joka käy itsekin kirpputoreilla ja on osa jotain samanhenkistä -pelastetaan maailma- kulttuuria, tai säästetään ja köyhäillään tai mitä se sitten onkaan. 

Vierailija
13/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ehyt tai muuten sellainen, jolla olisi minulle käyttöä. Esim. kirpparikirjat ovat aina tervetulleita.

Vierailija
14/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mielipidettä herättää itse lahja kuin se mistä se on ostettu. Kirppareilta voi saada vaikka mitä mitä kaupasta ei välttämättä löydä

Vierailija
15/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tällainen nuori sukulaistyttö, joka hurmoksessaan tekee "löytöjä" kirpputoreilta ja suurieleisesti niitä sitten lahjoittaa, kun on löytänyt jotain "juuri Pirkko-tädille niin sopivaa". 

Monikaan ei näistä "mahtavista löydöistä" ilahdu lainkaan.  Minä olen sanonut, että kun tulee mieleen, että tämä olisi Kaisa-tädille (minulle siis) niin hieno lahja, niin jätä ostamatta ja laita vaikka tekstari, että ajattelin sinua juuri. Se lämmittää enemmän, kuin jokin ihme vanha roina. 

Vierailija
16/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen roska on toisenkin roska kirjoitti:

Minulla on yksi tällainen nuori sukulaistyttö, joka hurmoksessaan tekee "löytöjä" kirpputoreilta ja suurieleisesti niitä sitten lahjoittaa, kun on löytänyt jotain "juuri Pirkko-tädille niin sopivaa". 

Monikaan ei näistä "mahtavista löydöistä" ilahdu lainkaan.  Minä olen sanonut, että kun tulee mieleen, että tämä olisi Kaisa-tädille (minulle siis) niin hieno lahja, niin jätä ostamatta ja laita vaikka tekstari, että ajattelin sinua juuri. Se lämmittää enemmän, kuin jokin ihme vanha roina. 

HA! Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa, minulla nimittäin on samanmoinen ystävä. 

Pahinta on, että kun hän elää niin omassa atmosfäärissään kaikessa vegaanijutuissaan ja kirppistelyissään, niin hän todella syyllistää ja paheksuu muita, jos joku haluaa ostaa käyttötavaransa ihan normaalisti kaupasta tai lentää etelänlomalle. Hän jopa loukkaantui ja oli puhumatta minulle monta viikkoa, kun en vastaanottanut hänen tuomaansa vanhaa esinettä, minkä oli kirppikseltä löytänyt. Miksi minun olisi se pitänyt ottaa vastaan? En ikimaailmassa olisi itse siihen kiinnittänyt edes huomiota. En halua sellaista, ei ole mitään käyttöä ja se on rumakin. Kertoi sen kuitenkin olevan varsin arvokas, joten mielestäni oli reilumpaa antaa hänen pitää se itse tai etsiä parempi kohde lahjalleen. Minä en jaksaa alkaa myymään toisten lahjoituksia, ja toisaalta minua harmittaa heittää tavaroita roskiin, kun toisella on kuitenkin ollut (kai) jokin kaunis ajatus. 

Vierailija
17/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin käyttökelpoinen tavara kirppikseltä kuin hyödytön krääsä marketista.

Vierailija
18/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin käyttökelpoinen tavara kirppikseltä kuin hyödytön krääsä marketista.

Minä ostan itselleni käyttökelpoista tavaraa marketista.

Lahjaksi en koskaan osta (enkä varsinkaan halua itse ) kuin viikossa pois kuluvaa; kukkia tai syötävää.

Se, että tavara on kirppikseltä, ei tuo minulle mitään lisäarvoa. Mieluummin ostan puhtaan, ehjän ja uuden tuotteen. Katsoisin itsekin kieltämättä hieman kieroon sitä, joka asiasta tähden olisi synttärilahjan ostanut kirppikseltä.

Vierailija
19/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoriltahan voi löytää suoranaisia design-aarteita puoli-ilmaiseksi. 

Näin väittävät. 

Joten ei kai se mitään haittaa, jos esine on siisti ja puhdas, kunnossa kaikin puolin.

Vaatteita en kyllä huolisi. Tai mattoja tai muutakaan tekstiiliä. 

Vierailija
20/27 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä ostaa kenellekään sitä. Ellei ole varma että toinen haluaa käytetyn version. Ei ole pakko antaa lahjaa silloin. Ei tiedä missä se tavara on ollut aiemmin, vaikka sa palvojan käytössä, koskaan et voi tietää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän