Muita, joiden mielestä UFF on täyttä vedätystä?
Mielestäni hirveät hinnat. Sitten kahden euron päiviltä saattaa jotain löytää - ehkä jotain, mitä ei käytä koskaan.
Kommentit (20)
Onhan siellä ihan älyttömän kallista. Usein uusia vaatteita saa halvemmalla. Jos lahjoitan vaatteita, lahjoitan jonnekin muualle kuin UFF:lle.
Itse vien useimmiten Uffille ylimääräiset vaatteet, kaikista nopein ja helpoin tapa. Jopa täällä syrjäkylällä on keräyslaatikko.
Kallista siellä kyllä on, itse en ole tainnut ostaa sieltä mitään ikinä.
Hinnat nousseet kasvaneen suosion myötä, tasarahapäivillä taas ei löydä enää mitään kivaa. Myös työntekijät ottaa itse parhaat päältä.
Niinhän se onkin, sehän on kerrottu tv-ohjelmissakin jo varmaan 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nousseet kasvaneen suosion myötä, tasarahapäivillä taas ei löydä enää mitään kivaa. Myös työntekijät ottaa itse parhaat päältä.
Paljon tullut nähtyä myös että kun ne alet alkaa niin siellä on hamstraajia jotka vaan kerää korin täyteen sen tarkemmin katselematta saati sovittamatta, selkeästi aikovat myydä kalliimmalla eteenpäin.
Voi olla. Joskus mistään muualta ei löydä villapaitaa tai villatakkia. Muttei aina sieltäkään. Ketjuliikkeissä ei ole aina lämmintä paitaa tai kohtuuhinta.
Heitän mieluummin vaatteet roskiin kuin vien Uffille. Kalliilla myydään ilmaiseksi saatuja vaatteita, köyhille lähetetään huonot lumput ja omistajat rikastuu.
Samaa mieltä. En lahjoita sinne. Ei palvele alueen köyhiä niillä hinnoilla. Tiedostavat hipsterit toki maksavat mitä vain.
Sama ongelma kuin monissa kierrätyskeskuksissa. Työntekijät napsii itse parhaat päältä: huonekalut, vaatteet, käyttötarvikkeet yms. Romut jää muille ja vielä suolaiseen hintaan. Joku joskus puolusteli näitä välistä vetäjiä ja minusta se on arveluttavaa ja väärin hyväksikäyttää asemaansa saadakseenbetuja, kuten melkein ilmaista laatu tavaraa. Siksi ei teekään mieli lahjoittaa tavaraa näihin tarkoituksiin koska hyvä tavara menee todennäköisesti jollekin työntekijälle eikä tarpeelluselle. Lisäksi on näitä bisneksen tekijöitä, jotka kiertelee työkseen halpismestoja läpi ja tekee hankintoja jälleenmyydäkseen.
Samaa mieltä. Markkinoivat olevansa joku hyväntekeväisyysjärjestö, mutta oikeasti vain myyvät ne lahjoitetut tuotteet hyvällä hinnalla Pohjoismaissa. Ja käärivät rahat itselleen.
Olen sitä mieltä, että sinä olet ääliö. Ei sieltä ole pakko mitään ostaa.
Laitan sinne laatikkoon kaikki vanhat kuteet ja kengät. Jotkut voi olla vähän risoja mutta mitä sitteen. Onhan siellä työntekijät selvittelemässä.
Enemmän hirvittää se, että ylimääräiset lumput kuljetetaan johonkin kasoihin afrikkalaisille kaduille tai Amerikan autiomaihin. Ennemmin annan vanhat vaatteeni poltettavaksi energiaksi.
Mikä siinä olisi sitä vedätystä? Kun editoin vaatekaappiani, oli ihanaa päästä eroon vaatteista pudottamalla ne vaan säkissä laatikkoon. Kamala homma olisi ollut niiden kuvaamisessa, mittojen ottamisessa, nettiin laittamisessa, kommunikoinnissa potentiaalisten ostajien kanssa (+ ne tuhannet oharit mitä nykyään kuuluu tehdä nettikirppareilla)...
Yksi lempihameistani on juurikin UFF:ltä. Maksoin 7 euroa. Katselin sieltä villatakkeja, mutta hinnat olivat vielä talvella sen verran suolaisia, että odottelen alennusmyyntejä ja menen sitten katselemaan uudelleen. Ihan tavallisistakin kaupoista ostan yleensä vain alennusmyyntien aikaan, niitähän on ihan jatkuvasti niin mikä järki maksaa täyttä hintaa mistään.