Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua villasukkien neulonnassa

Vierailija
16.02.2022 |

Teen palmikkosukkia, jossa on ohjeet 38 tai 42 jalkaan. Ihminen jolle sukat menee on jalka 39-40. Kysymys on siis. Teenkö 38 ohjeella ja jatkan kärkeä että menee 39-40 vai teenkö 42 ohjeella ja lopetan kun kärki on sopiva?

7 veljeksestä teen, 3,5mm puikot ja ohjeessa on joko 52 aloitus silmukkaa tai 56.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten sukat 38 ja miesten 42. Jalan leveys ratkaisee. Nuorilla on myös kapea, vaikka olisi pitkä.

Vierailija
2/5 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten sukat 38 ja miesten 42. Jalan leveys ratkaisee. Nuorilla on myös kapea, vaikka olisi pitkä.

Ok. Eli teen 38, koska naiselle ja jatkan kunnes tarpeeksi pitkä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-ohjeella tulee aivan liian isot. Itse olen 39 kokoiseen jalkaan tehnyt 38 ohjeella ja varioinut lopussa. Tykkään, että sukka on napakka eikä löysä jo heti alussa, koska venyvät reippaasti käytössä.

Vierailija
4/5 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästä on monta koulukuntaa. Oma jalka on 39 ja kapea. Teen itselleni aina varren miesten silmukoilla, tykkään kun varsi pitkä, kavennan naisten malliin kantapäästä alkaen.

Palmikkoa varteen tehdessä tekisin naisellekin miesten koon. Tulee helposti liian tiukka. Ja omat sukkani aina pesen kuitenkin koneessa ja kutistuvat jonkun verran.

Ja itse taas inhoan sellaisia napakoita sukkia, vähän pitää ilmaa jäädä.

Vierailija
5/5 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tästä on monta koulukuntaa. Oma jalka on 39 ja kapea. Teen itselleni aina varren miesten silmukoilla, tykkään kun varsi pitkä, kavennan naisten malliin kantapäästä alkaen.

Palmikkoa varteen tehdessä tekisin naisellekin miesten koon. Tulee helposti liian tiukka. Ja omat sukkani aina pesen kuitenkin koneessa ja kutistuvat jonkun verran.

Ja itse taas inhoan sellaisia napakoita sukkia, vähän pitää ilmaa jäädä.

Tätä juuri mietin. Itsellä on suht tiukka käsiala ja 3,5mm puikot, että voi tulla pientä kokoa.. no jos nyt kokeilen isommalla ohjeella tehdä. Ainakin mahtuu toiset sukat alle! Kiitti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi