Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vastaisinko rehellisesti neuvolan huumekyselyyn?

Vierailija
25.09.2006 |

odotan toista lastani ja tänään sain postissa neuvolan esitietolomakkeet ja nipun kyselyitä ravinnosta ja päihteidenkäytöstä. mun arveluttaa vastata rehellisesti tämmöiseen kysymykseen:

1. Poltatko hashista? a) Kyllä b) En

2. Oletko aiemmin polttanut hashista? a)Kyllä b) En

Jos kyllä, milloin aloitit/lopetit?

siis joo, olen aiemmin polttanut pilveä, ikävuosien 16 ja 22 välillä ehkä yhteensä 10 kertaa. tuntuu vaan tyhmältä että vastaisin että aloitin 16v. ja lopetin 22v. eikö se silloin kuulosta että oisin vedellyt vähän kokoajan, joka viikonloppu vähintään?

nyt oon tosiaan 26v, pullantuoksuinen äiti-ihminen. mua hirvittää ajatella että mut neuvolassa leimattais joksikin huumeäidiksi, semmoisen asian takia jota oon tehnyt aikana jollon en ollut kenenkään äiti vaan lähinnä huithapeli teini.

ekaa lasta odottaessani vastasin rehellisesti kaikkiin neuvolan kysymyksiin, enkä silloin kyllä mihinkään vaikeuksiin joutunut. nyt oon eri neuvolan asiakkaana, eikä näillä käsittääkseni oo minusta tuommoisia tietoja.

kai mun pitää silti vastata niinkuin asia on? vai pitääkö?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alle 2-kymppisenä poltin joskus humalassa tupakan tai kaksi.

Vierailija
22/26 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun alle 2-kymppisenä poltin joskus humalassa tupakan tai kaksi.

joo, ja milloin aloitit/ lopetit?

no siinä ennen kymmentä aloitin ja tasalta lopetin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salaat asian ja pelkäät paljastumista, terkkari huomaa että salaat jotain. Hän saattaa epäillä paljon isompia asioita, kuin huumekokeilut (mitkä ovatkin tyhmiä).

Tätä palstaa lukiessa vaikuttaa että aika monet nuoret nykyään käyttävät jotain. Ikävä juttu.

Vierailija
24/26 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kokeillut marihuanaa 10 vuotta sitten. Ensimmäistä odottaessani vastasin sitten huumekyselyyn, että kerran kokeillut. Niinpä terkkari laittoi sitten neuvolakorttiin kohtaan HUUMEIDENKÄYTTÖ RAKSIN KYLLÄ. Seuraavalla neuvolakerralla sanoin, että haluan sen raksin siitä pois, koska en ole huumeidenkäyttäjä. terkkari otti sen siitä pois.

Vierailija
25/26 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan laajentaisi tätä periaatetta neuvolaan ja neuvolan terveydenhoitajiin. Mitään merkitystä tuollaisilla kokeiluilla ei ole sinun tai lapsesi terveyden kannalta ja tieto voi johtaa vain turhaan vaivannäköön puolin ja toisin. Toisaalta enpä itse haluaisi itsestäni tuollaisia tietoja ylös mihinkään viralliseen paperiin, vaikka totta olisikin. Valitettavaa myös os, että neuvolaterveydenhoitajien ammattitaidossa ja ymmäryksessä näidenkin asioiden suhteen voi olla todella suurta hajaannusta. Pahimmillaan joku hieman kalkkeutuneempi terkkari voi kuvitella nuoruudessaan satunnaiskäyttäneen ihan ihkaoikeaksi huumeäidiksi.

Jos kuitenkin olet edellisen lapsen kohdalla noista kertonut, kannattaa ehkä laittaa tiedot ylös nytkin. Jos olet hyväksynyt tietojen luovutuksen edelliseltä paikkakunnalta uudelle, niin oikeasti epäilyksiä voi herättää se, että tieto huumeista on poikkeava edellisestä kerrasta. Siitä voi herätä epäilys, että olet alkanut uudestaan käyttää ja siksi salailet.

Vierailija
26/26 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään ongelmia huumeiden takia. Ihan turhaa mainita asiasta mitään. Ei kuulu neuvolalle sitten yhtään tippaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän