Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku tuli leipäjonossa tänään :(

Vierailija
29.06.2015 |

1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihan kauheita. Trollaaminen on ilmeisesti tosi kivaa joidenkin mielestä. Mutta siltä varalta että joku teistä empatiakyvyttömistä p******sista olisi tosissaan, huomautan seuraavaa. Jos älyä ei ole sen vertaa, ettei ymmärrä että masentunutta ei auta pätkääkään se, että hänelle hokee "piristy" tai "ryhdistäydy", niin ehkä silloin kannattaisi pidättäytyä kommentoimasta kokonaan. Siinä nimittäin ei anna vaikutelmaa ronskista selviytyjästä, vaan hieman vähä-älyisestä ja empatiakyvyttömästä k***päästä. Ja niitähän valitettavasti riittää.

Vierailija
82/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Turussa, autan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:25"]

Tässä keskustelussa käy hyvin ilmi se, että keski/hyvätuloinen kansa on ns. vieraantunut köyhyydestä niin paljon, että ei enää tiedetä mitä se on, ja uskota sitä, että kyllä täällä meidän hyvinvointivaltiossakin jotkut elävät epäinhimillisissä olosuhteissa. On totta, että köyhilläkin _kuuluu_ olla esim. netti.
Ja se siksi ,että meidän maassamme ilman sitä on hyvin vaikeaa hoitaa asioita. Tiesittehän, että nykyään pankissa laskujen maksaminen automaatilla maksaa?. Netissä lisäksi pääsääntöisesti hoidetaan työnhaku, kelan-etuudet jne. Nettiä voimme pitää nykyään aivan yleisoikeitena, kuten ruokaa ja asuntoa. Ilman sitä on hyvin vaikea ja _kallista_ tulla toimeen. Eikä se mitenkään poista sitä tosiseikkaa, että meillä asuu myös ihmisiä, joilla ei ole varaa ihan perusedellytyksiin elämässä.

Toinen asia on se, että vaikka ne elintapaköyhät on, ehkä näkyvin ja kuuluvin "köyhyydenilmentymä", se ei missään tapauksessa poista sitä tosiseikkaa, että suurin osa on köyhä huonon onnen, sairastumisen, äkillisen elämänkriisin, lomautusten, pitkän työttömyyden tai muun _itsestä riippumattoman_ syyn takia.
Moni tekee kaikkensa saadakseen sitä rahaa, mutta aina se kaikkikaan ei riitä.
Ja onko kukaan oikeasti yrittänyt tehdä kaikkensa, kun on ensin nääntynyt esim. vuoden vesimakaroni linjalla ja vailla minkäänlaista kosketusta ns. normaaliyhteiskuntaan. Se tosiaan vaikuttaa ihmisen kykyyn toimia, huono ruokavalio, vähäinen liikunta jaksamisen puutteessa ja mielihyvän puute. Se ei tee kenestäkään supertoimijaa. Se on helppo sanoa, että ryhdistäydy, jos vatsa on pullollaan ruokaa, voi tehdä itseään virkistäviä ja miellyttäviä asioita jne. Jokainen jaksaa kitkuttaa aikansa, mutta jokaisen voimat ja usko myös loppuu aikanaan, vaikka olisi kuinka kova sissi.

Sitten se "mene töihin". "tekevälle aina töitä löytyy". Mutta kun ei löydy.
Eikö nämä ihmiset oikeasti viitsi katsoa vähän ympärilleen. Meillä on parhaassa työiässä olevia koulututtettuja työttömiä pilvin pimein, _koska, ei ole töitä_. Uudelleen koulutus maksaa meillä suomessakin maltaita, eikä köyhällä ole varaa lähteä koulunpenkille istumaan, koska mahdollinen velkataakka käy opintotuilla mahdottomaksi. Vaikka meillä onkin ilmainen koulutus, niin se ei tarkoita, että se olisi kaikille mahdollinen. Opiskelijoiden tuet ovat niin pienet, ja jos ei saa töitä/pysty tekemään töitä, niin kyseessä on melkoinen pattitilanne.
Nykyään myös esim. siihen aina mainittuun siivoustyöhön tarvitaan koulutus. Myöskin siivojia on työttöminä. Samoin, kuin kaupan kassa, mainostenjakaja jne.
Eikä todella oteta sitä seikkaa huomioon, että esim. mainostenjakaminen voi tehdä monta asiaa. Jaat mainoksia pyöräillen/jalkaisin, energiankulutus kasvaa, tarvitset lisää ruokaa jaksaaksesi, palkka on huono, mutta ylittää sallitun saantimäärän, jolloin tiput tuilta, mutta tulet työtätekevänä entistä köyhemmäksi ja tilanne kurjenee.

Ruuan hinta, asumiskulut, sähkö, vesi.. kaikki kustannukset on nousseet viime vuosina paljon. Tuet kuitenkin on mitotettu pitkälti johonkin 10-20 vuoden takaiseen hintatasoon. Asumistuki hyvin harvoin nykyään kattaa vuokraa, niin, että sitä ei jäisi vielä useita satoja euroja maksettavaksi. Ja tosiaan ne sadat eurot on sitä "näkymätöntä rahaa", kela/sosiaalihuolto laskee periaatteella "tällä hinnalla on löydyttävä asunto", vaikka todellisuus on se, että sen hintaisia asuntoja ei ole enää olemassakaan. Muut tuet eivät ota siis huomioon, että ihmisellä voi olla esim. niitä asumiskuluja sen 500e sen jälkeen, kun asuminen on tuettu. Nämä eurot laksetaan rahaksi, jolla pitäisi pärjätä, vaikka ne menevät siihen asumiseen.

Jos joskus viitsisitte siis katsoa niiden "en halua tehdä töitä, kun on mukava loisia kotona" ihmisten ohi ja nähdä sen oikean kurjuuden. Sitä on olemassa. Ja se jatkuva mollaaminen, haukkuminen, alas polkeminen, ei auta ketään. Ne jotka haluaa loisia, tekevät sitä moitteista huolimatta. Ne jotka tekee kaikkensa pärjätäkseen, lannistuvat nopeammin, kun jokapuolella on vastassa vain paskamyrsky ja "ryhdistäydy".

AP:lle tsemppiä. Muuten en osaa auttaa. Tiedän mitä tuollainen elämä on.
Täälläpäin meillä ei ole ruokajonoja. Olen ollut kaksi päivää syömättä nyt. Onneksi olen lapsesta asti ollut vähäruokainen.  Tilanteeni on onneksi väliaikainen, mutta köyhyydessä lusimistä on vielä rutkasti edessä, ennenkuin tilanne paranee niin, että syömättä ei tarvitse olla.

[/quote]

Asiallinen kirjoitus. Järkevät ihmiset allekirjoittavat tämän täysin.

Teksti on kuitenkin liian pitkä ja vaikea tajuta sellaiselle ihmiselle jolla ei mitään haluja ole tosiasioita ymmärtää.

Joitakin ihmisiä "palvelee" mielikuvitusmaailmassa elämisen, ja se kun voi kuvitella että oma menestys on vain ja ainoastaan siitä kiinni miten ylivertaisen parempi kaikessa on verrattuna köyhään.

Joidenkin on pakko saada lytätä toisia ihmisiä alemmas, jotta voisivat luulla itse olevansa jotakin. Taustalla voi olla myös alitajuista pelkoa sitä kohtaan että itsekin voisi olla samassa asemassa kuin syrjäytynyt. Silloin hoetaan sitä mantraa että kaikki on aina itsestä kiinni, vaikkei siihen alitajuisesti uskotakaan.

Tuollaisille ihmisille saattaa sitten on paljon vaikeampaa kun omalle kohdalle napsahtaa joku vähän vaikeampi takaisku.

Vierailija
84/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta! Jos olisin oikeasti nälissäni, en olisi palauttanut paahtoleipääkään.

Vierailija
85/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:44"]Ei voi olla totta! Jos olisin oikeasti nälissäni, en olisi palauttanut paahtoleipääkään.
[/quote]
Näin. Kirjoitin samaa jo aiemmin, olen aidosti nähnyt nälkää, ja siinä tilanteessa ottaa itku silmässä kaiken avun vastaan. Ap on vielä hyvässä kuosissa, kun on varaa valikoida. Minun köyhyyteni oli itseaiheutettua, käytin leijonanosan pienestä palkasta lainojeni lyhentämiseen. Minimituilla ruokkii hienosti itsensä.

Vierailija
86/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:37"]

Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla.

[/quote]

Idiootit toistavat tuota hölynpölyä ja oikeasti vielä uskovat sen. Eikö oikeasta yhtään herätä epäilyksiä tuollainen väite? Mitä jos selvittäisittte ne maat, joissa on se peräänkuuluttamanne anteliaampi sosiaaliturva, kun kokonaiskuvaa katsotaan. Voisi tulla teille urpoille aikamoinen yllätys.

Vierailija
87/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:37"]

Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla.

[/quote]

Idiootit toistavat tuota hölynpölyä ja oikeasti vielä uskovat sen. Eikö oikeasta yhtään herätä epäilyksiä tuollainen väite? Mitä jos selvittäisittte ne maat, joissa on se peräänkuuluttamanne anteliaampi sosiaaliturva, kun kokonaiskuvaa katsotaan. Voisi tulla teille urpoille aikamoinen yllätys.

[/quote]
Suomessa esim. 500€ vuokraa maksava saa eri tukia yhteensä tonnin, vähintään. Jos on totta tuo, että minimipalkka Romaniassa on 200€, niin siitä voi päätellä, miten oikeassa nämä huutelijat ovat. Tervemenoa Romaniaan!

Vierailija
88/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:25"]

Tässä keskustelussa käy hyvin ilmi se, että keski/hyvätuloinen kansa on ns. vieraantunut köyhyydestä niin paljon, että ei enää tiedetä mitä se on, ja uskota sitä, että kyllä täällä meidän hyvinvointivaltiossakin jotkut elävät epäinhimillisissä olosuhteissa. On totta, että köyhilläkin _kuuluu_ olla esim. netti.
Ja se siksi ,että meidän maassamme ilman sitä on hyvin vaikeaa hoitaa asioita. Tiesittehän, että nykyään pankissa laskujen maksaminen automaatilla maksaa?. Netissä lisäksi pääsääntöisesti hoidetaan työnhaku, kelan-etuudet jne. Nettiä voimme pitää nykyään aivan yleisoikeitena, kuten ruokaa ja asuntoa. Ilman sitä on hyvin vaikea ja _kallista_ tulla toimeen. Eikä se mitenkään poista sitä tosiseikkaa, että meillä asuu myös ihmisiä, joilla ei ole varaa ihan perusedellytyksiin elämässä.

[/quote]

En jaksanut lukea lapsellista vuodatustasi ensimmäistä kappaletta pidemmälle. Naiivi ajattelutapasi tulee jo siinä riittävän hyvin ilmi. Ensinnäkin, kirjastossa on ilmainen netti kaikille. Toisekseen Suomessa ei todellakaan asu yhtäkään ihmistä, joilla ei ole varaa perusedellytyksiin elämässä. Kannattaisi ehkä selvittää mitä ne perusedellytykset ovat. Aika hakoteillä tunnut olevan.

Vierailija
89/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:34"]

Mikset mennyt ajoissa?

[/quote]

Olenko ainoa ketä nämä jälkiviisaudet ärsyttää?

Vierailija
90/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti mua masentaa enemmän nuo loukkaukset ja arvostelut kun en suostunut ottamaan 6 leipäpakettia vastaan. Kuinka paljon te muut oikein pystyttä pelkkää leipää syömään ja elämään pelkästään sillä? Leivissä eräpäivä vielä ylihuomenna. Olen minä allerginen monille ruoka-aineille ja niistä yks on juurikin vehnä ja mulla on ärtyneensuolen-oireyhtymä. En pysty paljon leipää syömään koska tulen siitä kipeäksi. Olen niin väsynyt puolusteleen itseäni jatkuvasti etten jaksa enää. En minä joka päivä edes sängystä jaksa nousta. En voi mitään jos ei ihmiset tätä ymmärrä. Olen syrjäytynyt. Minulla ei ole enää juuri ystäviä ja se ei ole ollenkaan omaa syytäni. Mulla oli vuosi sitten erittäin raskas ero kun pitkäaikainen parisuhdekin päättyi miehen toimesta. Olen oppinut sen kuinka julmia monet ihmiset voivat olla mukaanluettuna exäni ja se on horjuttanut luottamasta enää keneenkään. Minua on potkittu päähän tässä elämässä ihan tarpeeksi. Olen yrittänyt monesti hakeutua opiskelemaan ja töihin siinä kuitenkaan onnistumatta koska työkyvyttömyysleima estää sen. Jatkakaa vaan ilkeilyä ja syyllistämistä jos se tyydyttää omaa elämäänne mutta miettikää myös sitä että jos teidän elämä romahtaakin joku päivä eron tai terveyden menettämisen takia.

Ap

Vierailija
91/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:28"]Ihan oikeasti mua masentaa enemmän nuo loukkaukset ja arvostelut kun en suostunut ottamaan 6 leipäpakettia vastaan. Kuinka paljon te muut oikein pystyttä pelkkää leipää syömään ja elämään pelkästään sillä? Leivissä eräpäivä vielä ylihuomenna. Olen minä allerginen monille ruoka-aineille ja niistä yks on juurikin vehnä ja mulla on ärtyneensuolen-oireyhtymä. En pysty paljon leipää syömään koska tulen siitä kipeäksi. Olen niin väsynyt puolusteleen itseäni jatkuvasti etten jaksa enää. En minä joka päivä edes sängystä jaksa nousta. En voi mitään jos ei ihmiset tätä ymmärrä. Olen syrjäytynyt. Minulla ei ole enää juuri ystäviä ja se ei ole ollenkaan omaa syytäni. Mulla oli vuosi sitten erittäin raskas ero kun pitkäaikainen parisuhdekin päättyi miehen toimesta. Olen oppinut sen kuinka julmia monet ihmiset voivat olla mukaanluettuna exäni ja se on horjuttanut luottamasta enää keneenkään. Minua on potkittu päähän tässä elämässä ihan tarpeeksi. Olen yrittänyt monesti hakeutua opiskelemaan ja töihin siinä kuitenkaan onnistumatta koska työkyvyttömyysleima estää sen. Jatkakaa vaan ilkeilyä ja syyllistämistä jos se tyydyttää omaa elämäänne mutta miettikää myös sitä että jos teidän elämä romahtaakin joku päivä eron tai terveyden menettämisen takia.

Ap
[/quote]
Selitä nyt vielä, miten työkyvyttömyysleima estää opiskelun? Ymmärrän, että töitä on vaikea saada. Minä olin 8(!) vuotta eläkkeellä, opiskelin vakuutusyhtiön kustannuksella uuden ammatin, ja työllistyin hyväpalkkaiseen ammattiin. Maailma on auki sinullekin, älä luovuta! Vain yksi elämä.

Ihmisiä suututtaa se, että yhteiskunta tulee jo aika lailla ihan joka ikistä, ja silti koko ajan valitetaan. Ymmärrän sen suuttumuksen. Mutta moni ei hahmota sitä, että työkyvyttömät ovat ihan eri ryhmä kuin työhaluttomat. Voi olla, että vaikkapa masennus estää toimimasta kovin täyspäisesti. Tämä saattaa johtaa ihan oikeaan nälkiintymiseen.

Ap, vaadi itsellesi kuntoutusta! Terapia, lääkkeet jne. Onnea matkaan!

Vierailija
92/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:30"]

Olisihan siitä leivästä voinut tehdä vaikka mitä. Kuivattaa korpuiksi, paistaa köyhiä ritareita, käyttää jauhelihan ja tonnikalapullien jatkeena jne. Kuinka monta euro viikossa sinulla jää ruokaan? Vuokrasi varmaankin maksetaan jne.

[/quote] Ja yli 200 yläpeukkua näin typerälle mielipiteelle, voi älynväläys!

Vierailija
93/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"]

Miten voit olla työkyvyttömyys eläkkeellä vaaikka voit polkea 10km. pyörällä?

Eläkekin tulee ylihuomenna.

[/quote]  Tässä erittäin hyvä esimerkki siitä miten jotkut laukoo mielipiteitään käyttämättä lainkaan aivojaan!

Vierailija
94/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:28"]

Ihan oikeasti mua masentaa enemmän nuo loukkaukset ja arvostelut kun en suostunut ottamaan 6 leipäpakettia vastaan. Kuinka paljon te muut oikein pystyttä pelkkää leipää syömään ja elämään pelkästään sillä? Leivissä eräpäivä vielä ylihuomenna. Olen minä allerginen monille ruoka-aineille ja niistä yks on juurikin vehnä ja mulla on ärtyneensuolen-oireyhtymä. En pysty paljon leipää syömään koska tulen siitä kipeäksi. Olen niin väsynyt puolusteleen itseäni jatkuvasti etten jaksa enää. En minä joka päivä edes sängystä jaksa nousta. En voi mitään jos ei ihmiset tätä ymmärrä. Olen syrjäytynyt. Minulla ei ole enää juuri ystäviä ja se ei ole ollenkaan omaa syytäni. Mulla oli vuosi sitten erittäin raskas ero kun pitkäaikainen parisuhdekin päättyi miehen toimesta. Olen oppinut sen kuinka julmia monet ihmiset voivat olla mukaanluettuna exäni ja se on horjuttanut luottamasta enää keneenkään. Minua on potkittu päähän tässä elämässä ihan tarpeeksi. Olen yrittänyt monesti hakeutua opiskelemaan ja töihin siinä kuitenkaan onnistumatta koska työkyvyttömyysleima estää sen. Jatkakaa vaan ilkeilyä ja syyllistämistä jos se tyydyttää omaa elämäänne mutta miettikää myös sitä että jos teidän elämä romahtaakin joku päivä eron tai terveyden menettämisen takia.

Ap

[/quote]

Elämä on välillä syvältä ja epäreilua. Olin vuosia masentunut ja itsetuhoinen, mutta vähitellen masennuslääkkeiden avulla pääsin takaisin pimeästä tähän elämään.

Nykyään on terveenkin vaikea saada töitä, joten sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti jos et töitä saa, kannattaa kuitenkin yrittää ja vaikka joku sinulle sopiva vapaaehtoistyö, esimerkiksi eläinsuojeluyhdistykset jos tykkäät eläimistä. Näyttäisi hyvältä cv:ssä ja samalla todistat että pystyt tekemään töitä. Tämä saattaa olla vain välivaihe elämässäsi ja tulevaisuudessa asiat voi olla paljon paremmin.

Vierailija
95/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:11"]

Olet kiittämätön paska. Sinulta pitäisi ottaa kaikki tuet pois niin ymmärtäisit olla kiitollinen siitä mitä nyt saat. En ymmärrä miten muiden rahoilla oleva kehtaa valittaa siitä että saa vastikkeetonta rahaa. Muuta Romaniaan jos ei Suomen sosiaaliturva kelpaa.

[/quote]

Odotahan sitten kun/jos itse sairastut ja joudut vakituisesta työpaikasta eläkkeelle.

Vierailija
96/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:11"]

Olet kiittämätön paska. Sinulta pitäisi ottaa kaikki tuet pois niin ymmärtäisit olla kiitollinen siitä mitä nyt saat. En ymmärrä miten muiden rahoilla oleva kehtaa valittaa siitä että saa vastikkeetonta rahaa. Muuta Romaniaan jos ei Suomen sosiaaliturva kelpaa.

[/quote]

Odotahan sitten kun/jos itse sairastut ja joudut vakituisesta työpaikasta eläkkeelle.

[/quote]

Siinä tapauksessa:

A) Kiitän siitä, että olen työskennellyt maassa, joka kustantaa minulle asunnon, ruoan ja aikalailla muutakin työttömäksi joutuessani.

B) Itken ja valitan päivästä toiseen kuinka minun pitäisi saada enemmän ja enemmän tekemättä mitään sen eteen.

Vaikea arvata kumpaan ryhmään sinä kuulut.

Vierailija
97/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on faiffii , eikä mikään reilukerho ! kyllähän tässä suloisessa Suomen maassakin on monia surullisia ihmiskohtaloita joista ei vaan paljon melua pidetä !

Vierailija
98/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:37"]

[/quote]

[/quote]

Minä tuon kirjoitin ja itseasiassa tuo juttu oli totta jo 90-luvulla, jolloin oli yhdessä Euroopan hyvinvointia koskevassa seminaarissa. Monissa Euroopan maissa on ollut jo pitkään Suomea paljon parempi sosiaaliturva, mm. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Belgiassa, Luxenburgissa, Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Ranskassa.

Suomalaisen sosiaaliturvan taso on vuodelta 1991, jonka jälkeen turvaan ei ole tehty korotuksia, vain pienet indeksitarkastukset. Joten on aivan totta ettei sossun normien mukaisia vuokra-asuntoja ole enää olemassakaan. 25 vuodessa palkat ovat kaksinkertaistuneet, tuet junnaavat samalla tasolla...

Vierailija
99/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:37"] Juuri tänään oli Hesarissa juttu, jossa taas mainittiin että suomalaisten minimisosiaaliturva on Euroopan heikoimpia, Romanian tasolla. [/quote] Idiootit toistavat tuota hölynpölyä ja oikeasti vielä uskovat sen. Eikö oikeasta yhtään herätä epäilyksiä tuollainen väite? Mitä jos selvittäisittte ne maat, joissa on se peräänkuuluttamanne anteliaampi sosiaaliturva, kun kokonaiskuvaa katsotaan. Voisi tulla teille urpoille aikamoinen yllätys.   [/quote] Suomessa esim. 500€ vuokraa maksava saa eri tukia yhteensä tonnin, vähintään. Jos on totta tuo, että minimipalkka Romaniassa on 200€, niin siitä voi päätellä, miten oikeassa nämä huutelijat ovat. Tervemenoa Romaniaan!

[/quote]

Sinäkin olet aivan ulkona Suomen sosiaaliturvan tasosta. Itse maksan vuokraa 560 e ja saan työkyvyttömyysleäkettä bruttona vajaan tonnin. Tukia en todellakaan saa tuota väittämääsi vähintään tonnia, ainoastaan parisataa asumistukea. Nettotuloista siis n. puolet menee asumiseen kun pitää maksaa vesi ja sähkökin. Jatkossa saan asumistukea vain noin satasen, jos hallituksen esitykset menevät läpi.

Mutta kadehdi sinä suuressa viisaudessasi köyhän elämää. Onhan se jännittävää kun saa kuun lopussa aina miettiä ostaako saippuaa, shampoota vai hammastahnaa kun kaikki on lopussa mutta rahaa vain yhteen vaikka kuinka on eletty viimeinen viikko puurolla ja makaronilla.

Vierailija
100/221 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:56"]

Ap, turhaan kahdehdit maahanmuuttajia ja lapsiperheitä. Totta kai isolle lapsiperheelle annetaan enemmän ruokaa kuin yksineläjälle. Monella maahanmuuttajalla on iso perhe.

[/quote]Ai miten nniin turhaan jos maanmuuttajat saa kuusi kassillista ruokaa ja itse pelkkää paahtoleipää. Kuuluuko sinun mielestä ison perheen saada oikeaa ruokaa ja yksinelävän vain paahtoleipää. Kun ne maanmuuttajien tuet on muutenkin paljon isommat

[/quote]

Aina näitä samoja että mamut muka vie kaiken....Ihan samat ehdot on kaikilla ja sellanen vielä että ei suomen sosiaaliturvaan pääse sillä että sattuu vaan muuttamaan suomeen. Pakolaisilla on isommat tuet alussa mutta sitten ne tasaantuu samaksi. Mun käsittääkseni noissa jaetaan ruuat eikä kukaan saa sen enempää mitä muut. Jos vähentäisit ryyppäämistä niin rahat riittää ostamaan mieleiset ruuat.