Itku tuli leipäjonossa tänään :(
1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(
Kommentit (221)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:30"]
Olisihan siitä leivästä voinut tehdä vaikka mitä. Kuivattaa korpuiksi, paistaa köyhiä ritareita, käyttää jauhelihan ja tonnikalapullien jatkeena jne. Kuinka monta euro viikossa sinulla jää ruokaan? Vuokrasi varmaankin maksetaan jne.
[/quote]
Niin ja sisäfileen leivitykseen. Taimenen mätiä ripottelet päälle ja otat kalleinta shampanjaa päälle, niin johan maistuu leipä.
Muista mennä nauttimaan leipäsi Kämpin sviittiin, niin maistuu paremmalta.
Tässäpä näitä pro-vinkkejä ole hyvä!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"]
Miten voit olla työkyvyttömyys eläkkeellä vaaikka voit polkea 10km. pyörällä?
Eläkekin tulee ylihuomenna.
[/quote]
Miten voi ihminen olla noin tyhmä?
Täällä taas moni olisi avulias auttamaan AP:tä mutta eihän se taas vastaa noihin apu viesteihin mitään.. Tyypillistä. Täällä on monesti ollu samantyylisiä kirjotuksia että ei ole rahaa eikä ruokaa ja sitten moni palstalainen olisi halukas auttamaan niin aiheen aloittaja häviää ku pieru saharaan..
Jos asut Vaasassa voin ostaa sulle ruokaa.
Vitsi tämäkin palsta on kyllä juntteja pullollaan. Ap kertoo ettei pysty käymään töissä kun kiusattu ilmeisesti koko koulu ja työhistoria ja itkee leipäjonossa, idiootit täällä käskee vähän skarppaamaan. No huh huh. Tietäisitpä vaan mitä helvettiä on käydä päivästä toiseen esimerkiksi stressaavassa työssä jos on ennestään jo voimat vähissä ja pääsee vielä vaikka esimiehen johdolla kiusatuksi.
Itseä potkii päähän yksityiselämä huolella, ei juuri mitään tukiverkkoa, ne vähätkin vain lopulta nujertaa. Toivoisin perhettä ja parisuhdetta, miehet tuottaa pettymyksen toinen toisensa jälkeen, töissä on todella stressaavaa, kaikki pitää huolen vain omasta asioistaan ja jättää kuran valumaan toisten niskoille, itse en osaa. Sitten menen vain kotiin itkemään päivän päätteeksi ja tiedän että kohta olen ap:n kanssa tuolla jonossa koska en vain jaksa sinnitellä. Viime työpaikassa pidin ihmisistä ja tuntui että olin löytänyt viimein työkavereita, sieltä minut kiusattiin pois esimiesten toimesta ja hyväksynnällä.
Pitäkää leipäpakettinne.
Moni ihminen, minä mukaan lukien, olisi varmasti valmis auttamaan, jos tietäisi, että na rahat menee ihan oikeasti jollekin tarpeessa olevalle, ei millekään elämäntapapummeille, kuten esim. se pariskunta siinä HS:n haastattelussa!!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:06"]Yhyyyhyy ulkomaalaiset sitä sun tätä, ei oo reiluu yhyy. Ota vittu itteäs niskasta kiinni ja lopeta tuo ruikutus. Ei tuollasella uhriasenteella kukaan ketään töihin ota, saatanan marttyyri. Lopeta tuo itsesäälissä kieriskely ja ole kunnon suomalinen. Yhdellä sanalla: RYHDISTÄYDY! [/quote] Oikeastiko sanot masentuneelle RYHDISTÄYDY? Heh, olisikin noin helppoa. Eihän täällä masentuneita olis ollenkaan :) -ohis
[/quote]
Minulla on ollu masennusta kohta 15 vuotta. Välillä hyvin vaikeita jaksoja. Se ei ole mikään tahdonasia ja laiskuus kysymys.
Seuraavan kerran kun minulle tulee joku sanomaan että ota itseäs niskasta ja ryhdistäydy. Minä ryhdistäydyn sillä tavoin että se sanoja on sen jälkeen teho-osastolla tai kylmässä huoneessa.
Nyt on onneksi parempi jakso ja jaksan jonkun verran viedä elämääni eteen päin.
Ap:lle paljon jaksamista ja tsemppiä.
joo kyllä masentunutkin voi käydä pitkillä lenkeillä ja välillä vaikka nauraakin. Se ei kuitenkaan tarkoita että olisi työkykyinen ja terve.
Sairaus on niin monimutkainen ettei sitä välillä itsekään tiedä olevansa masentunut.
Kyseessä faktuaalisesti ihan oikea lääketieteellinen aikuisten oikea sairaus.
Pitäkää ne vitun paska turpanne kiinni silloin kun ette asiasta paskojakaan tiedä. Teidän mölinöistä ei ole apua kenellekään.
Ap:n on varmaan vaikeaa avautua niin paljon, että lähettäisi s-postiosoitettaan, mikäli siinä näkyy esim. nimitiedot. Olisko jokin turvallisempi paikka johon avustusta voisi osoittaa. Esim. Seiska-lehti on paljon auttanut heikompiosaisia ihmisiä joiden sen hetken tai pidempiaikaisempi elämäntilanne on ollut vaikeaa. Pakastin hänelle pitäisi saada, se auttaisi ruokien säilyttämisessä. S-postiosoitteen saattaa lähettää joku muu kuin ap, yrittäen hyötyä tästä tilanteesta.
Vierailija 64, olet mitä ilmeisemmin lämminsydämminen, empaattinen ihminen♥.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ap auttaisiko tämä sua, tsekkaa nämä:
ilmaista ruokaa:
http://www.operaatioruokakassi.com/ruoka-apua
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:06"]Yhyyyhyy ulkomaalaiset sitä sun tätä, ei oo reiluu yhyy. Ota vittu itteäs niskasta kiinni ja lopeta tuo ruikutus. Ei tuollasella uhriasenteella kukaan ketään töihin ota, saatanan marttyyri. Lopeta tuo itsesäälissä kieriskely ja ole kunnon suomalinen. Yhdellä sanalla: RYHDISTÄYDY! [/quote] Oikeastiko sanot masentuneelle RYHDISTÄYDY? Heh, olisikin noin helppoa. Eihän täällä masentuneita olis ollenkaan :) -ohis
[/quote]
Todellakin. Jos koko elämän asenne on tuollasta yhyy yhyy sain vain neljä leipää ja maahanmuuttajat sitä sun tätä, niin ihmekkään että masentuu. Minulta ei ainakaan tipu minkäänlaista sympatiaa tuollaiselle ihmiselle joka katsoo olevansa parempi kuin toinen ihminen vain syntyperänsä vuoksi. Ukkini kääntyis haudassaan, jos näkisi minkälaisia oman perseen kaivajia suomalaisista on tullut. Ei siellä juoksuhaudoissa tämmösen vuoksi tapeltu. Ei minkäänlaista vastuuta oteta yhteiskunnasta saatikaan omasta elämästä ja syytetään muita omasta kykenemättömyydestä. Ei muuta ku ojaa kaivamaan, siinä on oikeanlaista toimintaterapiaa aloittajan kaltaiselle ruikuttajalle.
[/quote]
Peiliin voisit katsoa sinä. Lue udestaan viestisi ja mieti mitkä apua siitä on kenellekään.
Oletko päivääkään kenenkään muun kengissä kävellyt kuin omissasi.
Ainiin, yksi juttu: Haista paska!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"]
Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä...
[/quote]
No, ensi kerralla olet siten puolitoista tuntia etuajassa.
Tämä masennuksen takia eläkkeelle pääsy on kyllä ihan uskomatonta soopaa. Sillä tavoin saadaan ihminen passivoitua yksin kotiin märehtimään ja murehtimaan, vaikka oikeasti kykenisi kyllä oman leipänsä eteen tekemään töitäkin. Kykenithän nytkin. Miksei masentuneena voi vaikka jakaa postia, siivota puistoja tms. missä et ole välittömässä vastuussa toisista ihmisistä jos kerran jaksat kuitenkin tuollaisenkin matkan polkea? Vaikka osa-aikatöitä tekisit?
Anteeksi, mutta et saa nyt täältä sympatiaa. Toisten armoille jättäytyminen vain pahentaa monen masentuneen alemmuuden tunnetta ja surkeaa oloa. Masentuneen pitäisi saada tuntea olevansa jollekin tai jossakin edes hyödyksi ja ei tuo eläkkeelle päästämisen toimintamalli ainakaan auta sitä.
[/quote]
Tää on niin totta. Omasta kokemuksesta voin todistaa tämän.
Minäkin voisin käydä valittamassa oloa ja eiköhän se eläke sieltä napsahtaisi.
Kyllä, olen ollut kiusattu. Ja ahdistunut ja uupunut.
Mutta se kotona olo nimenomaan pitää tätä oloa yllä ja jopa pahentaa tilaa.
Sitten taas voi sanoa kuinka masentaa ja kierre on valmis.
Etkö osaa hakea kaikkia tukia mitkä sulle kuuluu?
Yksinasuvalle pitää jäädä 480e kk pakollisten kulujen jälkeen
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:51"]
Pliis!!!! voisitko jo lopettaa kiusaamisen työkyvyttömyyden syistä. Hän kertoi jo, miksi ei ole työkykyinen. Jokainen ihminen voi sairastua. Aina siihen ei tarvita taustaksi kouluaikaa. Vain sadasosasekunti ja voit olla vaikka kaulasta alkaen liikuntakyvytön. Mietipä sitä, edes hetken verran.
[/quote]
on eriasia olla liikuntakyvytön kuin henkisesti toimintakyvytön, kuten aloittaja on. Aloittajan ongelma on omaan napaan tuijottelu ja kyvyttömyys empatiaan muita ihmisiä kohtaa, joten ei ainakaan minulta saa empatiaa eikä sympatiaa. Kaikesta hänen kirjoittamastaan paistaa läpi martyyriasenne. Jos kykenee polkemaan kymmeniä kilometrejä pyörällä pystyy myös toimimaan oman elämänsä parantamiseksi, mutta jos on sitä mieltä että yhteiskunnan ja muiden ihmisten tulee auttaa, koska... Niin miksi?
[/quote]
Kun ei pysty (en ole ap)
Sinulla ei ole omakohtaista kokemusta tuosta sairaudesta. PIdä turpasi kiinni saatanan empaatikko yli-ihminen!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"]
Miten voit olla työkyvyttömyys eläkkeellä vaaikka voit polkea 10km. pyörällä?
Eläkekin tulee ylihuomenna.
[/quote]
Miten voi ihminen olla noin tyhmä?
[/quote]
Kyllä sitä voi ihmetellä ja on hyvä että sitä mietitään. Harvassa ovat ne jotka eivät pysty menemään töihin.
Jos on akuutti kriisi tai niin huono olo.
Mutta ei se voi pysyväksi olotilaksi jäädä.
Kyllä, tiedän mitä on masennus.
Samalla energialla henkilö voisi esim. tehdä jotain fyysistä työtä osa-aikaisena kuin mitä nyt käyttää polkemiseen.
Jos asut oulussa en todellakaan halua antaa sulle ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:22"]
menisit työhön vitun yhteiskunnan elätti. masennus on pelkää laiskuutta ja välinpitämättömyyttä. oikeastaan ois parempi ku hyppäisit sinne jokeen niin päästään sustakin eroon. sä oot lovi budjetissa.
[/quote]Älä kuuntele tätä kiusanhenkeä. Älä usko näitä pahoja sanoja. Olen itsekin ollut masentunut ja kerran mietin samoja ajatuksia. Mutta nyt minä olen onnellinen vaikka en ole rikas siis materiaalisesti. Sinusta välitetään ja sinä olet äärimmäisen tärkeä ap ja rakas. :)
Minä rukoilen ja toivon sydämeni pohjasta että teille kopsahtaa omaan nilkkaan kaikki tuo vittuilu.
Mitään muuta en halveksi niin paljon kuin ihmistä joka vittuilee henkisesti uupuneelle ja melkein kuoliaaksi kiusatulle ihmiselle.
Olette todella todella todella alhaista porukkaa. Tämän maan todellinen syöpäpesäke.
Te pidätte asenteellanne yllä pahoinvointia ja kaikkea pahaa. HÄVETKÄÄ PERKELEEN KÄÄRMEEN SIKIÖT!
Vihaan teitä vihaan, vihaan vihaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:26"]
Minä rukoilen ja toivon sydämeni pohjasta että teille kopsahtaa omaan nilkkaan kaikki tuo vittuilu.
Mitään muuta en halveksi niin paljon kuin ihmistä joka vittuilee henkisesti uupuneelle ja melkein kuoliaaksi kiusatulle ihmiselle.
Olette todella todella todella alhaista porukkaa. Tämän maan todellinen syöpäpesäke.
Te pidätte asenteellanne yllä pahoinvointia ja kaikkea pahaa. HÄVETKÄÄ PERKELEEN KÄÄRMEEN SIKIÖT!
Vihaan teitä vihaan, vihaan vihaan.
[/quote]sitä saatana juuri haluaa, että vihaat. Älä anna sille sitä tyydytystä. Keskity sen sijaan hyvyyteen ja auta muita minkä pystyt. Ignooraa paha, se satuttaa sitä eniten kun sitä ei huomata.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:51"]
Pliis!!!! voisitko jo lopettaa kiusaamisen työkyvyttömyyden syistä. Hän kertoi jo, miksi ei ole työkykyinen. Jokainen ihminen voi sairastua. Aina siihen ei tarvita taustaksi kouluaikaa. Vain sadasosasekunti ja voit olla vaikka kaulasta alkaen liikuntakyvytön. Mietipä sitä, edes hetken verran.
[/quote]
on eriasia olla liikuntakyvytön kuin henkisesti toimintakyvytön, kuten aloittaja on. Aloittajan ongelma on omaan napaan tuijottelu ja kyvyttömyys empatiaan muita ihmisiä kohtaa, joten ei ainakaan minulta saa empatiaa eikä sympatiaa. Kaikesta hänen kirjoittamastaan paistaa läpi martyyriasenne. Jos kykenee polkemaan kymmeniä kilometrejä pyörällä pystyy myös toimimaan oman elämänsä parantamiseksi, mutta jos on sitä mieltä että yhteiskunnan ja muiden ihmisten tulee auttaa, koska... Niin miksi?