Kuka on Suomen ihan tämän päivän tunnetuin kuvataiteilija? Kenestä sinä tykkäät? Miksi?
Olen niin sivistymätön, että en tiedä ketään.
Jos pitäisi ostaa arvotaulu niin ketä voisit suositella?
Kommentit (57)
Jani Leinonen on toki tunnettu suuren yleisön joukossakin.
Tämän päivän tunnetuin? No, kansainvälistä kuuluisuutta on vaikkapa Osmo Rauhalalla.
Valtavasti taiteentekijöitä. Kuka sitä kaikissa gallerioissa ehtii kiertää, paitsi ammattilainen.
Muistissa on mm. Ateneumissa von Wrightien näyttelyn yhteydessä esillä olleet Sanna Kanniston työt, valokuvataiteilija.
Sitten mieleen tulee vaikkapa Sirkka-Liisa Lonka.
Itse tykkään selkeän "ymmärrettävästä" kuvataiteesta, abstraktiuden tajua meitsillä ei ole.
Ite-taiteestakin, tulee mieleen yksi tamperelainen, jonka nimeä en nyt kyllä muista...
Vierailija kirjoitti:
Jani Leinonen on toki tunnettu suuren yleisön joukossakin.
En ole ihan vakuuttunut käsitetaiteensa hyvyydestä. Mutta on median suosikki. Osaa esiintyä. Sellaiselle on tilaus.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kovasti Katariina Sourin värikkäistä ja aistikkaista maalauksista, mutta en tiedä pidetäänkö häntä varsinaisesti arvotaulujen tekijänä.
Googlasin ja tykkään!
T.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kovasti Katariina Sourin värikkäistä ja aistikkaista maalauksista, mutta en tiedä pidetäänkö häntä varsinaisesti arvotaulujen tekijänä.
Googlasin ja tykkään!
T.Ap
T. EI-ap siis, anteeksi
Seuraan Eeva Wahlströmiä instassa. On persoonaltaan valloittava ja taiteellinen. Tykkään Eevan maalauksista, jossa nyrkkeilee kankaalle.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän tunnetuin? No, kansainvälistä kuuluisuutta on vaikkapa Osmo Rauhalalla.
Valtavasti taiteentekijöitä. Kuka sitä kaikissa gallerioissa ehtii kiertää, paitsi ammattilainen.
Muistissa on mm. Ateneumissa von Wrightien näyttelyn yhteydessä esillä olleet Sanna Kanniston työt, valokuvataiteilija.
Itse tykkään selkeän "ymmärrettävästä" kuvataiteesta, abstraktiuden tajua meitsillä ei ole.
Ite-taiteestakin, tulee mieleen yksi tamperelainen, jonka nimeä en nyt kyllä muista...
Osmo Rauhalan rauskuilla on niin rauhoittava vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Manuela Bosco
Pakko sanoa, että Manuela työskentelee huippu-urheilijan intohimolla. Osa maalauksista on hyviä. Tekee ehkä liikaa maalauksia. Mutta jos tosiaan myy kaiken, niin mikäs siinä.
Tykkään interiööri maalauksista, jossa on ihmisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osmo Rauhalan rauskuilla on niin rauhoittava vaikutus.
Niin. Ovat hyvin kauniisti ja harkiten tehty. Itse aiheen käsittely jää minulle hiukan vieraaksi. Hän luennoi myös luonnon ja ympäristön puolesta. Sopivat tuohon konseptiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuela Bosco
Pakko sanoa, että Manuela työskentelee huippu-urheilijan intohimolla. Osa maalauksista on hyviä. Tekee ehkä liikaa maalauksia. Mutta jos tosiaan myy kaiken, niin mikäs siinä.
Tykkään interiööri maalauksista, jossa on ihmisiäkin.
Toki myy kaiken. Niin on jos siltä näyttää ja some ei valehtele... eikun...
Vierailija kirjoitti:
MoMAssakin oli Stiina Saaristoa!
Todella taitava piirtäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuela Bosco
Tykkään interiööri maalauksista, jossa on ihmisiäkin.Toki myy kaiken. Niin on jos siltä näyttää ja some ei valehtele... eikun...
Ok, niin ainakin väittää. Ehkä on osa brändiä tuo väite.
Minun lemppari on Jussi TwoSeven. Miksikö? Kuvat ovat erittäin hienon näköisiä!
Wink-wink Westendin porukka, näyttäisi varmaankin hienolta ison valkoisen kivitalon olohuoneen seinällä?
Vierailija kirjoitti:
Wink-wink Westendin porukka, näyttäisi varmaankin hienolta ison valkoisen kivitalon olohuoneen seinällä?
Ovat kyllä hienoja isolla pinnalla, kuten talon seinällä. Mutta miten toimivat pienemmässä mittakaavassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wink-wink Westendin porukka, näyttäisi varmaankin hienolta ison valkoisen kivitalon olohuoneen seinällä?Ovat kyllä hienoja isolla pinnalla, kuten talon seinällä. Mutta miten toimivat pienemmässä mittakaavassa?
En ole nähnyt hänen töitään esillä galleriassa. Siksi mietin. Tekeekö muista aiheista kuin eläimistä maalauksia?
wiggo wallenskiöld en varma oikeinkirjoituksesta.taulut jänniä.
saara kariranta mielenkiintoinen nykyveistäjä.
tampereen taiteilija seuran sivuilla on mielenkiintoisia uusia taiteilijoita.korona aikana voi netistä katsoo taidelainaamoo.
Tykkään Miina Äkkijyrkän maalauksista ja tyylistä olla ja elää. Rehevää ja anteeksipyytelemätöntä.