Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa parhaita korvatulppia!

Vierailija
27.01.2024 |

Oon nukkunut viimeks jouluna kokonaisen yön heräämättä, kun naapurissa on vauva, joka on itkeskellyt kohta vuoden yöt läpeensä ja pelkään meneväni kohta johonkin psykoosiin tämän unettomuuden takia.

Suosituksia siis kiitos! Nyt on Loop Quietit mutta edelleen rääkyy läpi. En kestä enää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estääkö yhdetkään korvatulpat 100% ääniä? Tulppia käytän, vaimentaa ääniä, mutta ei 100%. Täytyyhän mun kuiten havahtua herätyskelloon. Ja on ohuet seinät. Meidän seinänaapuri ei edes tienny, et vauvamme syntyi kun mitään ei ollu viikkoihin kuulunu seinien läpi. 

Vierailija
2/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta turvakolppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakitti toimii nukkuessa, eikä paina.

Vierailija
4/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut monenlaisia ja parhaiten ovat tehonneet apteekista ostetut keltaiset classic-korvatulpat, joita myydään yksittäispakkauksissa. (Saatetaan myydä isommissakin pakkauksissa)

Niitä on isompaa ja pienempää kokoa. Se pienempi on tehokkaampi. 

Vierailija
5/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tulppa ei ole täydellinen. Voit toki kasata suojausta eli korvatulpat + kuulosuojaimet esim. jolloin jäljelle jää hyvin pieni määrä meteliä. Noissa on vaan epämukava oleskella ja varmaan nukkuakin. En ole kokeillut.

Helpompaa olisi vaihtaa nukkumaan esim. olohuoneeseen kunnes rääkyvä tenava oppii olemaan hiljaa yöt. 

Vierailija
6/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oranssit 3M korvatulpat.

Vierailija
7/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta auttaa tässäkin tapauksessa. On yleensäkin suositeltava ensimmäinen vaihtoehto kaikkiin ongelmiin.

Vierailija
8/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, lähtee testiin. Olisi sinänsä ihanteellista, että töihin noustessa omaan herätyskelloon voisi myös herätä, mut eipä ole tarvinnut herätyskelloa paljoo odotella kun toi kakara hoitanut herätyksen jo tunteja ennen soittoa. Pahoittelut kielenkäytöstä, mutta tää alkaa jo mennä vähän liian pitkälle. Ja asun yksiössä, oon mä kokeillut keittiössäkin nukkua patjan kanssa mutta tilaa on vähän..

Ap

Vierailija
9/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosuojaimet auttaa parhaiten. Korvatulpat auttaa vain matalataajuisiin ääniin.

Vierailija
10/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oranssit 3M korvatulpat.

Nämä, tai Bilteman vastaavat. https://www.biltema.fi/rakentaminen/suojavarusteet/kuulosuojaimet/korva…

Mutta osa äänestä kulkeutuu kallon luiden läpi, joten mitkään korvatulpat tai kuulosuojaimet eivät vaimenna täydellisesti.

Vierailija
11/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta auttaa tässäkin tapauksessa. On yleensäkin suositeltava ensimmäinen vaihtoehto kaikkiin ongelmiin.

Mulkiloippa yksin itsesi sairaala kuntoon

Vierailija
12/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korva vaikku omasta takaa. Vaikku hoitaa hyvin asian ja hyvä korvatulppa. 

Vierailija
13/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC- tahi talouspaperista tejet tollot kutka laitat korviin. Tollonteko käy harjaantuneelta kuin sätkän käärintä vanhalta tervaskeuhkolta. Itte olen käytellyt vuodesta 2009 lähtin  enenevissä määrin, miltei päivittäin jo kauan aikaa. Lomilla ei tarvi laittaa sentään. Silloin nuohoan vaikun korvista hiuspinnillä

Vierailija
14/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estääkö yhdetkään korvatulpat 100% ääniä? Tulppia käytän, vaimentaa ääniä, mutta ei 100%. Täytyyhän mun kuiten havahtua herätyskelloon. Ja on ohuet seinät. Meidän seinänaapuri ei edes tienny, et vauvamme syntyi kun mitään ei ollu viikkoihin kuulunu seinien läpi. 

Täällä kyllä on ekasta päivästä saakka kuulunut niin et pari naapuria jo lähteny menemään. En ihmettele. Täytyy varmaan alkaa häipyä itekin, kun rääkyminen ei oo edes vähentyny, mitä kuvittelin ajan myötä käyvän, kuitenkin vuos tässä kuunneltu. Helkkari.

Vierailija
15/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wurthilla sellaiset pinkit tulpat. Ne on pientä kokoa ja saa puristelltua ennen korvaan laittoa kapeiksi puikoiksi.

Ne menee sen verran pitkälle, että turvotessaan tukkii korvan niin hyvin ettei kuulu enää kuin tinnitus. 

Vierailija
16/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oranssit 3M korvatulpat.

Näitä meinasin itsekin ehdottaa. Käytin ennen keltaisia E.A.R merkkisiä mutta 3M paljon paremmat ja blokkaa äänet tehokkaasti

Vierailija
17/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut monenlaisia ja parhaiten ovat tehonneet apteekista ostetut keltaiset classic-korvatulpat, joita myydään yksittäispakkauksissa. (Saatetaan myydä isommissakin pakkauksissa)

Niitä on isompaa ja pienempää kokoa. Se pienempi on tehokkaampi. 

Nää on nykyisin naurettavan kalliita. Lyöty 50% lisää hintaa. Sheinistä saa puolet enempi puolet halvemmalla ja vielä paremman mallisia korvalle ja blokkaa äänetkin paremmin.

Vierailija
18/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakitti on paras. Apteekista löytyy.

Vierailija
19/19 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla hiljaista vai pystyisitkö käyttämään white noise -laitetta? Mulla tuo on auttanut vähän, kun korvatulpat ärsyttää enemmän kuin äänet. Juuri vauvan itkun häivyttämisestä ei oo kokemusta.