Kuka on Suomen ihan tämän päivän tunnetuin kuvataiteilija? Kenestä sinä tykkäät? Miksi?
Olen niin sivistymätön, että en tiedä ketään.
Jos pitäisi ostaa arvotaulu niin ketä voisit suositella?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
wiggo wallenskiöld en varma oikeinkirjoituksesta.taulut jänniä.
saara kariranta mielenkiintoinen nykyveistäjä.
tampereen taiteilija seuran sivuilla on mielenkiintoisia uusia taiteilijoita.korona aikana voi netistä katsoo taidelainaamoo.
Aiheet tauluissa ovat kyllä jänniä. Aikaansa edellä. Työt ovat ihmisen kokoisia.
Emma Ainala, Hannaleena Heiska, Henni Alftan.
(Boscolla ihan hienoja juttuja, mutta enemmän liiketoimintaa kuin taidetta. Ei siinäkään mitään vikaa ole.)
Kristiina Uusitalon maalaukset on kivoja
Itse pidän Piia Lehden grafiikasta. Lehti valitettavasti kuoli syöpään nuorella iällä muutama vuosi takaperin, joten lisää hänen töitään ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän Piia Lehden grafiikasta. Lehti valitettavasti kuoli syöpään nuorella iällä muutama vuosi takaperin, joten lisää hänen töitään ei ole tulossa.
Sama juttu vaikkapa Rafael Wardin kohdalla. Ei voi nimetä koska on kuollut.
Samuli Heimonen on kiinnostavin ja paras tällä hetkellä. Ja vielä oman kylän poikia.
Henry Wuorila-Stenberg <3
Kuutti Lavosesta myös tykkään. Loput onkin sitten vähemmän tunnettuja toistaiseksi.
Tykkään Heikalan töistä kovasti, vaikka taitaakin olla enemmän sellainen instagram-taiteilija miljoonan seuraajansa kanssa. No eipä kai mitään väärää siinäkään. Tietyllä tapaa tunnetumpi kuin monet muut tässä ketjussa mainitut.
Osmo Rauhalan töissä on sitä jotakin. Katariina Sourin maalauksista pidän myös.
En tiedä tunnettuudesta, mutta itse pidän esim. Anna Tuorin ja Katja Hannulan töistä.
Leevi Kivisaari. Upeita valoisia öljyvärimaalauksia.
Ei kukaan. Rahanpesua ja ihmiskauppaa.
Onpa tätä porukkaa... Entäpä jos valittaisiin joku 'Päivän taiteilija' ja käytäs läpi just hänen töitään sinä päivänä.
Mainoskuvastosta kopioidut ovat ainakin kauniisti maalattu.