Miksi miehet eivät sulje kaapinovia?
Onko teilläkin näin? Eli mies jättää aina kaapinovet auki, jos vaikka ottaa lasin tai lautasen kaapista. Ainoa kaappi, jonka oven hän sulkee, on jääkaappi. En käsitä. Kerran kysyin syytä kyseiseen raivostuttavaan asiaan ja vastaus oli "mulla oli kiire!!!!!!!1!!!!!111". Siis liian kiire sulkeakseen kaapinovea? Ok.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:55"]
Olen mies, enkä juuri koskaan sulje kaappien ovia. Tavarat pysyvät kaapeissa, vaikka ovi jäisikin auki. Mitä ihmeen väliä asialla on?
[/quote]
Osaatko selittää, miksi kaappeihin on alun perin pantu ovet?
Olen mies ja olen kiinnittänyt huomiota siihen, että nimenomaan naiset on ne, joilla se kaapin ovi jää auki.
Olen mies, enkä juuri koskaan sulje kaappien ovia. Tavarat pysyvät kaapeissa, vaikka ovi jäisikin auki. Mitä ihmeen väliä asialla on?
[/quote]
Minusta näyttää rumalta ja sotkuiselta, kun kaappien ovet on auki. Jos elää yksin eikä asia itse haittaa, niin mikäs siinä, mutta mua haittaa (vaikka siis itsekin unohtelen ovia usein auki, kirjoitin myös viestin 15).
Meillä mies on luonnostaan siisti. Ei levittele tavaroita ja sulkee aina kaapinovet. Minulla jää tavaroita sinnetänne ja kaapinovet auki. Olen meillä kuitenkin se, joka paikat järjestelee ja tekee perusteellisemman siivouksen. Siivotessa kaikki tehdään viimesen päälle ja pöydät pestään päivittäin. Miehelle riittää imurointi ja vään sellainen huijaussiivous. Mutta hän on ahkerampi, tekee kokoajan jotain.Mulla on sellanen on ja off. Siksi pidän myöskin ihan ok asiana jättää kaapin ovet auki. Suljen ne sitten myöhemmin, kun on työskentelyvire päällä.
Hyvin ollaan tultu toimeen ja yhdessä tätä taloa pyöritetty
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:04"]
[/quote]
Minusta näyttää rumalta ja sotkuiselta, kun kaappien ovet on auki. Jos elää yksin eikä asia itse haittaa, niin mikäs siinä, mutta mua haittaa (vaikka siis itsekin unohtelen ovia usein auki, kirjoitin myös viestin 15).
[/quote]
Ja lisään vielä käytännöllisemmän selityksen: joskus avoimet ovet on yksinkertaisesti tiellä.
Mies jätti ennen auki, nykyään sulkee. Enkä ole edes mäkättänyt asiasta. On muutenkin muuttunut huomattavasti siistimmäksi tavoiltaan tässä 20 vuoden yhteiselon aikana.
Ap täällä pyytää nöyränä anteeksi yleistämistä. Olen yllättynyt, että noin moni nainenkin jättää ovet auki. Alkoi naurattaa äsken keittiössä, kun mies tuli sinne ja hänen jäljiltään oli hetken päästä neljä kaapinovea sepposen selällään...
Sama homma täällä. Ei edes ymmärrä että pitäisi kiinni Iaittaa kun "eihän sillä mitään vit** väliä ole"
Mua puolestaan ärsyttää miesten (ei tietenkään kaikkien, mutta useammin nimenomaan miesten kuin naisten) tapa hillota hyllyssä/kaapissa tyhjiä deodorantteja, shampoita, geelipurkkeja yms. Tuntuu olevan ihan mahdotonta viedä se tyhjä roskiin ennen uuden avaamista tai heti sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:33"]Sama meillä, paitsi minä olen se joka tahattomasti epähuomiossa jätän yleensä kaikki kaapit vähintään raolleen.
T.nainen
[/quote]
Sama
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:55"]Olen mies, enkä juuri koskaan sulje kaappien ovia. Tavarat pysyvät kaapeissa, vaikka ovi jäisikin auki. Mitä ihmeen väliä asialla on?
[/quote]
Minusta yleisilme on siistimpi, kun kaapinovet ovat kiinni. Toisinaan avonaiset ovet ovat myös tiellä; niihin tarttuu paidan helma kiinni tai niihin kolhii itsensä. Ei toki ole mitään kovin vakavasta kyse, mutta kun sen oven sulkemiseen ei oikeasti mene kuin sekunti, miksei sitä voisi sulkea?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:11"]
Mua puolestaan ärsyttää miesten (ei tietenkään kaikkien, mutta useammin nimenomaan miesten kuin naisten) tapa hillota hyllyssä/kaapissa tyhjiä deodorantteja, shampoita, geelipurkkeja yms. Tuntuu olevan ihan mahdotonta viedä se tyhjä roskiin ennen uuden avaamista tai heti sen jälkeen.
[/quote]
Meillä löytyy usein jääkaapista miehen jäljiltä tyhjiä makkarapaketteja, tyhjiä vihannespusseja yms.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:17"]
[/quote]
Meillä löytyy usein jääkaapista miehen jäljiltä tyhjiä makkarapaketteja, tyhjiä vihannespusseja yms.
[/quote]Tuo on aika ärsyttävää. Samoin se tyhjä vessapaperirulla, joka jätetään telineeseen odottamaan että minä vaihdan sen. En tiedä, onko sukupuolikysymys, mutta ainakin on ärsyttävä tapa.
[/quote]
Näin. Ja sitten saan satikutia, kun en ole ostanut uutta purkkia suolaa/pippuria/mitätahansa. No enhän tiennyt edellisen olevan tyhjä, jos se edelleen seisoo siellä kaapissa. Meillä miehellä on lisäksi ärsyttävä tapa avata uusi purkki rahkaa/raejuustoa/smoothieta/maitoa, vaikka vanhat eivät ole vielä loppu. Erityisen rasittavaa se on, kun availlaan useampi kana/kalapaketti kerrallaan. Kun halutaan TUORETTA.
Lisäksi tyhjiä vessapaperirullia on mahdotonta panna metrin päähän roskikseen. Vanha jää paikalleen ja uusi rulla lattialle.
OT
Meillä mä olen naisena se joka jättää ne auki ja mies valittaa. Ennätys tais olla 6 ovea kerralla jätetty auki.
Oma mies jättää usein sen leivänleikkuulaudan auki, vaikka olen useasti huomauttanut. Samoin vessan peilikaappi jää monesti kokonaan auki tai raolleen, jolloin kissa käy penkomassa sieltä mun pompuloita ja alkaa leikkiä niillä. :D
Suuri suluttaja-keskustelu :D
Siinä valitettiin kun miehet sulkevat kaappeja.
Meillä on pakko laittaa kaikki ovet aina kiinni, muuten kissa menee rettelöimään kaappeihin. Osassa ovista on hakalukitus, penteleen kissa osaa avata ovia liian hyvin!
Jotta olisi helpompi tulla kaapista ulos.