Autotietäjät hoi!
Kuinka paljon fordilla pystyy ajaan ennenkuin se hajoo? Tuttu myy fordia (focus) halvalla ja mietin, että ostaako? Sillä on jo ajettu 300000 km.
Kommentit (14)
Pitää olla noilla kilometreillä lähes ilmainen hyvät renkaat,katsastettu ja jakohihna vaihdettu,sitten vaan ajaa niin kauan kuin kulkee.
voihan tuolla päästä vielä pitlällekin tai sitten ei?
Meidän 2012 mallisesta Focusesta hajosi 1.0EB moottori kun mittarissa oli 31 tuhatta.
Noin paljon ajettu auto on täysin arpapeliä. Siinä voi olla jo joku vika jonka vuoksi se ei lähde huomenna käyntiin, tai voi kestää vielä viisi vuotta.
Joo, arpapeliä se onkin. Oon köyhä opiskelija vielä kaksi vuotta, ja ajan aika paljon vuodessa ja pitäis löytää joku auto. Oon ajellu vanhoilla volkkareilla tähän asti, niillä kun pystyy ajaan hyvin sen 500000km täyteen, mut fordeilla ei taida päästä noihin kilometreihin?
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:58"]
Joo, arpapeliä se onkin. Oon köyhä opiskelija vielä kaksi vuotta, ja ajan aika paljon vuodessa ja pitäis löytää joku auto. Oon ajellu vanhoilla volkkareilla tähän asti, niillä kun pystyy ajaan hyvin sen 500000km täyteen, mut fordeilla ei taida päästä noihin kilometreihin?
Ap
[/quote]
Kyllä siitä autosta todennäköisesti ruostuu kori puhki ennen kuin moottori loppuu. Väittäisin että nykyisissä fordeissa on paremmat moottorit kuin volkkareissa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:58"]
Ap
[/quote]
No älä nyt viitsi. Kyllä on volkkaristakin vaihdettu monta osaa ennen kuin on 500 tonnia mittarissa.
Vaikea sanoa pelkkien kilometrien perusteella milloin auto hajoaa. Jokin auton osista voi hajota vaikka uutena. Pitkän linjan kokemuksella sanon että hommaa joku vanhempi toyota tai mazda. Yleensä tekniikka kestää mutta muista katsoa myös korin kunto.
Joo, kyllä siis kulutusosia on tullut vaihdettua, mutta moottori ja vaihteisto on kestänyt noi kilometrit. Taisin ilmaista itseni vähän epätarkasti.
Ap
Jos lähes ilmaiseksi saat ja korjaustaitoa löytyy, niin mikä ettei. 'Neljä kirjainta joihin voi luottaa', vai miten se meni..
riippuu miten se on pidetty ja mitä siihen on jo vaihdettu. jos sillä on ajettu nätisti maantieajoo enimmäkseen ja huollettu säännöllisesti ja säilytetty muualla ku helsingin suolamössössä talvisin niin se voi olla hyvä auto. komppaan 9:ä että vanhempi toitsu tahi mazda, volvo on kanssa ikiliikkuja. korin ja rungon kunto niissä vaan on mitä on, yleensä. aina helpompi jos osaa ite laittaa tai on joku tuttu joka suostuu auttaa.
Noin käytetyn auton hinta on vain satasissa. Onko vuosien aikana huollettu, ruostesuojattu? Vai onko vaan ajettu eikä tehty muuta kuin tankattu?
Aikoinaan ajoin vuoden -83 Fiestalla reilut 333000 kilometriä ja luovuin siitä vain sen takia, että koin sen turvattomaksi (ei airbagia tms). Olisin sillä voinut ajaa vielä pidempään sillä moottori pelitti ja muutenkin oli kiva ajaa. Fiestani oli siis 25-vuotias kun luovuin siitä. ;)
Ok, kiitos vastauksista. Jatkan pohdintaa.
Ap
Osta joku toyota. Niihin saa pikkurahalla isoja remppoja tehtyä jos hajoo. Opiskeluaikana minulla oli corolla, suosittelen.
Maksa enintään 1000€, tarjoaa ensin500€