MIKSEI NE YHTEISHAUN TULOKSET TULE JO?!
Siis ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen. Tuskastuttavaa ja hermoja raastavaa tämä odottaminen! Joillekin onnekkaille on tullut jo tieto...
Kommentit (560)
Ihan perseestä venaaminen. Mielestäni kaikkien yhteishakuun kuuluvien koulujen pitäisi ilmoittaa tulokset samaan aikaan niin että aloittavat opiskelijat ovat tasa-arvoisessa asemassa esim. asuntojonoissa. Nyt nämä vasta 3.7., jos silloinkaan, tiedon saavat jämät voivat ilmoittautua asunnon hakijoiksi viikkoja myöhemmin kuin muut. Kaikissa opiskelija-asuntosäätiöissä ei todellakaan priorisoida kaukaa muuttavia tai opiskelunsa aloittavia vaan asunnot jaetaan kylmästi ilmoittautumisjärjestyksessä. T: jouduin viime syksynä siirtämään aloittamista puolella vuodella eteenpäin ja hukkaamaan rajoitettua opiskeluaikaani, koska en löytänyt asuntoa ja syksyn kurssit menivät sivu suun
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:10"]Ihan perseestä venaaminen. Mielestäni kaikkien yhteishakuun kuuluvien koulujen pitäisi ilmoittaa tulokset samaan aikaan niin että aloittavat opiskelijat ovat tasa-arvoisessa asemassa esim. asuntojonoissa. Nyt nämä vasta 3.7., jos silloinkaan, tiedon saavat jämät voivat ilmoittautua asunnon hakijoiksi viikkoja myöhemmin kuin muut. Kaikissa opiskelija-asuntosäätiöissä ei todellakaan priorisoida kaukaa muuttavia tai opiskelunsa aloittavia vaan asunnot jaetaan kylmästi ilmoittautumisjärjestyksessä. T: jouduin viime syksynä siirtämään aloittamista puolella vuodella eteenpäin ja hukkaamaan rajoitettua opiskeluaikaani, koska en löytänyt asuntoa ja syksyn kurssit menivät sivu suun
[/quote]
Paitsi että viimeistään korkeakoulutasolla pitäisi alkaa ymmärtää sitäkin, ettei elämässä kaikki vaan aina mene tasan.
En tiedä, onko viestini turha tähän keskusteluun, mutta isoveljeni pääsi Tampereen lääkikseen. Onnenkyyneleitä vuodatettiin äidin kanssa molemmat, sillä veljeni on tehnyt järjettömästi töitä opiskelupaikkansa eteen ja vihdoinkin hän onnistui (kolmannella yrityksellä). Lisäksi olen onnellinen siitä, kuinka empaattisen, työtelijään, vaatimattoman ja ihmisten auttamisesta oikeasti kiinnostuneen lääkärin Suomi josks aikanaan saa.
Oon onnellinen siitä että pääsin, mutta harmittaa niiden puolesta jotka ei :(
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:16"]En tiedä, onko viestini turha tähän keskusteluun, mutta isoveljeni pääsi Tampereen lääkikseen. Onnenkyyneleitä vuodatettiin äidin kanssa molemmat, sillä veljeni on tehnyt järjettömästi töitä opiskelupaikkansa eteen ja vihdoinkin hän onnistui (kolmannella yrityksellä). Lisäksi olen onnellinen siitä, kuinka empaattisen, työtelijään, vaatimattoman ja ihmisten auttamisesta oikeasti kiinnostuneen lääkärin Suomi josks aikanaan saa.
[/quote] paljon onnea veljellesi ja perheellenne! :) itse en tänäkään vuonna päässyt, mutta yritän uskoa et munkin vuoro tulee vielä joskus.
Mikäköhän amkeilla kestää tuloksien ilmoittamisessa, kun niistä ei ole tainnut juuri kuulua, mutta monesta yliopistosta on? Vai oliko yliopistojen pääsykokeet aiemmin ja siten myös tulokset valmistuu aiemmin?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:10"]Ihan perseestä venaaminen. Mielestäni kaikkien yhteishakuun kuuluvien koulujen pitäisi ilmoittaa tulokset samaan aikaan niin että aloittavat opiskelijat ovat tasa-arvoisessa asemassa esim. asuntojonoissa. Nyt nämä vasta 3.7., jos silloinkaan, tiedon saavat jämät voivat ilmoittautua asunnon hakijoiksi viikkoja myöhemmin kuin muut. Kaikissa opiskelija-asuntosäätiöissä ei todellakaan priorisoida kaukaa muuttavia tai opiskelunsa aloittavia vaan asunnot jaetaan kylmästi ilmoittautumisjärjestyksessä. T: jouduin viime syksynä siirtämään aloittamista puolella vuodella eteenpäin ja hukkaamaan rajoitettua opiskeluaikaani, koska en löytänyt asuntoa ja syksyn kurssit menivät sivu suun [/quote] Paitsi että viimeistään korkeakoulutasolla pitäisi alkaa ymmärtää sitäkin, ettei elämässä kaikki vaan aina mene tasan.
[/quote]Olenko minä kirjoittanut "kaikesta"? Kun nyt kerran käytössä on yhteishaku yhteisine hakuaikoineen ja osin yhteisine pääsykokeineenkin, niin kyllä ne tuloksetkin soisi tulevan yhtäaikaisesti.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:16"]En tiedä, onko viestini turha tähän keskusteluun, mutta isoveljeni pääsi Tampereen lääkikseen. Onnenkyyneleitä vuodatettiin äidin kanssa molemmat, sillä veljeni on tehnyt järjettömästi töitä opiskelupaikkansa eteen ja vihdoinkin hän onnistui (kolmannella yrityksellä). Lisäksi olen onnellinen siitä, kuinka empaattisen, työtelijään, vaatimattoman ja ihmisten auttamisesta oikeasti kiinnostuneen lääkärin Suomi josks aikanaan saa. [/quote] paljon onnea veljellesi ja perheellenne! :) itse en tänäkään vuonna päässyt, mutta yritän uskoa et munkin vuoro tulee vielä joskus.
[/quote]
Sulla on hyvä asenne ja varmasti pääset sen ansiosta vielä! Ei lannistuta!
Menkää demi.fi itkemään niitä tuloksia kiitos :)) helkkarin teinit taas kitisemässä kuin pikkulapset...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:23"]Menkää demi.fi itkemään niitä tuloksia kiitos :)) helkkarin teinit taas kitisemässä kuin pikkulapset...
[/quote]
Aikuisethan eivät voi enää opiskella. T.teini 26v
Onnea kaikille valintoihin, muistan sen tunteen kun näin oman nimeni yliopistoon päässeiden listalla kahden välivuoden jälkeen epäonnistuttuani molempina vuosina pääsykokeissa. Se tunne oli kyllä jotain niin ihanaa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:23"]
Menkää demi.fi itkemään niitä tuloksia kiitos :)) helkkarin teinit taas kitisemässä kuin pikkulapset...
[/quote]
Miksi ihmeessä? Aika paljosta tällä palstalla kitistään ja miksei siis koko elämän mullistavasta asiasta. Helkkarin teinit, suuri osa korkeakouluihin hakevista on parikymppisiä ja minäkin 30v. jännitän täällä yliopiston tuloksia :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:19"]
Mikäköhän amkeilla kestää tuloksien ilmoittamisessa, kun niistä ei ole tainnut juuri kuulua, mutta monesta yliopistosta on? Vai oliko yliopistojen pääsykokeet aiemmin ja siten myös tulokset valmistuu aiemmin?
[/quote]Yleistä tehottomuutta veikkaan. Esim. tradenomin monimuotokokeet olivat 27.5., ja valintaperusteena alkupisteiden lisäksi optinen monivalintalomake (jonka kone tarkastaa) sekä haastattelu, josta pisteet välittömästi tiedossa. Silti tuloksia ei kuulu vieläkään. Sen sijaan kesäkuun puolella pidetyt yliopistojen esseistä ja laskuista koostuvat kokeet on kyllä ehditty tarkastaa ihan perinteisin menetelmin.
On kyllä iloinen fiilis niiden puolesta jotka pääsevät, mutta pakko myöntää, vähän kateellinenkin olen. Mulle on kyllä vielä tulokset tulematta, mutta kun ei tosiaan ole yhtään varma olo, että vieläkään pääsisi. Mulla on siis viime vuodelta kaksi hakua takana, sekä keväällä että syksyllä sössin jonkun osion joten hylsyt tuli koko hoidosta. Tällä kertaa hain eri koulutusohjelmaan ja paremmin meni nyt kun oli erilainen pääsykoe, mutta kun taustalla on nuo epäonnistuneet pääsykokeet niin pelottaa että taas tulee pettymys enkä pääse vieläkään.
Muita, jotka valvoo vielä ihan vain voidakseen tarkistaa tilanteen puolenyön jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:55"]
Muita, jotka valvoo vielä ihan vain voidakseen tarkistaa tilanteen puolenyön jälkeen?
[/quote]
Täällä!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:55"]Muita, jotka valvoo vielä ihan vain voidakseen tarkistaa tilanteen puolenyön jälkeen?
[/quote]
Joo. :D vaikka olen vähän skeptinen, että ainne mitään tulisi.
Sain tuloksen jo opintopolussa mutta haluan konkreettisen kirjeen ja nimeni yliopiston sivuille että uskon :D
Tuntuu epätodelliselta ... Pääsin sairaanhoitajaksi !! Stressasin tosi paljon että pääsenkö vai en! Tuntui että psykologin haastattelu meni ihan pyllylleen ja muutenki ajattelin, että ne tytöt joiden kanssa siellä oleskelin olivat paljon parempia ja viisaampia. toinen heistä ei ainakaan päässyt sisään tuohon kouluun. Olen niin onnellinen! Ekalla yrittämällä sisään. Toivon kaikille onnea haluun ja tuleviin hakuihin jos nyt ei päässyt ja haluan antaa neuvoja jos jollakin on kysyttävää kokeista tulevaisuutta varten! :) onnea teille kaikille sisäänpäässeille, ja te jotka ette nyt päässyt niin pääsette varmasti jossakin vaiheessa!