Ärsyttää, että ateistejakin menee riparille.
Siis sellaisia, joilla on jo aika varma vakaumus, etteivät usko. Menevät pakotettuina tai lahjoja ahnehtivina.
.
Pilaavat vaan siellä muiden nuorten uskonnollisen fiiliksen. Myös riparupapilta pitäisi edellyttää elävää uskoa.
.
Ärsyttää ruppikoulun maallistuminen.
Kommentit (91)
Monet tulee uskoon riparilla tai isoskoulutuksessa. Mielestäni ripari kuuluu kaikille, jotka sen haluavat käydä. Rippikoulu on muuttunut paljon menneistä vuosista. Esimerkkinä vaikka tupakointikielto, tiukemmat turvallisuusmääräykset ja suvaitsevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:12"] Olen ateisti ja olin kolmella riparilla isosena. :D [/quote]Miksi? [/quote] Koska siitä sai rahaa.
Meillä ei saa rahaa jos toimii isosena. Se on ihan "kutsumus" heille jotka siihen lähtevät ja hyvä niin.[/quote]
Se ois kuule kirkko konkurssissa jos kaikki ei-uskovat häädettäisiin pois kirkollisista sirkushuveista. Että ole hyvä vaan! T: riparin käynyt ateisti.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:12"] Olen ateisti ja olin kolmella riparilla isosena. :D [/quote]Miksi? [/quote] Koska siitä sai rahaa.
Meillä ei saa rahaa jos toimii isosena. Se on ihan "kutsumus" heille jotka siihen lähtevät ja hyvä niin.[/quote]
[/quote]
Tai sitten teidän seurakunta on vitun köyhä
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:04"]Siis sellaisia, joilla on jo aika varma vakaumus, etteivät usko. Menevät pakotettuina tai lahjoja ahnehtivina. . Pilaavat vaan siellä muiden nuorten uskonnollisen fiiliksen. Myös riparupapilta pitäisi edellyttää elävää uskoa. . Ärsyttää ruppikoulun maallistuminen. [/quote] Mitähän Jeesus tuumaisi tuohon kommenttiisi...
En tiedä. Mutta Jeesus ei hyvällä katsonut ahneutta ja Jumalan nimissä tapahtuvaa markkinahenkeä.
Luulenpa minäkin että papilta olisi odotettava elävää uskoa.[/quote]
Tuo elävän uskon vaatiminen papilta. Onko teistä tuomitsemaan? Mistä tiedätte papin uskosta? Jumala taitaa olla ainoa, joka näkee sydämeen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:02"]
Se ois kuule kirkko konkurssissa jos kaikki ei-uskovat häädettäisiin pois kirkollisista sirkushuveista. Että ole hyvä vaan! T: riparin käynyt ateisti.
[/quote]
Entä sitten? Pitääkö kirkon elää ateistien rahoilla? Pelkän uskon pitäisi riittää.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:54"] [quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:12"] Olen ateisti ja olin kolmella riparilla isosena. :D [/quote]Miksi? [/quote] Koska siitä sai rahaa. Meillä ei saa rahaa jos toimii isosena. Se on ihan "kutsumus" heille jotka siihen lähtevät ja hyvä niin.[/quote] [/quote] Tai sitten teidän seurakunta on vitun köyhä
[/quote]Ei ole. Yhtymä on varakas. Mutta ei halua lahjomalla hankkia isosia vaan saada sellaisia jotka oikeasti ja oikeista motiiveista haluavat isosiksi ryhtyä. Meillä on sama periaate kuin siellä jossain alkuketjussa mainitussa: jos tarjonta ei ole riittävän hyvää, isosia ei oteta vaikka halukkaita olisikin. Eivät ne ole mikään edellytys riparille.
No itseni pakotettiin :D Vieläkin osaan isä meidän rukouksen ja virsiä ulkoa. Olisin promelle halunnut. Voin kyllä sanoa, että jos rippikouluun päästettäisiin vain vakaassa uskossa olevia nuoria niin jäisi luku aika pieneksi nykyiseen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:05"]
Tuo elävän uskon vaatiminen papilta. Onko teistä tuomitsemaan? Mistä tiedätte papin uskosta? Jumala taitaa olla ainoa, joka näkee sydämeen.
[/quote]Jos joku pappi suoraans anoo ettei usko, onko se tuomitsemista jos "vaatii" rippipapin olevan elävässä uskossa? Jos joku sydämessään uskoo miksi suullansa kieltää Kristuksen? Ihan Raamatun omia sanoja, sydämen usko ja suun tunnustus, ei toista ilman toista. Oikeassa olet että ainoastaan Jumala näkee sydämeen mutta vaikea ymmärtää että uskova pappi eläisi/puhuis/opettaisi Jeesusuta vastaan.
Hedelmistään puu tunnetaan ja paimenen tulisi olla muille esimerkkinä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:05"]
[/quote]Papin ei tule myöskään johdattaa ketään harhaan. Joistain nyt vain huomaa ilman sydämeen näkemistä että ei taida usko siellä sydämessä elää. Ja ne jotka opettajiksi haluavat tuomitaan ankarammin kuin muut. Jumala tuomitsee, totta, mutta saa ja pitää ottaa puheeksi että papin tulee itse olla (elävässä) uskossa. Raamatussakin puhutaan kuolleesta uskosta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:05"]
[/quote]Jos joku pappi suoraans anoo ettei usko, onko se tuomitsemista jos "vaatii" rippipapin olevan elävässä uskossa? Jos joku sydämessään uskoo miksi suullansa kieltää Kristuksen? Ihan Raamatun omia sanoja, sydämen usko ja suun tunnustus, ei toista ilman toista. Oikeassa olet että ainoastaan Jumala näkee sydämeen mutta vaikea ymmärtää että uskova pappi eläisi/puhuis/opettaisi Jeesusuta vastaan.
Hedelmistään puu tunnetaan ja paimenen tulisi olla muille esimerkkinä.
[/quote]
Tottakai tuommoiset tapaukset, jotka kieltää, kuuluisi pois rippikoulusta. Kommentoin lähinnä niitä pappeja puolustaakseni, jotka opettavat ja tunnustavat Jeesusta ns.oikein, mutta joita sanotaan uskottomiksi. Usein tarkemmin kysellessä syyksi paljastuu esim. ettei papista pidetä henkilökohtaisista syistä johtuen. Vielä tuohon caseen, jossa pappi kieltää uskonsa. Siitä kannattaisi tehdä kantelu tai ilmoitus kirkkoherralle tai kapituliin. Lähtee muuten äkkiä virka alta!
Monet ripari-ikäiset sanoo olevansa ateisteja, vaikka eivät olisikaan. Massan paine on niin kova. Heille voisi rukoilla rohkeutta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:28"]
Monet ripari-ikäiset sanoo olevansa ateisteja, vaikka eivät olisikaan. Massan paine on niin kova. Heille voisi rukoilla rohkeutta.
[/quote]
Taitaa olla kyllä toisinpäin.... Mutta ettehän te sitä halua nähä.
Mä kävin riparin tasan tarkkaan rahan takia, kyllähän se joka päiväinen liirum laarum oli melkoinen koettelemus, mutta kyllä kannatti, cha-ching!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:12"]Mä kävin riparin tasan tarkkaan rahan takia, kyllähän se joka päiväinen liirum laarum oli melkoinen koettelemus, mutta kyllä kannatti, cha-ching!
[/quote]
Yhtälailla olisit voinut käydä protun ja järjestää juhlan. Menit varmaan naimisiinkin rahan takia?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:12"]Mä kävin riparin tasan tarkkaan rahan takia, kyllähän se joka päiväinen liirum laarum oli melkoinen koettelemus, mutta kyllä kannatti, cha-ching!
[/quote]
Yhtälailla olisit voinut käydä protun ja järjestää juhlan. Menit varmaan naimisiinkin rahan takia?
[/quote]
Tulen toimeen omillani, ei ole syytä naida ketään rahan takia. :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:12"]Mä kävin riparin tasan tarkkaan rahan takia, kyllähän se joka päiväinen liirum laarum oli melkoinen koettelemus, mutta kyllä kannatti, cha-ching!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi sitten kerjäsit rahaa riparin avulla?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:12"]Mä kävin riparin tasan tarkkaan rahan takia, kyllähän se joka päiväinen liirum laarum oli melkoinen koettelemus, mutta kyllä kannatti, cha-ching!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi sitten kerjäsit rahaa riparin avulla?
[/quote]
Se varmaan tuntui 15 vuotiaasta hyvältä idealta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:04"]Siis sellaisia, joilla on jo aika varma vakaumus, etteivät usko. Menevät pakotettuina tai lahjoja ahnehtivina.
.
Pilaavat vaan siellä muiden nuorten uskonnollisen fiiliksen. Myös riparupapilta pitäisi edellyttää elävää uskoa.
.
Ärsyttää ruppikoulun maallistuminen.
[/quote]
Mitähän Jeesus tuumaisi tuohon kommenttiisi...