Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, että ateistejakin menee riparille.

Vierailija
29.06.2015 |

Siis sellaisia, joilla on jo aika varma vakaumus, etteivät usko. Menevät pakotettuina tai lahjoja ahnehtivina.
.
Pilaavat vaan siellä muiden nuorten uskonnollisen fiiliksen. Myös riparupapilta pitäisi edellyttää elävää uskoa.
.
Ärsyttää ruppikoulun maallistuminen.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ja uskovaiset jaksavat narista miten "suvaitsevaiset ei suvaitse meitä, yhyy"

Vierailija
42/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:28"]

Hah, mut pakotettiin riparille ja vihasin olla siellä. Vaihdoin kirkkokuntaa kun täytin 18v.

[/quote]

Vähän ohi varsinaisen aiheen, mutta täälläpäin jos sanotaan että vaihtaa kirkkokuntaa tarkoittaa kuolemista.;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja menin rippikouluun rahan ja kavereiden takia. Enkä kadu yhtään.

Vierailija
44/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin agnostikkojen riparin koska kaverit meni sinne ja mulle oli luvattu vuittonin laukku ja timanttikorvikset. Pahoittelen jos pilasin jonkun riparin.

Vierailija
45/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*agnostikkona
T.45

Vierailija
46/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö riparilla ole tarkoitus selvittää uskooko vai ei. Mulla tuli viimeistään siellä selväksi, että ei.

Vierailija
47/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:09"]

:D ja uskovaiset jaksavat narista miten "suvaitsevaiset ei suvaitse meitä, yhyy"

[/quote]Riparille meneminen sabotointimentaliteetilla ei ole yhtään oikeutetumpaa kuin pakkokäännytysyritykset siviilielämässä.

Kannattaa katsoa missä kontekstissa liikutaan ennen ilkkumistaan.

Vierailija
48/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää olla ateisti, joka pakotettiin rippikouluun. Luuletko, että kaikki ovat sielä täysin omasta tahdosta? Olen perheeni ainut uskonnon ja leirille oli pakko mennä, ei annettu vaihtoehtoa. Pystyin eroamaan kirkosta vasta sinä päivänä, kun tulin täysi-ikäiseksi. Lahjaksi sain 20e ja orvokkiamppelin.

Vierailija
49/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin kun meidän suvussa on ollut sellainen tapa että vauvat kastetaan ja sit riparille että saadaan lahjoja ja voidaan vihkiä kirkossa ja haudata "siunattuun"maahan.ja kaikki hyvin.Vai onko?

Vierailija
50/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:12"]

Kävin agnostikkojen riparin koska kaverit meni sinne ja mulle oli luvattu vuittonin laukku ja timanttikorvikset. Pahoittelen jos pilasin jonkun riparin.

[/quote]Mitä sinä sitten teit siellä jos epäilet että pilasit jonkun leirin? Ei ripari mene pilalle siitä että siellä on ateisteja tai agnostikkoja vaan siitä jos he eivät kunnioita leirin henkeä ja heitä jotka uskovat/haluavat olla avoimia. Kysellä saa ja pitää ja epäillä je kritisoida ja keskustella mutta puolin ja toisin hyvässä hengessä.

Jos pitkin hampain menee odottaen palkintolahjoja ja tällaisia ihmisiä leirillä on useita voi leiri mennä pilalle jo negatiivisen mielialan ja asenteen takia.

Vierailija
51/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:28"]Ateistit voisivat mennä muille leireille. Ev lut kirkko pitäisi puhdistaa uskomattomista. [/quote] Parempi olisi lopettaa koko evlutti. Sen nimessä toi lut paljastaa mikä se on eli lutherin kirkko. Ei suinkaan Jumalan ja Jeesuksen.

[/quote]Mikä se Jeesuskirkko on? Kun on mm katolinen/ortodoksi/helluntai/vapaa/metodistikirkko, henotes/pyhähenki/tiesmitäsrk olemassa. Palvovatko he sitten helluntaita jne?

Vierailija
52/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:28"]

Hah, mut pakotettiin riparille ja vihasin olla siellä. Vaihdoin kirkkokuntaa kun täytin 18v.

[/quote]

Vähän ohi varsinaisen aiheen, mutta täälläpäin jos sanotaan että vaihtaa kirkkokuntaa tarkoittaa kuolemista.;-)
[/quote]
Voi ei :D Ihan elossa sitä vielä ollaan, kuulun vaan tosiaan eri kirkkokuntaan nyt.

Vierailija
53/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaan tämmönen kirkkouskovainen ja tapakristitty. Mä olen ihan hyvä.ihminen , en ole tehny kellekään mitään pahaa. Noitahan toi evlutti taitaa olla täynnä.

Vierailija
54/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:51"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:49"]Saako isonen palkkaa? [/quote] Saa. Silloin 6 vuotta sitten sai reilu 200e viikolta ja majoitus ja ruoat päälle. [/quote]Meidän srk:ssa aikoinaan isosille ei maksettu minkäänlaista palkkaa juuri siksi että sinne ei hakeuduta ahneista motiiveista. On myös pappeja ja nuoriso-ohjaajia jotka ovat päättäneet olla ottamatta omille leireilleen isosia jonain kesänä kun "tarjonta on ollut huonoa" eli juuri niitä jotka haluavat iskeä söpöjä riparilaisia, sabotoide leiriä tavlla tai toisella jne. [/quote] Miten mä oon sabotoinu leiriä? Siinähän mä pidin niitä raamattujuttuja kuten muutkin isoset ja leikitin pikkuisia.

[/quote]Oliko kommentti osoitettu nimenomaan sinulle? Sabotoida voi monin tavoin ja tasoin mutta kts vaikka kommentti 27
[/quote]
Sama muija. Ja poikuuden vein siltä konfirmaatiopäivänä vasta ;)

Vierailija
55/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:58"]

Riparilla vedettiin kännejä, karattiin yöllä uimaan, poltettiin piilossa tupakkaa ja pappi oli aivan perseet olalla. Sellanen jumalallinen leiri se kymmenisen vuotta sitten.

[/quote]Olikohan kuitenkaan noin..

Vierailija
56/91 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:06"]Juuri noin jeesuskin sanoisi.
[/quote] Mistä tiedät?

Vierailija
57/91 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:12"]

Olen ateisti ja olin kolmella riparilla isosena. :D

[/quote]Miksi?

Vierailija
58/91 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:12"]

Olen ateisti ja olin kolmella riparilla isosena. :D

[/quote]Miksi?
[/quote]
Koska siitä sai rahaa.

Vierailija
59/91 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä kyseenalaistaa omia uskomuksiaan, vain siten voi saada varmuuden.

Vierailija
60/91 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:21"]

Kävin agnostikkona riparin edellisen vuosituhannen loppukymmeninä. Ei se kyllä tehnyt uskoa mitenkään houkuttelevaksi. Riparin vetäjät olivat erikoisia tapauksia. Toinen heistä ohjasi leiriläisille liikuntatuokioita ja oli pelottavan kovaotteinen, kehuipa joskus murtaneensa jonkun tytön ranteen jossain pelissä. Toinen oli entinen narkomaani joka tilitti niitä aiemman elämänsä narkkarijuttuja, mikä oli aivan vieras maailma siihen aikaan maalaiskunnan nuorille. Hienoa kuitenkinettä oli vapautunut huumeista.

Joku leiriläinen tonki isosten laukkuja ja löysi yhden kassista e-pillerit ja meni kertomaan leirin vetäjille, seurauksena tuo isonen sai tuomion, haukut ja hänet karkoitettiin pois leiriltä. Leirin lopuksi piti ravata side silmillä pitkin metsää itsensä läkähdyksiin ja sitten mennä viihtyisään huoneeseen, jossa nämä vetäjät käskivät lukea Raamattua ja tehdä uskonratkaisun. Kyllä meinasin siinä vaiheessa purskahtaa nauruun, oli uskonhalut karisseet leirin toimintaa seuratessa. Ai niin, jatkoriparilla yksi isosista pääasiassa muhinoi yhden rippikoululaisen kanssa suljetussa huoneessa, jonne leirin vetäjät varoittivat menemästä. 

[/quote]Tehtiinkö tästä toiminnasta ja noista vetäjistä valitus? Jos kertomasi on totta, se ei todellakaan edusta normiriparia tai kristillisyyttä yleensäkään.

Kauhean moni muuten luokittelee itsensä nykyään agnostikoksi. Oliko se kovin yleistä jo viime vuosituhannella vai tämän ajan muoti-ilmiö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän