Ärsyttää, että ateistejakin menee riparille.
Siis sellaisia, joilla on jo aika varma vakaumus, etteivät usko. Menevät pakotettuina tai lahjoja ahnehtivina.
.
Pilaavat vaan siellä muiden nuorten uskonnollisen fiiliksen. Myös riparupapilta pitäisi edellyttää elävää uskoa.
.
Ärsyttää ruppikoulun maallistuminen.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:17"]Mitä sä ateisti vielä isoseksikin tungit. Häpeäisit.
Surkeaksi kirkko on mennyt.
[/quote]
Siit sai palkkaa ;)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:24"]Miksi ateisteja huolitaan isosiksi? Heidänhän kuuluu olla esimerkillisiä uskovia nuoria.
[/quote]
Niin "pitäisi". Silloin kun itse olin teini, isosena oli just näitä röökinpolttajia, 13-vuotiaana seksielämänsä aloittaneita kaljottelijoita. Mutta kun riparilla oli söpöjä tyttöjä, ja isosena on mukava pieni valta-asema. Näin ainakin Turussa vuosituhannen vaihteessa/ vaihteen jälkeen. Toivottavasti nykyään on paremmin. Voi tietty olla että noi limanuljaskat olivat myös oikeasti uskovaisia, en mene vannomaan.
Riparit ovat suuremmalle osalle vain ja ainoastaan kännäilyä, kännyköiden näpräystä, kavereiden kanssa hengailua ja lahjarahojen toivossa oleskelua. Harva sinne menee oikesti halutaksen kuulla jessestä ja jumalasta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:24"]Miksi ateisteja huolitaan isosiksi? Heidänhän kuuluu olla esimerkillisiä uskovia nuoria.
[/quote]
Niin "pitäisi". Silloin kun itse olin teini, isosena oli just näitä röökinpolttajia, 13-vuotiaana seksielämänsä aloittaneita kaljottelijoita. Mutta kun riparilla oli söpöjä tyttöjä, ja isosena on mukava pieni valta-asema. Näin ainakin Turussa vuosituhannen vaihteessa/ vaihteen jälkeen. Toivottavasti nykyään on paremmin. Voi tietty olla että noi limanuljaskat olivat myös oikeasti uskovaisia, en mene vannomaan.
[/quote]
Mikäs sen hauskempaa kuin viedä poikuus omalta pikkuiselta. :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:49"]Saako isonen palkkaa?
[/quote]
Saa. Silloin 6 vuotta sitten sai reilu 200e viikolta ja majoitus ja ruoat päälle.
En tiedä, mikä leiri tai oppi pitäisi perustaa, että te nuoret ja aikuisetkin oppisitte edes hieman kunnioittamaan toisen ihmisen näkemystä, vaikka se poikkeaisikin omastanne. Nykyisin vain valitettavasti tuijotetaan pelkästään omaan napaan ja kuvitellaan, että oma mielipide on ainoa oikea ja kaikki muut vääriä.
Kirkkoon kuuluvat käyvät rippikoulun, se kuuluu yksinkertaisesti asiaan. Jos kirkkoon kuulumaton itseään ateisktiksi kutsuva haluaa mennä rippileirille, niin silloin kyllä kannattaa keskustella nuoren kanssa hänen motiiveistaan. Ainahan on sekin mahdollisuus, että kirkkoon kuulumattoman perheen nuoressa on herännyt kiinnostus kristinuskoa kohtaan. Rippikoulussa on mahdollisuus saada selvitystä asioihin.
Raha ja pakko ovat erittäin huonoja motivaattoreita loppupeleissä. Monesti se suurempi motivaattori löytyy vähän myöhemmin, tuleva puoliso, joka kuuluu kirkkoon ja haluaa kirkkohäät, siis ei pelkästään avioliiton siunaamista, vaan vihkimisen. Eikös se joku jääkiekkoilijakin juuri suorittanut rippikoulun, että pääsee kirkossa vihille?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:49"]Saako isonen palkkaa? [/quote] Saa. Silloin 6 vuotta sitten sai reilu 200e viikolta ja majoitus ja ruoat päälle.
[/quote]Meidän srk:ssa aikoinaan isosille ei maksettu minkäänlaista palkkaa juuri siksi että sinne ei hakeuduta ahneista motiiveista.
On myös pappeja ja nuoriso-ohjaajia jotka ovat päättäneet olla ottamatta omille leireilleen isosia jonain kesänä kun "tarjonta on ollut huonoa" eli juuri niitä jotka haluavat iskeä söpöjä riparilaisia, sabotoide leiriä tavlla tai toisella jne.
Riparilla vedettiin kännejä, karattiin yöllä uimaan, poltettiin piilossa tupakkaa ja pappi oli aivan perseet olalla. Sellanen jumalallinen leiri se kymmenisen vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:49"]Saako isonen palkkaa? [/quote] Saa. Silloin 6 vuotta sitten sai reilu 200e viikolta ja majoitus ja ruoat päälle.
[/quote]Meidän srk:ssa aikoinaan isosille ei maksettu minkäänlaista palkkaa juuri siksi että sinne ei hakeuduta ahneista motiiveista.
On myös pappeja ja nuoriso-ohjaajia jotka ovat päättäneet olla ottamatta omille leireilleen isosia jonain kesänä kun "tarjonta on ollut huonoa" eli juuri niitä jotka haluavat iskeä söpöjä riparilaisia, sabotoide leiriä tavlla tai toisella jne.
[/quote]
Miten mä oon sabotoinu leiriä? Siinähän mä pidin niitä raamattujuttuja kuten muutkin isoset ja leikitin pikkuisia.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:24"]Miksi ateisteja huolitaan isosiksi? Heidänhän kuuluu olla esimerkillisiä uskovia nuoria.
[/quote]
Minä satun tietämään että yksi minun vuosiluokkani isosista oli pahemman luokan koulukiusaaja, muta pääsi isoseksi, koska vanhemmat oli uskossa, poika itse ei ollut. Moni ateisti on parempi isonen kun tuo idari ikinä.
Oliskin niin, että pappi vähän seuloisi niitä isosiksi pyrkiviä!
Ateistit voisivat mennä muille leireille. Ev lut kirkko pitäisi puhdistaa uskomattomista.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:31"]Oliskin niin, että pappi vähän seuloisi niitä isosiksi pyrkiviä!
[/quote]
Niinhän niitä seulotaankin ja isoset käyvät isoskoulutuksen. Ateismi ei ole sellainen asia, joka estäisi isoseksi pääsemisen.
Mun poika meni vaikka on varma ateismistaan. Halusin että saa sen mahdollisuuden löytää usko, mutta ei löytänyt. Nyt saa halutessaan erota kirkosta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:46"]
Mun poika meni vaikka on varma ateismistaan. Halusin että saa sen mahdollisuuden löytää usko, mutta ei löytänyt. Nyt saa halutessaan erota kirkosta.
[/quote]
Ja itse halusi mennä, koska kavereiden mukaan saa paljon rahaa ja siellä on kivaa. Sai kyllä paljon rahaa, mutta ei viihtynyt ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:28"]Ateistit voisivat mennä muille leireille. Ev lut kirkko pitäisi puhdistaa uskomattomista.
[/quote] Parempi olisi lopettaa koko evlutti. Sen nimessä toi lut paljastaa mikä se on eli lutherin kirkko. Ei suinkaan Jumalan ja Jeesuksen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:51"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:49"]Saako isonen palkkaa? [/quote] Saa. Silloin 6 vuotta sitten sai reilu 200e viikolta ja majoitus ja ruoat päälle. [/quote]Meidän srk:ssa aikoinaan isosille ei maksettu minkäänlaista palkkaa juuri siksi että sinne ei hakeuduta ahneista motiiveista. On myös pappeja ja nuoriso-ohjaajia jotka ovat päättäneet olla ottamatta omille leireilleen isosia jonain kesänä kun "tarjonta on ollut huonoa" eli juuri niitä jotka haluavat iskeä söpöjä riparilaisia, sabotoide leiriä tavlla tai toisella jne. [/quote] Miten mä oon sabotoinu leiriä? Siinähän mä pidin niitä raamattujuttuja kuten muutkin isoset ja leikitin pikkuisia.
[/quote]Oliko kommentti osoitettu nimenomaan sinulle? Sabotoida voi monin tavoin ja tasoin mutta kts vaikka kommentti 27
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:24"]Miksi ateisteja huolitaan isosiksi? Heidänhän kuuluu olla esimerkillisiä uskovia nuoria. [/quote] Minä satun tietämään että yksi minun vuosiluokkani isosista oli pahemman luokan koulukiusaaja, muta pääsi isoseksi, koska vanhemmat oli uskossa, poika itse ei ollut. Moni ateisti on parempi isonen kun tuo idari ikinä.
Ateistihan se poikakin oli. Erikoinen peruste valita isoseksi kun vanhemmat ovat uskossa :O[/quote]
Ei oikeita uskovia Suomessa enää juuri ole. Useimmat menevät rippikouluun rahan takia tai koska kaveritkin menevät.