Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmisten itsekorostus facebookissa

Vierailija
29.06.2015 |

tyyliin 'oo mä oon niin sankari kun pyöräilen töihin joka päivä, katsokaa, tässä minä ja mun pyöräilyasu, minä ja pyörä työmatkalla, meitä ei pikku sade (=ukkosmyrksy) haittaa' ja sitten siippa ja bestikset kommentoi 'oo sä oot niin urhee ja reipas ja..' tai kun aikuinen nainen tekee itsestään lapsellista prinsessaa joka päivityksessä 'mulla on pinkki kynä töissä kun mä olen rinsessa', 'hihi, en saanut autoa käyntiin kun olen niin rinsessa niin piti soittaa miehelle' jne. 

PUUH. Ja sama kun jatkuu oikeessa elämässä jatkuvasti. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:56"]

Poista sieltä kaverit, joita et jaksa kuunnella. Tai poista koko FB käytöstä. En voi tajuta ap:n kaltaisia kitisijöitä, jotka eivät osaa olla lukematta ärsyttävää naamakirjaansa.

[/quote]

Käytän FB:a myös työkseni, joten mahdotonta pysyä kokonaan poissa. Lisäksi minulla on paljon ystäviä, jotka osaavat käyttää somea järkevästikin, ei tarvitse kehua ja pönkittää itseään koko ajan.

Eikö teillä ole näitä tuttavia, jotka postaavat koko ajan jotain kuvaa omasta kropastaan tai hiuksistaan tai lärvistään ja sitten ihailijat kommentoivat oo olet niin ihana ja postaaja on pseudovaatimattomana että oo kiitos, en mä nyt sua ihanampi ole...?

AP

Vierailija
22/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:55"]

Jos ottaa noin koville niin poista kavereista. Ei ole vaikeaa.

[/quote]

Tälläsiä henkilöitä ja juttuja kun on myös erilaisissa ryhmissä joihin kuulun, eivät välttämättä ole siis kavereina. 

AP

[/quote]

No jää pois ryhmistä, joissa on sinulle vääränlaisia ihmisiä. Voi juma mikä ruikuttaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen piilottanut muutaman ihmisen päivitykset; sellaisen joka spämmäsi aivan hirveästi youtubesta musiikkia, sellaisen joka kehuskeli jatkuvasti ostoksillaan, omaisuudellaan ja parisuhteellaan, sellaisen joka yritti jatkuvasti vaikuttaa mielipiteisiin venäjämyönteisellä trollauksella ja yhden joka haukkui homoja minkä kerkesi. Jouduin osan kanssa riitelyyn ja totesin, ettei fb ole sellaista varten. Sitten koetan sietää yhtä joka vaihtaa profiilikuvaansa jatkuvasti kerjäten tykkäyksiä (ovat ihan samanlaisia, yläviistosta), yhtä joka lepertelee joka päivä jotakin ei-enää-aivan-uunituoreesta vauvastaan ja joitakuita muita harmittomampia tapauksia. Suurin osa on mukavia ja ilahduttavia. Pysyn kärryillä heidän elämästään ja pidän heikkoa mutta todellista yhteyttä ihmsiin, joita en näe. 

Vierailija
24/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:03"]

Mä olen piilottanut muutaman ihmisen päivitykset; sellaisen joka spämmäsi aivan hirveästi youtubesta musiikkia, sellaisen joka kehuskeli jatkuvasti ostoksillaan, omaisuudellaan ja parisuhteellaan, sellaisen joka yritti jatkuvasti vaikuttaa mielipiteisiin venäjämyönteisellä trollauksella ja yhden joka haukkui homoja minkä kerkesi. Jouduin osan kanssa riitelyyn ja totesin, ettei fb ole sellaista varten. Sitten koetan sietää yhtä joka vaihtaa profiilikuvaansa jatkuvasti kerjäten tykkäyksiä (ovat ihan samanlaisia, yläviistosta), yhtä joka lepertelee joka päivä jotakin ei-enää-aivan-uunituoreesta vauvastaan ja joitakuita muita harmittomampia tapauksia. Suurin osa on mukavia ja ilahduttavia. Pysyn kärryillä heidän elämästään ja pidän heikkoa mutta todellista yhteyttä ihmsiin, joita en näe. 

[/quote]

Mä olen kans 'unfollow' muutaman ihmisen joista pidän kovasti oikeassa elämässä, mutta en vaan jaksa lukea jatkuvaa ruoka/terveyspropagandaa - Safkatutka on ainoa oikea taho kertomaan ruoasta ja THL on salaliitto jne.

AP

Vierailija
25/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kuin YKSI ihminen, jonka päivitykset ovat niin toistuvasti samanlaisia, omaan kroppaan liittyviä, että hieman jo kyllästyttää, mutta muutin asetuksia hiukan niin, etteivät hänen uutisens ole kovi näkyvästi päällimmäisinä uutisvirrassa.

Toinen ihminen kirjoittaa niin hirveän huonoa kieltä murteellaan, ettei siitä tahdo saada selvää. Mutta ei, ei ole ihmisiä, joiden itsekorostus pääsisi pilaamaan päiväni. Ei edes niissä ryhmissä joihin kuulun. Faceen voi valita sellaisia ihmisiä ja ryhmiä, joissa itse viihtyy.

Vierailija
26/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä suhteessa se fb on samanlainen kuin tosielämä: välillä ärsyttää. Ja ei niitä ihmisiä tosielämässäkään poisteta eikä estetä, joten nuo iänikuiset vastaukset joissa käsketään poistaa tai estää niiden päivitysten näkyminen ovat hönttejä. Ihan turha lähteä poistamaan tai muuten lopettaa yhteydenpito facessa, jos kyseessä on ihminen jonka kanssa sinun pitää tulla toimeen tosielämässä, joko siviilissä tai työssä.

Facebookissa on se ero oikeaan elämään, että ihmiset eivät osaa tai halua tuoda esille kuin tietynlaisia asioita. Joillekin voi siten muodostua facebook-persoonallisuus, jossa on paljon ärsyttävää. Minkä sille mahtaa, ne vaan eivät tajua olevansa ärsyttäviä, ja toisaalta se on niin pieni asia että ihan turhaa olisi alkaa huomautella siitä tyyliin 'ymmärrätköhän nyt että olet aika ärsyttävä facebookissa :D. Ei se ärtyminen maailmaa kaada, ihan normaali ilmiö noin yksipuolisen kommunikaatiokanavan kanssa.

Vierailija
27/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä valittamistasi. Me jokainen itse valitaan hän kenen kanssa ollaan yhteyksissä ja mitä luetaan. Jos jonkun jutut ei kiinnosta poista listaltasi ja älä lue. Jokainen tehköön niin kuin haluaa ja onhan se hienoa jos jaksaa pyöräillä noin paljon. Itse en tosin ole pyöräilyihmisiä.

Vierailija
28/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:08"]

Ei mulla ole kuin YKSI ihminen, jonka päivitykset ovat niin toistuvasti samanlaisia, omaan kroppaan liittyviä, että hieman jo kyllästyttää, mutta muutin asetuksia hiukan niin, etteivät hänen uutisens ole kovi näkyvästi päällimmäisinä uutisvirrassa.

Toinen ihminen kirjoittaa niin hirveän huonoa kieltä murteellaan, ettei siitä tahdo saada selvää. Mutta ei, ei ole ihmisiä, joiden itsekorostus pääsisi pilaamaan päiväni. Ei edes niissä ryhmissä joihin kuulun. Faceen voi valita sellaisia ihmisiä ja ryhmiä, joissa itse viihtyy.

[/quote]

Niin. Mutta kun on näitä muutamia ryhmiä joissa viihdyn todella hyvin tai joissa on mulle tärkeää olla jäsenenä, tai joissa mä jopa olen tärkeä jäsen, niin ei viitsisi lähteä koko ryhmästä ihan vaan sen takia että on joku ihminen jonka vaaleanpunaisista klemmareista en jaksais koko aikaa olla ettää uuh miten söpistä.

Olen 45v ja ryhmäläiset samaa ikäluokkaa.

AP

Vierailija
29/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:05"]

[/quote]

Mä olen kans 'unfollow' muutaman ihmisen joista pidän kovasti oikeassa elämässä, mutta en vaan jaksa lukea jatkuvaa ruoka/terveyspropagandaa - Safkatutka on ainoa oikea taho kertomaan ruoasta ja THL on salaliitto jne.

AP

[/quote]

jos piilottaa jonkun ihmisen, näkeekö päivitykset ja kuvat silti jos menee tämän profiiliin? Mulla on muutama sellanen kaveri, jonka päivityksiä ei aina jaksaisi, mutten haluaisi heitä kokonaan piilottaa, sillä pidän heistä kuitenkin ja haluan välillä tykkäillä kuvista ym. en haluaisi että he huomaavat yhtäkkisen selän kääntämisen kun tykkäilyt ym loppuisivat.

Vierailija
30/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita liikuntapäivityksistä juuri mitään, koska ne ärsyttävät ihmisiä. Lähinnä vaan jos jotain kommelluksia sattuu salilla tai muualla. 

Vierailija
31/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:11"]

En ymmärrä valittamistasi. Me jokainen itse valitaan hän kenen kanssa ollaan yhteyksissä ja mitä luetaan. Jos jonkun jutut ei kiinnosta poista listaltasi ja älä lue. Jokainen tehköön niin kuin haluaa ja onhan se hienoa jos jaksaa pyöräillä noin paljon. Itse en tosin ole pyöräilyihmisiä.

[/quote]

Kuten sanoin, näitä ihmisiä on ryhmissäkin. Ja minä esim itse pyöräilen töihin joka päivä, mitä sitten? Mitä ihmeellistä siinä on? En jaksais sellasella vaivata ystäviäni. 

AP

Vierailija
32/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb on fb, mutta takana on aina oikeita ihmisiä. siksi minusta on jotenkin hurjaa, miten jotkut käskevät vaan kylmästi poistamaan kaverin, jos ärsyttää... joo, ymmärrän jos on joku luokkakaveri vuodelta nakki, mutta minullakaan ei sellaisia ole, ainoastaan ihmisiä joiden kuulumiset kiinnostaa puolin ja toisin ja ollaan tekemisissä. sekin, jos jostain tietystä porukasta piilotetaan yksi, ja vain muiden kanssa jatketaan kirjoittelua ja tykkäämisiä, on mielestäni aika karua.

Vierailija
33/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:08"]

[/quote]

Niin. Mutta kun on näitä muutamia ryhmiä joissa viihdyn todella hyvin tai joissa on mulle tärkeää olla jäsenenä, tai joissa mä jopa olen tärkeä jäsen, niin ei viitsisi lähteä koko ryhmästä ihan vaan sen takia että on joku ihminen jonka vaaleanpunaisista klemmareista en jaksais koko aikaa olla ettää uuh miten söpistä.

Olen 45v ja ryhmäläiset samaa ikäluokkaa.

AP

[/quote]

Eihän sinun ole pakko kommentoida ihmisiä, joiden jutuista et ole kiinnostunut!! Pysy siinä ryhmässä, osallistu keskusteluun johon ryhmäsi liittyy ja skippaa muut sivujutut. En minäkään klikkaile tykkäyksiä asioihin, joista en tykkää. Kohteliaisuuttani joskus huomioin ihmisiä, joille en ole aikoihin sanonut mitään tai heitä ei ole huomioinut kukaan muukaan, mutta noin yleensä kommentoin vain silloin kun haluttaa :O

44 vee

Vierailija
34/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:13"]

[/quote]

AP

[/quote]

jos piilottaa jonkun ihmisen, näkeekö päivitykset ja kuvat silti jos menee tämän profiiliin? Mulla on muutama sellanen kaveri, jonka päivityksiä ei aina jaksaisi, mutten haluaisi heitä kokonaan piilottaa, sillä pidän heistä kuitenkin ja haluan välillä tykkäillä kuvista ym. en haluaisi että he huomaavat yhtäkkisen selän kääntämisen kun tykkäilyt ym loppuisivat.

[/quote]

Näkee toki, ja seurannan voi aloittaa uudestaan milloin haluaa. Tiedän että osa mun kavereista ei seuraa mun päivityksiä ja ymmärrän sen. Jos on monta sataa kaveria, ne tärkeät hukkuvat muuten siihen virtaan ja pitää selata valtavasti että ne löytyvät. FB-kaveruudesta kieltäytyminen tai kaverin pudottaminen pois on minusta melko epäkohteliasta, vähän kuin kieltäytyisi tervehtimästä kadulla. Siksi on parempi hyväksyä kaveriksi ja asettaa vain unfollow päälle. Tämä on tätä nykyajan käytösetikettiä. 

Vierailija
35/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika taito laittaa facepäivityksiä ilman, että korostaa omaa toimintaansa. Ei käy minulle ollenkaan moinen touhu. Onneksi myös tämä hyötypuoli naamakirjahommeleissa. Olen itse lopettanut ihmisten päivitysten lukemisen paitsi ihan parhaiden kavereiden, ne oikeasti kiinnostavat.

Vierailija
36/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin poistaminen ja kaveripyynnön hylkääminen on epäkohteliasta. Minulla on yksi fb-kaveri (keski-ikäinen ihminen), joka tavallaan kiusaa toisia fb:ssä. On ollut vihjailevia vittuilu-päivityksiä eräästä fb-kaveristaan ja kun tämä henkilö sitten lähti kavereista, niin naureskeltiin päälle. Ja juuri tätä että yhtä henkilöä ei noteerata mutta tämän perheen muille jäsenille kommentoidaan, tykätään ym joka ikiseen kuvaan ja päivitykseen. Vaikeaa selittää, mutta tajuaisitte jos tietäisitte. Minulle tämä tuli yllätyksenä, olin pitänyt tätä ihmistä ihan ok tyyppinä, nyt on vähän eri fiilikset.

Vierailija
37/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

AP

[/quote]

Tämä! Varsinkin kun tietää, että tyyppi on tanakka sohvaperuna ja tarjoaa omille lapsilleen kuitenkin kiireeseen vedoten roiskeläppiä, nakkeja ja ranskalaisia, vaikka fb-postauksissa hehkutetaan terveellisiä smootheja, omegakolmosia jne.

Vierailija
38/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissakuvat tulee varmasti monella jo korvista ulos. Taidanpa laittaa lisää :D. Yleensä päivitän kommelluksiani. En tiedä onko se itsensä korostamista. Joitakin tärkeitäkin asioita, jottei sukulaisille tarvitse kaikille erikseen kertoa niitä. Minua ärsyttää vain valittajat. Aina on joku sairaus. Ymmärrän jos on yks ja sama sairaus mikä vituttaa, mutta kun joka viikko eri ja ne samat ihmiset valittaa aina jostain tai haukkuu muita.

Vierailija
39/41 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:45"]

Mun kissakuvat tulee varmasti monella jo korvista ulos. Taidanpa laittaa lisää :D. Yleensä päivitän kommelluksiani. En tiedä onko se itsensä korostamista. Joitakin tärkeitäkin asioita, jottei sukulaisille tarvitse kaikille erikseen kertoa niitä. Minua ärsyttää vain valittajat. Aina on joku sairaus. Ymmärrän jos on yks ja sama sairaus mikä vituttaa, mutta kun joka viikko eri ja ne samat ihmiset valittaa aina jostain tai haukkuu muita.

[/quote]

Ni, kissa- ja koirakuvat varmasti ärsyttää jotain, mutta en mä sitä itsekorostuksena pitäisi. Tässä ketjussa mua ärsyttää ne ihmiset, jotka tulevat vaikka ryhmäkeskustelussakin mukaan kertomaan kuinka ovat itse niin söpöjä tai reippaita tms, sen lisäksi että omat päivitykset ovat tyyliin 'Ei oo mitään päällepantavaa kun se mun aikomani juhlamekko onkin niin seksikäs että viimeks jouduin ongelmiin kun miehet oli koko ajan kuolaamassa mun perään' tai että 'hyvää tässä viileessä kesässä on se, ettei mun miniminimikronahkashortsit oo niin hiostavat - mulle itelleni :D ;) "

Tai kesken ryhmäkeskustelun että 'mun rintsikat on aina vaaleenpunaisia ja söpöjä kun mä olen prinsessa' kun puhutaan siitä miten jonkun auto maksoi xx euroa.

AP

Vierailija
40/41 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kattokaa ku mulla on hienot lapset. Kattokaa ku mä matkustan. Kattokaa kun sain ylennyksen. Kkattokaaaaaaaaaaaa ku mäkudonnnnnnk laihdutan kokkaaaæn aggghhh! Lopettakaajo!!