Odotatteko maskisuosituksen loppumista vai lopetatteko omalla päätöksellä maskin käytön?
Mitä meinaatte tehdä? Näyttää siltä, ettei maskisosituksesta (taaskaan) ihan helposti luovuta, vaikka kaikki muut rajoitukset poistuvat, joten meinaatteko käyttää maskia edelleen koronatilanteen helpottaessa? Vai teettekö itse päätöksen lopettamisesta?
Kommentit (127)
Tulen säilyttämään maskikäytön kauppareissuilla vaikka suositus poistuisikin
Vierailija kirjoitti:
Tulen säilyttämään maskikäytön kauppareissuilla vaikka suositus poistuisikin
Minä myös, samoin joukkoliikenteessä ainakin tämän talven ja kevään. Vasta kun tilastot osoittavat varmasti, että pandemia on päättynyt, luovun FFP2-suojaimien käytöstä. Ja varmaan käytän niitä jatkossakin talvella influenssan ja noroviruksen levitessä. Olen ollut nyt pari vuotta poikkeuksellisen terve enkä näe tarvetta muuttaa sitä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En lopeta ennen kuin virallinen suositus päättyy. Syksyllä vähän lipsuin esim lapsia päiväkotiin viedessä, mutta tilanteen pahentuessa olen taas kiltisti pitänyt maskia... Ei siitä niin suurta haittaa ole, ja ilmeisesti tosiaankin hyötyä on. Huurtuvat rillit on vähän ärsyttävää, mutta senkin kanssa on oppinut elämään. Ja työpaikalta saa ottaa kotikäyttöönkin maskeja, eli ei ole kustannuskysymys myöskään.
Taistelkaa?!? Jo on taistelun aihe. Suorastaan makaaberia puhua taistelusta.
Parasta on kuunnella asiantuntijoita. Sitä ennen en maskiani riisu. Käytössä on aivan kaikkialla edelleen.
Olen just sairastanut koronan ja en todellakaan enää käytä.
En ole käyttänyt koko aikana muulloin kun oli pakko, nythän se on vain suositus. Matkustellut ympäri maailmaa (lentokoneissa kylläkin maski pakosta). Ei ole koronaa tarttunut. Mutta suomalainenhan pitää maskia varmaan vielä vuonna 2050.
Ei kai kukaan enää maskeja käytä..