Odotatteko maskisuosituksen loppumista vai lopetatteko omalla päätöksellä maskin käytön?
Mitä meinaatte tehdä? Näyttää siltä, ettei maskisosituksesta (taaskaan) ihan helposti luovuta, vaikka kaikki muut rajoitukset poistuvat, joten meinaatteko käyttää maskia edelleen koronatilanteen helpottaessa? Vai teettekö itse päätöksen lopettamisesta?
Kommentit (127)
Enimmäkseen pidän maskia edelleen katetuissa julkisissa tiloissa. En seuraa niinkään viranomaisten yleisiä suosituksia, vaan kauppojen yms. omaa toivetta maskien käytöstä, ja sen voi päätellä siitä, pitääkö henkilökunta itse maskia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä käytän maskia niin kauan kuin suinkin kehtaan, eli löytyy vielä muitakin käyttäjiä, ihanaa kun saa naamansa piiloon.
En odota suosituksen loppumista. Saisi jatkua niin kauan, ettei tartuntavaaraa enää ole.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt enää aikoihin. Jos joku uskaltaa jotain siitä minulle valittaa niin sanon vain, että minähän en teitä rokottamattomia enää suojele.
N33, rokottamatonMaski symboloi minulle orjuutta..
Ymmärrän hyvin. Minulle vaatteet symboloivat orjuutta. Mikä yhteiskunta on minulle sanomaan, miksi julkisella paikalla pitää peittää itsensä kuin jossain ääriuskovaisessa maassa? Aion kesällä kävellä kikkeli paljaana kaupungin keskustassa. Tämä on minun kehoni ja minun oikeus olla häpeämättä sitä.
En myöskään käytä vessapaperia, koska se tekee minun vessassakäynnin riippuvaiseksi suurten paperiyhtiöiden tuotteista, eikä se ole ihmiselle luonnollista. Muutenkin jos vessapaperin käytön lopettaa, tottuu pylly siihen kuukaudessa ja pysyy itsestään puhtaana.
Verojen maksun olen jo lopettanut ja asevelvollisuutta en ole tottakai koskaan suorittanut.
Minä olen vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt enää aikoihin. Jos joku uskaltaa jotain siitä minulle valittaa niin sanon vain, että minähän en teitä rokottamattomia enää suojele.
N33, rokottamatonMaski symboloi minulle orjuutta..
Ymmärrän hyvin. Minulle vaatteet symboloivat orjuutta. Mikä yhteiskunta on minulle sanomaan, miksi julkisella paikalla pitää peittää itsensä kuin jossain ääriuskovaisessa maassa? Aion kesällä kävellä kikkeli paljaana kaupungin keskustassa. Tämä on minun kehoni ja minun oikeus olla häpeämättä sitä.
En myöskään käytä vessapaperia, koska se tekee minun vessassakäynnin riippuvaiseksi suurten paperiyhtiöiden tuotteista, eikä se ole ihmiselle luonnollista. Muutenkin jos vessapaperin käytön lopettaa, tottuu pylly siihen kuukaudessa ja pysyy itsestään puhtaana.
Verojen maksun olen jo lopettanut ja asevelvollisuutta en ole tottakai koskaan suorittanut.
Minä olen vapaa.
Vähän huonoja rinnastuksia.
En oo käyttäny maskia yli vuoteen enkä käytä.
Korona oli tammikuun alussa ja aika mitätön flunssa vaan viikon.
Tohon mitään rokotettakaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tietoinen mistään maski suosituksista. Olen joutunut käyttämään maskia jo 2019 katupölyn vuoksi.
Maskia käytän aina sisätiloissa asioidessani, etten saisi mitään virustartuntaa.Kun korona on kokonaan sammunut, saatan lopettaa maskin käytön. Sekin on mahdollista, että Kiina ilmiö tarttuu minuun ja maski on aina naamalla, kun olen väkijoukossa. Aika näyttää.
Maskipaketeissakin lukee, ettei estä virustauteja.
Ei estä saamasta mutta jarruttaa levittämistä. Toisaalta, miksipä enää pyrkiä estämäänkään, kaikki halukkaat ovat kuitenkin jo ottaneet rokotuksen.
Millä logiikalla maski suodattaa virukset vain yhteen suuntaan? Eikö silloin kannattaisi kääntää maski nurinpäin, jotta olisi itse suojassa? Siis jos virukset pääsevät läpi vain toiselta puolelta?
Suojautuuko kirurgi leikkausta tehdessään potilaan viruksilta vai toisinpäin?
Ei kirurgi käytä maskia virusten vuoksi.
Eli pisaratartunta on virusten suhteen ihan huuhaata? Yskiminen ei siis levitä flunssa-, influenssa- ja koronaviruksia vaan pelkästään bakteereja?
Kirjoitit, "ihanaa, kun saa naaman piiloon", miksi naama pitää piilottaa? Itse laitan päivittäin meikkiä ja nyt ei huulipuna sotkeennu maskiin. Näkevät muutkin peittämättömiä kasvoja.
En ole käyttänyt enää aikoihin, maskit saa vaan nenän vuotamaan ja sehän on mukavaa kaupassa ollessa.
Käyttääkö joku muka vielä maskeja vapaa-ajalla? :D Ei tulisi mieleenkään
Bussi ainoa paikka, missä käytän, lienee yhä pakko pk-seudulla? Kuljen tosi harvoin.
Omalla päätöksellä en ole koskaan maskin käyttöä aloittanutkaan.
Muutenkin olen käyttäytynyt kuin koronaa ei edes olisi olemassa. Hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Bussi ainoa paikka, missä käytän, lienee yhä pakko pk-seudulla? Kuljen tosi harvoin.
Ei ole pakkoa bussissakaan.
Lopetan omalla päätöksellä siinä vaiheessa, kun tartunnat ovat laskeneet niin alhaisiksi, että normaalissa kanssakäymisessä tartunnan riski alkaa olla minimaalisen pieni. Ihan sama, loppuuko virallinen suositus sitä ennen vai sen jälkeen. Joulusta tähän päivään on niin moni tuttu nyt sairastunut ja useampi perusterve nuori tai keski-ikäinen kaikkea muuta kuin pikkuflunssaan (yksi 37-vuotias urheilullinen nainen päätyi kahdesti sairaalaan taudin aikana), että pidän maskia pienenä harmina sen tuomaan suojaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku muka vielä maskeja vapaa-ajalla? :D Ei tulisi mieleenkään
Kuljetko silmät kiinni vai miten et ole huomannut? Täällä pk-seudulla ainakin enemmistö käyttää esimerkiksi kaupassa ja mulkoilee meitä maskittomia hädissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tietoinen mistään maski suosituksista. Olen joutunut käyttämään maskia jo 2019 katupölyn vuoksi.
Maskia käytän aina sisätiloissa asioidessani, etten saisi mitään virustartuntaa.Kun korona on kokonaan sammunut, saatan lopettaa maskin käytön. Sekin on mahdollista, että Kiina ilmiö tarttuu minuun ja maski on aina naamalla, kun olen väkijoukossa. Aika näyttää.
Maskipaketeissakin lukee, ettei estä virustauteja.
Ei estä saamasta mutta jarruttaa levittämistä. Toisaalta, miksipä enää pyrkiä estämäänkään, kaikki halukkaat ovat kuitenkin jo ottaneet rokotuksen.
Millä logiikalla maski suodattaa virukset vain yhteen suuntaan? Eikö silloin kannattaisi kääntää maski nurinpäin, jotta olisi itse suojassa? Siis jos virukset pääsevät läpi vain toiselta puolelta?
Suojautuuko kirurgi leikkausta tehdessään potilaan viruksilta vai toisinpäin?
Ohis...ei kumpaakaan. Leikkaussalihenkilökunta käyttää kirurginmaskeja, jotta heidän suustaan ja nenästään ei menisi bakteereita potilaan avohaavaan. Viruksilta ei edes tarvitse suojata potilasta, koska virukset eivät aiheuta haavainfektioita. Bakteerit sen sijaan aiheuttavat.
Kyseessä on kuitenkin pisarat mitä maskeilla estetään, olipahan niissä pisaroissa sitten viruksia tai bakteereja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin luovuttu? Hesarissa uutisoitu 15.12., että pakko palannut.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lampaista odottaa toimintaohjetta eikä kykene itsenäiseen ajatteluun. Säälittävää.
Ainakin täällä päin Suomea maskia kaupassa käyttämättömien habituksesta tulee mieleen rotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin luovuttu? Hesarissa uutisoitu 15.12., että pakko palannut.
Meillä ei ole maskipakkoa siihen kuuluu sanktio
Ainoa sankio voi olla huomautus ja voi sanoa et terveydelliset syyt
Tuo on suositus ei pakko.
Aikalailla muualla paitsi töissä en käytä enää. En tosin kuljeksikaan muuten kun pakolliset asioinnit.