Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatteko maskisuosituksen loppumista vai lopetatteko omalla päätöksellä maskin käytön?

Vierailija
15.02.2022 |

Mitä meinaatte tehdä? Näyttää siltä, ettei maskisosituksesta (taaskaan) ihan helposti luovuta, vaikka kaikki muut rajoitukset poistuvat, joten meinaatteko käyttää maskia edelleen koronatilanteen helpottaessa? Vai teettekö itse päätöksen lopettamisesta?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ffp3 maskia tiloissa, joissa on muita ihmisiä. Lentokoneessa, julkisissa, kaupassa, lääkärissä jne. Käytän sitä itseni takia, koska tuo maskityyppi suojelee myös minua viruksilta ja pöpöiltä. Aina on noita maskittomia, joita ei muiden terveys kiinnosta. Köhivät ilman maskia, yskivät käsiinsä ja hipelöivät kaikkea mahdollista jne. Ällöttäisi olla ilman sitä. Terveenä olenkin saanut olla monta vuotta.

Sama. Terveenä oltu monta vuotta ilman maskia tai käsidesiä.

Vierailija
82/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin niiden maskien käytön, joita jaetaan esim. terveysaseman aulassa, koska ne alkaa yskittämään ja kutittamaan kurkkua. Itse kun hankkii niin saa sitä mitä haluaa.

Aion lopettaa kokonaisuudessaan, jos raskauden vuoksi henkeä alkaa ahdistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa vasta aloittelen maskin käyttöä kunnolla. Olen perussairas, ja olen havainnut, että ihmiset alkavat palata vanhoihin tapoihinsa. Tullaan töihin oireista piittaamatta, kaivetaan nenää, köhitään ja niistetään mistään välittämättä.

Vierailija
84/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä maskipakko. Sitten, kun se poistuu, lopetan maskin käytön muuallakin. 

Vierailija
85/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä maskipakko. Sitten, kun se poistuu, lopetan maskin käytön muuallakin. 

Meilläkin joku herra isoherra yritti moista ehdottaa. Muutama sanoi suoraan että eivät käytä että kirjottaa vaan lopputiliä sitten. Perui maskipakon

Vierailija
86/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo niin tottunut käyttään maskia kaupassa, taksissa ym. julkisissa paikoissa että mua ei haittaa käyttää edelleen. Käytän niin kauan kun tällä alueella ilmoitetaan että niistä voidaan luopua. Käytän vielä senkin jälkeen jos tulee flunssa yms. niin en tartuta sitten mitään muitakaan köhätauteja muihin ihmisiin. Kyllähän noita maskeja kaikille jää kotiin ihan hirveä määrä, kannattaa niitä käyttää tarpeen mukaan sen sijaan että heittää roskiin. Nyt kun kevät on tulossa ja pian hiekka pöllyää kun hiekoitushiekkoja harjataan pois, niin silloinkin maski tulee hyvin käyttökelpoiseksi!! Parempi niin kuin saada suoraan suuhun ja nenään ne hiekkapölyt.

Vierailija
87/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tajua, että joku aikuinen ihminen on niin henkinen vätys että ei osaa itse tehdä omaa elämäänsä koskevia päätöksi, että jonkun muun pitää ohjata kädestä pitäen aina.

Vierailija
88/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun täältä löytyy niin paljon porukkaa jotka väittävät olevansa maskittomia, mutta kun käy esim. kauppakeskuksissa niin siellä edelleen yli 90 % porukasta on maski. Taitaa jotkut täällä vaan huijata itseään esittämällä kovista 🙄

Vierailija
89/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tarvitse suositusta tässäkään asiassa vaan osaa punnita ihan itse mikä on itselleni hyväksi. Siksi aloitin ffp2-maskien käytön jo keväällä -20 ja paljon ennen kun hallitus edes keksi tilata tutkimuksen, että maskeja ei tarvita ja ne on jopa haitaksi.

Nyt viime marraskuussa aloin käyttää ffp3-tason maskeja.

Eikä ole mikään kiire lopettaa käyttämistä. Itseasiassa kun maskisuositus loppuu niin silloin on aiempaakin tärkeämpää suojata itsensä. Se nähtiin jo tämän rokotepassi-pelleilyn kanssa että ihmiset alkaa levittää h ullunlailla virusta kun joku antaa vaan luvan.

Vierailija
90/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun täältä löytyy niin paljon porukkaa jotka väittävät olevansa maskittomia, mutta kun käy esim. kauppakeskuksissa niin siellä edelleen yli 90 % porukasta on maski. Taitaa jotkut täällä vaan huijata itseään esittämällä kovista 🙄

Riippuu missä kaupassa ja missä kaupungin osassa. Esim minun lähi s marketissa harvemmin näkee enää maskeja ja on aika iso kauppa, mutta sitten esim joku prisma niin siellä näkyy enemmän näitä rättejä.

Vierailija
91/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kitunut vuosien syöpähoitojen takia, joten jatkan maskinkäyttöä. 

Suojaan samalla vanhuksia ja sairaita.

Muut saavat tukehtua, jos haluvat. 

Vierailija
92/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan kuukausi sitten, en käytä maskia, ei ole enää mitään syytä.

Vierailija
93/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvojen peittäminen kuuluu Afganistanin kaltaisiin "kulttuureihin". Ei Suomeen. Siksi en pidä maskia. Korona-aikana olen kymmenkunta kertaa laittanut maskin sosiaalisen paineen lieventämiseksi.

No se on sun ongelmasi että käytät maskia vain tasan samasta syystä kuin nämä paheksumaasi kulttuuriin kuuluvat naisetkin laittaa kiltisti sen hunnun kasvoilleen. Hekin kulkee hunnutettuina sosiaalisen paineen lieventämiseksi ja koska joku/muut käskee.

Mä ainakin käytän hengityssuojainta ainoastaan siksi, että pienennän omaa tartuntariskiäni. Ei mua edes kiinnosta muiden maskit, koska omani suojaa minua. Enkä kyllä ole kokenut sosiaalista painettakaan maskin käyttämiseen/käyttämättömyyteen vaikka käytin maskia jo ennen kuin kukaan niitä Suomessa suositteli. Itseasiassa mulle on ihan yksi lysti oman toimintani suhteen onko pm kieltänyt milloin mökille menemisen, julistanut kuinka nyt on aika elää tai suositellut maskin käyttämistä tai rokotteen ottamista.

Vierailija
94/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa maskittomista voi myös asua muualla kuin Helsingissä, ja eipä se maskinkäyttö kovin perusteltua taida ollakaan jossain pienen kaupungin kaupan tyhjillä käytävillä. Mutta kyllä Helsingissäkin on viime aikoina näkynyt vähän enemmän maskittomia, vaikka suurin osa ehkä käyttääkin.

Vierailija
95/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsingissä suurin osa käyttää niin täällä Oulussa kyllä on 50/50 jo tai jopa vähemmän maskillisia kuin maskittomia. Itse vieroksun maskeja nykyään, mutta en välitä kuitenkaan käyttääkö joku muu niitä.

Vierailija
96/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös tuo, että en ole missään kohtaa pelännyt sairastuvani koronaan tai mihinkään muuhunkaan ja hulluksi tulee jos alkaa miettimään, että mitään oireita minulla ei ole, mutta silti voin tartuttaa. Sen verran vastuuta on itselläni, että jos kipeeksi tulen en liiku missään. Ihme kyllä meillä ei taudit ole tullu kun perheen kuopukseen, muihin ei tartu..koronasta ei ole tietoa, koska terveydenhuolto häntä ei testaa vaikka lääkärissä käyty ja kotitestiä en lapselle tee, hän pysyy kipeänä kotona. Maskia ei siis käytetä kun ihan jos jossain joku pakottaa.

Vierailija
97/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tehokas taas siivooja palstalla. eikö sovi agendaan tosiasiat vai miksi sinä munaton kalkkuna poistelet viestejä?

Vierailija
98/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski on ollut aivan turha koko ajan. Siihenhän ei saanut hipaistakaan sormella kun sen laittoi kasvoille. Kuitenkin ihmiset kaivelevat niitä maskeja pers taskusta "vähän" käytettyjä.

Eli ihan sama käyttääkö vaiko ei käytä tai ei ole koska ilman maskia on helpompi olla :)

Junassa matkustaessa on edelleen maski PAKKO.

Juu ei muuten ole.

Vierailija
99/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt.

Vierailija
100/127 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia aina kun lähden liikenteeseen, estää tuberkuloosin ja muut taudit jota maahamme on tuotu. On suojannut myös koronalta. Maksan itse maskini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi