"En tarvi kuittia". Otatko kuitin kaupassa? IS juttu
Minä otan vain takuukuitit, mutta nekin tuppaavat katoamaan...
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008597860.html
Miksi sinä otat tai et ota kuittia?
Kommentit (52)
Olen ollut huomaavinani, että sellaiset parikymppiset cocacolaa, pitsaa ja karkkeja ostavat huitaisevat oikein kädellä ilmaan, kun kassa kysyy, että "haluuks sä kuitin".
Kauppias saa itse huolehtia paperijätteestä muiden kuin takuukuittien osalta.
Otan kuitin aina kaikesta ostoistani. Kassojen jälkeen sivussa sen tarkistan ja info piste menen ,jos tuote ei vastaa tarjouskintaa kuitilla? Joskus jos samaa tuotetta ostan esim. 2 kpl.Kuitissa ostoja kolme kappale.Hoimma hoituu siinä heti kaupalla olessani,eli kuitin korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku viitsii näperrellä kuittien kanssa? Rahaa menee ruokaan se mikä menee.
Tuosta tulikin mieleen, että miksi vain ruokakaupoissa säädetään kuittien kanssa. Vaatekaupoissa tai hammaslääkärissä kuitti annetaan ilman eri kyselyjä.
Oudolta tuntuu sekin, jos kampaamolasku on 150 euroa ja asiakkaalta vielä kysytään, että haluaako tämä siitä ehkä kuitin.
Otan kuitin aina ruokakaupassa. Kyllä se vaan ihmiset kannattaisi, on siinä ollut useinkin virheitä.
Mm. Haamu muovikasseja, kahteen kertaan veloitettua lohta, talouspaperia ja smothieita, joita en ole ostanut. Tai en ole saanut -30 tuotteesta alea. Ei kaikki samalla kertaa, mutta ilman kuittia en tietäisi näistä.
Lisäksi kannattaa ottaa se kuitti aina jos olet kaupungilla ja kuljet kaupasta kauppaan. Joskus tuotteet hälyttää toisessa kaupassa ja onpas noloa purkaa myyjälle kassi jos ei ole tositetta häläreitä antavista tuotteista.
Kirjaston kirjat ovat joskus hälyyttäneet kaupan portilla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota paitsi just ne takuukuitit, ihan jonninjoutavaa myyjien kiusaamista oli tuokin kuitin tarjoamisen pakko, moni ei enää noudatakaan sitä ja ymmärrän sen hyvin
Sitä juuri. En tajua, miten jaksavat aina ojentaa sitä kuittia... Pakko kai heidän on.
En muuten muista nyt yhtään paikkaa, jossa kuitti ojennettaisiin asiakkaalle. Kaikissa paikoisa, missä asioin, on korona-ajan alusta asti ollut kuitintulostin siinä maksupäätteen vieressä tyrkyllä, jotta asiakas ottaa siitä itse kuittinsa. Päinvastoin: jollet ota, myyjä joutuu kurottelemaan repäistäkseen sen roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku viitsii näperrellä kuittien kanssa? Rahaa menee ruokaan se mikä menee.
Tuosta tulikin mieleen, että miksi vain ruokakaupoissa säädetään kuittien kanssa. Vaatekaupoissa tai hammaslääkärissä kuitti annetaan ilman eri kyselyjä.
Oudolta tuntuu sekin, jos kampaamolasku on 150 euroa ja asiakkaalta vielä kysytään, että haluaako tämä siitä ehkä kuitin.
Kampaamoissa saattaa olla iZettle tms. maksupääte, josta kuittia ei tulostu vaan se pitää erikseen lähettää asiakkaalle tekstiviestillä tai sähköpostilla.
Ainakin S-ryhmällä ja Lidlillä voi sovelluksesta valita pelkästään sähköisen kuitin, ja K-kauppojen kuitit tallentuvat myös sovellukseen kun muistaa vilauttaa Plussa-korttia ostosten yhteydessä.
Jos ostan jotain sellaista minkä voi joutua vaihtamaan, kuten elektroniikkaa, koneita, vaatteita tai käyttötavaraa, niin otan kuitin. Tosin yleensä rutistan sen taskun pohjalle ja menee housujen pesun yhteydessä roskiin, mutta on jemmassa siihen asti että ostos on todettu sopimaksi ja toimivaksi. Ruokaostoksista en ota koskaan kuittia. S-paikoista ei tarvikaan ottaa, koska on kuitition asiointi käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Otan kuitin. Skannaan kotona ja kirjoitan joka rivin excelin menot-välilehdelle ja kategorisoin. Olen tehnyt näin jo 23 vuotta. Saa hyviä käppyröitä piirreltyä kulutuksesta.
miksi erikseen skannata, jos kerta joka rivin kirjoittaa vielä exceliin... täysin turha työvaihe.
Vierailija kirjoitti:
Otan kuitin ehdottomasti ruokakaupoissa ja muuallakin. Muutaman kerran jäänyt alennus saamatta ja sitten kun käyn mahdollisesti kolmessa eri ruokakaupassa samalla reissulla (ovat kaikki kauppakeskuksessa toisiaan vastapäätä) niin haluan, että on dokumentti muista kaupoista ostetuista ruuista.
Arvaan että se missä alennus jää saamatta on K-kauppa. Ongelman välttää kun ei käy K-kaupoissa (kauppias varastaa aina)
Vierailija kirjoitti:
Otan kuitin. Skannaan kotona ja kirjoitan joka rivin excelin menot-välilehdelle ja kategorisoin. Olen tehnyt näin jo 23 vuotta. Saa hyviä käppyröitä piirreltyä kulutuksesta.
S-mobiili tekee tuon omatoimisesti, voit vaan mennä selailemaan ja katsomaan mitä tuoteryhmiä olet ostanut minkäkin verran.
K-markettien ja CM kuiteissa usein väärät hinnat, kuin hyllyssä oleva. Kauppiaat huijaa minkä kehtaavat.
Vierailija kirjoitti:
K-markettien ja CM kuiteissa usein väärät hinnat, kuin hyllyssä oleva. Kauppiaat huijaa minkä kehtaavat.
Yksi syy miksi vältän K-kaupoissa käymistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman saa tehtyä, kuitteja keräämättä, ottamalla kuukauden tiliotteensa Exceliin ja sitä muokkaamalla. Vai takuut voi kännykällä kuvata, siltä sitten poistaa kun takuuajan mentyä.
Ei siellä tiliotteella näy, mitä on ostanut.
s-mobiilista näkee
Itsepalvelukassan portista ei pääse ulos kuin kuitin viivakoodilla. Eli kuitti on pakko ottaa. Portin ulkopuolella on iso roskis täynnä kuitteja. Ja jos on mukava torimyyjä tai kampaaja, en ota kuittia.
Vierailija kirjoitti:
"Otan kuitin, jos laitat, söpö neiti, siihen puhelinnumerosi"
M44
Lähdetkö, vanha pervo, itse vai auttaako vartija?
Tottakai otan kuitin, koska pidän kirjaa menoistani. Kännykään sen kai saisi, mutta sellaista mahdollisuutta mulla ei ole.
Kerran ostin päiväysvanhoja Brunbergin suukkoja S-marketista. Olipa hyvä olla kuitti, niin sain rahani takaisin
Otan kuitin ehdottomasti ruokakaupoissa ja muuallakin. Muutaman kerran jäänyt alennus saamatta ja sitten kun käyn mahdollisesti kolmessa eri ruokakaupassa samalla reissulla (ovat kaikki kauppakeskuksessa toisiaan vastapäätä) niin haluan, että on dokumentti muista kaupoista ostetuista ruuista.