Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En tarvi kuittia". Otatko kuitin kaupassa? IS juttu

Vierailija
15.02.2022 |

Minä otan vain takuukuitit, mutta nekin tuppaavat katoamaan...

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008597860.html

Miksi sinä otat tai et ota kuittia?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 200e ostoksiin otan sen takuukuitin. Alle sen ei maksa vaivaa alkaa takuun kanssa säätämään.

Vierailija
2/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuitin. Haluan tarkistaa hinnat. Ja joskus on kiva löytää vanha kuitti ja kauhistua paljonko hinnat ovatkaan nousseet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota paitsi just ne takuukuitit, ihan jonninjoutavaa myyjien kiusaamista oli tuokin kuitin tarjoamisen pakko, moni ei enää noudatakaan sitä ja ymmärrän sen hyvin

Vierailija
4/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kirjaan ylös ostoksia silloin otan kuitit. Muuten en.

Vierailija
5/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuitin. Skannaan kotona ja kirjoitan joka rivin excelin menot-välilehdelle ja kategorisoin. Olen tehnyt näin jo 23 vuotta. Saa hyviä käppyröitä piirreltyä kulutuksesta.

Vierailija
6/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras systeemi: Kuitti suoltuu asiakkaan ulottuville, asiakas ottaa tai jättää, keskustelua ja työtä ei tarvita. Käytössä jo monessa paikassa. Otan aina.

Vierailija
7/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuitit paikoissa, joissa ne ei tallennu automaattisesti tilille. Näin myös takuukuitit on aina tallella. Jos joku isoveli valvoo tätä kautta, ei haittaa.

Vierailija
8/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kuittia, vaikka sitä tarjottaisiinkin. Sanon myyjälle: " Ei, kiitos, kuittia. Olen harmaan talouden vannoutunut kannattaja!"

Vierailija
9/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan kuitin. Skannaan kotona ja kirjoitan joka rivin excelin menot-välilehdelle ja kategorisoin. Olen tehnyt näin jo 23 vuotta. Saa hyviä käppyröitä piirreltyä kulutuksesta.

Siinäkin yksi hoitoon ohjattava.

Vierailija
10/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan kuitit paikoissa, joissa ne ei tallennu automaattisesti tilille. Näin myös takuukuitit on aina tallella. Jos joku isoveli valvoo tätä kautta, ei haittaa.

Olet siisdiktatuurin kannattajia, jos ei kerran haittaa?! Tietoja voidaan käyttää sinua vastaan tulevaisuudessa.

Vierailija
11/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kuittia, vaikka sitä tarjottaisiinkin. Sanon myyjälle: " Ei, kiitos, kuittia. Olen harmaan talouden vannoutunut kannattaja!"

Kuiteilla ei ole merkitystä harmaantalouden kannalta.

Tieto sinun paperikuitistasi ei siirry mihinkään.

"Yrittäjä" ilmoittaa verottajalle (jos ilmoittaa).

Vierailija
12/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa kuitit menevät sähköisenä talteen. Muissa kaupoissa yleensä otan kuitin, mutten säilytä kuittia jos tuote toimiva ja halpa. 

Vierailija
13/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pörrismalla hyvä systeemi.

Netissä voit määritellä tulostuuko paperikuitti ja myös sen tallentuvatko ne bettiin.

Vierailija
14/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman saa tehtyä, kuitteja keräämättä, ottamalla kuukauden tiliotteensa Exceliin ja sitä muokkaamalla. Vai takuut voi kännykällä kuvata, siltä sitten poistaa kun takuuajan mentyä.

Vierailija
15/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin digikuitti on paras

Vierailija
16/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota paitsi just ne takuukuitit, ihan jonninjoutavaa myyjien kiusaamista oli tuokin kuitin tarjoamisen pakko, moni ei enää noudatakaan sitä ja ymmärrän sen hyvin

Sitä juuri. En tajua, miten jaksavat aina ojentaa sitä kuittia... Pakko kai heidän on.

Vierailija
17/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman saa tehtyä, kuitteja keräämättä, ottamalla kuukauden tiliotteensa Exceliin ja sitä muokkaamalla. Vai takuut voi kännykällä kuvata, siltä sitten poistaa kun takuuajan mentyä.

Ei siellä tiliotteella näy, mitä on ostanut.

Vierailija
18/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä meiän lähikaupan sympaatista aspergertourette nallekarhumyyjää, joka aina ostosten jälkeen kiekaisi aina 15 sekuntia myöhässä "ja kuitti tuleeeee" . Jos väsytti niin aina piristyi

Vierailija
19/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin yksi hoitoon ohjattava.

Tai yksi, jonka talous ja raha-asiat on kunnossa.

Vierailija
20/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku viitsii näperrellä kuittien kanssa? Rahaa menee ruokaan se mikä menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme