Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En tarvi kuittia". Otatko kuitin kaupassa? IS juttu

Vierailija
15.02.2022 |

Minä otan vain takuukuitit, mutta nekin tuppaavat katoamaan...

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008597860.html

Miksi sinä otat tai et ota kuittia?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kuitteja, joista haihtuu teksti. Ehkä sen takia tarttis alkaa kirjoittaa kuittien summia ja ostopaikkoja johonkin kirjaan. Haihtuukohan niistäkin teksti?

Vierailija
42/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS lukenut 'Piirtäjän näkökulmasta'? Sellaiselle kuitti tärkeä. Vei meidät Taidehalliin, paikkaan jossa Tarja Halonenkin piirtää. Pyytäköhän hän kuitin vai ei? Arvo jotain 8 euroa. Taidemaalariliiton kuitti vain 5 euroa. Taiteilijoiden omien harrastusten hinnan tarttee olla alhainen kun töistä ei saa mitään tuloja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai otan kuitin, koska pidän kirjaa menoistani. Kännykään sen kai saisi, mutta sellaista mahdollisuutta mulla ei ole.

Jep, sama täällä! Menoistaan on järkevää pitää kirjaa. Eipä ylity tili

Vierailija
44/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuitin pelkästä kohteliaisuudesta kun kassojen on sitä tyrkytettävä ja heitän sen itse roskiin.

Vierailija
45/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras systeemi: Kuitti suoltuu asiakkaan ulottuville, asiakas ottaa tai jättää, keskustelua ja työtä ei tarvita. Käytössä jo monessa paikassa. Otan aina.

"Suoltuu"

Vierailija
46/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kuitteja, joista haihtuu teksti. Ehkä sen takia tarttis alkaa kirjoittaa kuittien summia ja ostopaikkoja johonkin kirjaan. Haihtuukohan niistäkin teksti?

Aikoinaan Citymarketissa oli info-piste, jossa asiakas sai kuitista tulosteen a4 paperille . Juurikin siksi, että kuitti haalistuu. Takuukuittia esim kodinkoneestakin säilyttää jossain muovissa vaan. Pilallehan se menee.

Jotkut myymälät tekee sen vieläkin.

Itse otan kännykällä kuvan kuitista, jos en saa monistetta.

Vierailija
47/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen otin vain takuukuitit ja muut vaihtoon oikeuttavat kuitit, nyt muutaman kk ajan olen ottanut kaikki. Kauppojen omat sovellukset on ihan käteviä kulutuksen seuraamiseen, mutta haluan nähdä kaikki ostokseni yhdestä paikasta. Tein excel-taulukon johon budjetoin kaiken kategorioittain kuun alussa, ja syötän toteutuneet tulot ja menot sitä mukaan kun niitä tulee. Se ei vie kerralla paljoo aikaa tai vaivaa kunhan ei anna kuittien kasaantua. Siitä näkee niin näppärästi mihin rahat oikeesti menee, ja miten hyvin arviot ja todellisuus kohtaa. Kuitit säilytän senkin jälkeen, että voin jossain vaiheessa katsella tuotekohtaisesti mitä kaikkea tulikaan ostettua, ja mitä olisi ehkä voinut jättää ostamatta. Olen käyttänyt rahaa nyt jo paljon harkitsevammin tämän myötä.

Vierailija
48/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin liikkeitä, missä homma hoituu ilman paperikuitteja. 

Vierailija
49/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otan aina!

Vierailija
50/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ruokakaupassa mutta seuraan siitä näytöltä, että myyjä laittaa -30 % kamat kassaan oikein.

Vierailija
51/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja taas avasi keskustelun.

Vierailija
52/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus otan ja joskus en. Löysin muutama päivä sitten laatikoiden siivouksen yhteydessä kuitin vuodelta 2016 ja siinä näkyi kultakatriinan maksaneen tuossa kalliissa lähikaupassa 3,25€. On hinnat hieman nousseet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi