Korkeat tulehdusarvot ja matala hb
Minulla tuli huono olo ja menin lääkäriin, jossa todettiin crp 90 ja hb 85. Sain paria antibioottia ja tulehdusarvo on nyt 70. Epäilivät virtsatulehdusta, koska pissakokeessa näkyi bakteereja. Nyt ei kuulemma. Sanottiin, että ei tiedetä mistä tulehdusarvot johtuu ja antibiootit lopetetaan. Jäädään katselemaan. Minua jotenkin pelottaa, mikä mulla on ja miksi ei jatketa lääkkeiden kokeilua.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nuo veriarvot parantua itsestään?
Sisäinen verenvuoto laskee Hb, voi olla vaikka suolistosyöpä.
Miksi eivät tutki tuota vaihtoehtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tuskin ensimmäinen vaihtoehto. Ap ei kommentoi ruokavaliotaan tai onko menkat runsaat. Onko ap lihava? Ei ole laihtunut viime aikoina? Suomen toiminta normaali? Verta ulosteessa? Jos suolisto vuotaa niin ei kai se huomaamatta jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireet ei viittaa siihen ja arvosi ovat lähes normaalit, eikä syytää suurempaan huoleen ole.
Tuo on todellakin tutkittava tarkemmin! Pidä ap siitä kiinn! Ei oo normaalit arvot ja selvä ANEMIA! JA REIPPAASTU KOHOLLA crp, terve crp on alle 3 ja mieluiten alle 1.
Miksi osa on sitä mieltä että arvot normaalit ,elkein? Minulla on huono olo kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todellakin tutkittava tarkemmin! Pidä ap siitä kiinn! Ei oo normaalit arvot ja selvä ANEMIA! JA REIPPAASTU KOHOLLA crp, terve crp on alle 3 ja mieluiten alle 1.
Raudanpuute on yleisin anemian aiheuttaja, jonka syynä voi olla esimerkiksi puutteellinen ravitsemus tai imeytymishäiriö, kuten hoitamaton keliakia. Myös runsaat kuukautiset voivat aiheuttaa anemiaa.
Viljatuotteet ylläpitää myös kehon tulehdustilaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa on sitä mieltä että arvot normaalit ,elkein? Minulla on huono olo kuitenkin.
Ylipainoa? Ruokavalio? Liikunta? Kuukautiset? Vatsantoiminta?
Vierailija kirjoitti:
Mene tänään ap päivystykseen, pyydän, jos olokin huono, ja arvot päin metsiä, nii. Mene sinne lääkäriin…ne arvot on voineet huonontua.
Toivotan sinulle paranemista.
Mutta mene tänään vastaanottojonoon.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tukee lääkärin arvio sinun tilanteesta. Lääkäri ei esim määrännyt rautaa. Huolestuttavasta tulehduksesta puhutaan kun arvot menee yli sadan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä vaikuttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä vaikuttaa paljon.
Ikä ja elintavat.
Raudan häviäminen on syövän merkki. Sitten alkaa laihtuminen. Voi mennä pidempään, että paikantuu, kipu tulee viimeiseksi.
Todennäköisesti syy lienee huonoissa elintavoista. Arvot ei ole mitenkään huolestuttavan huonoja.