Meneekö hallituksen idea vihreästä siirtymästä pieleen, jos työnantajat alkavat maksaa autolla työssäkäyville työntekijöille bensakorvausta?
Eihän tässä pitänyt näin käydä. Bensiinin ja dieselin hinnankorotusten tarkoitus oli hillitä henkilöautoilua. Nyt työnantajat meinaavat läskittää koko idean maksamalla autoileville työntekijöille lisäkorvausta nousseiden työmatkakustannusten takia.
Kommentit (48)
Miten vasemmistovihreä hallitus edes kuvitteli saavansa epäsuositut tavoitteensa läpi ilman välivaltaisuuksia tai vastustusta? Todelliset rauhan ja suvaitsevaisuuden puolustajat, jotka eivät tajua katsoaan itseään edes peilistä.
Ratikkalippuja duunareille. Hieno idea! Ensi kuun alussa aloitamme jakelun. Ja uusia saa heti, kun edelliset on käytetty.
Konginkankaan Saha Oy
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.
Siis, kuinka helsinkikeskeinen voi ihminen olla? Onko sille joku yläraja?
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.
Ja tässä kommentissa hieno esimerkki siitä järjen köyhyydestä mikä tuota hallistustakin pyörittää. Sattuiko käymään mielessä että iso osa kaikesta tuotannosta (maatilat, talotehtaat, elintarviketehtaat, metallipajat ja muut vastaavat) sijaitsevat jossain ihan muualla kuin ratikkalinjan varrella?
P*RKL että alkaa ottaan aivoon nämä stanan urpot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.Siis, kuinka helsinkikeskeinen voi ihminen olla? Onko sille joku yläraja?
Haloo! On Tampereellakin ratikat!
Hauskaa, joku heittää provon ratikkalipuista ja kaikki uskoo, että se on totta. Samalla tavalla kun jengi uskoo, että viime päivien bensan hinnannousu johtuu Suomen valtion päätöksistä. Toki polttoaineiden verotus on korkeaa, mutta nyt hinnan nousua ajavat ihan muut tekijät - vai johtuuko koko Euroalueen ja USA:n inflaatioluvut oikeasti Suomen hallituksen päätöksistä?
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.
Vielä vielä kulje Karkkilasta Hyvinkäälle ratikkaa, mutta ehkä siis saamme sen pian? :)
Eikä muuten kulje suoria bussilinjojakaan.
Sehän on hyvä asia. Työmatkaliikenne toimii ja omalla ajalla tapahtuva turha suhailu vähenee. Lähes ihanteellinen tilanne.
Olen edelleen sitä mieltä, että tarvitaan duunareilta viikon mittainen bensa/diesel käytyölakko.
Ei aurata, eikä kuljeteta mitään. Ne joilla on työmatkaa yli 10km jäävät vaan kylmästi kotiin.
Diesel bussit ja taksit jäävät parkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, joku heittää provon ratikkalipuista ja kaikki uskoo, että se on totta. Samalla tavalla kun jengi uskoo, että viime päivien bensan hinnannousu johtuu Suomen valtion päätöksistä. Toki polttoaineiden verotus on korkeaa, mutta nyt hinnan nousua ajavat ihan muut tekijät - vai johtuuko koko Euroalueen ja USA:n inflaatioluvut oikeasti Suomen hallituksen päätöksistä?
Harvinaisen viisas kommentti. Sama muuten pätee sähkön hintaan, ei ole sekään Suomen hallituksen päätös. Eikä polttoaineen tai sähkön verotuskaan itseasiassa ole tämän nykyhallituksen aikana muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, joku heittää provon ratikkalipuista ja kaikki uskoo, että se on totta. Samalla tavalla kun jengi uskoo, että viime päivien bensan hinnannousu johtuu Suomen valtion päätöksistä. Toki polttoaineiden verotus on korkeaa, mutta nyt hinnan nousua ajavat ihan muut tekijät - vai johtuuko koko Euroalueen ja USA:n inflaatioluvut oikeasti Suomen hallituksen päätöksistä?
Kunnon elämänkoululainenhan ei mitään ulkomaan uutisia seuraa. Kahvipaketti kallistuu, koska hallitus. Sähkö kallistuu, koska hallitus. Polttoaine kallistuu, koska hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.Siis, kuinka helsinkikeskeinen voi ihminen olla? Onko sille joku yläraja?
Haloo! On Tampereellakin ratikat!
Ja kohta myös turuus.
Kaikkein hassuinta on, että tuosta vihersiirtymästä, jota ei siis vielä ole toteutettu, päätti Sipilän hallitus viime toiminaan. Tämä hallitus on nostanut vain 5,7senttiä veroa. Edellinen nosti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.Siis, kuinka helsinkikeskeinen voi ihminen olla? Onko sille joku yläraja?
Haloo! On Tampereellakin ratikat!
Ja kulkevat pääasiassa puolityhjinä, mutta ainakin kansainvälistä katukolketta riittää.
Ja kyllä ne ratikat täyteen saadaan jos väki ei suostu niitä käyttämään - pari olennaista kadunpätkää sulkuun ja muualle 20 km/h rajoitus niin kyllä lähtee, meinaan ratikat täyteen. Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hassuinta on, että tuosta vihersiirtymästä, jota ei siis vielä ole toteutettu, päätti Sipilän hallitus viime toiminaan. Tämä hallitus on nostanut vain 5,7senttiä veroa. Edellinen nosti enemmän.
Sipilän ja Timo Soinin kosto haudan takaa! Kepu ja persut pettää aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.Siis, kuinka helsinkikeskeinen voi ihminen olla? Onko sille joku yläraja?
Haloo! On Tampereellakin ratikat!
Ja kulkevat pääasiassa puolityhjinä, mutta ainakin kansainvälistä katukolketta riittää.
Ja kyllä ne ratikat täyteen saadaan jos väki ei suostu niitä käyttämään - pari olennaista kadunpätkää sulkuun ja muualle 20 km/h rajoitus niin kyllä lähtee, meinaan ratikat täyteen. Tai sitten ei.
Toki koronallakin saattaa olla osansa asiaan. Moni etätöissä ja lopuista osa välttää julkisia.
Energian hinnan nousu on vaan väistämätöntä, eikä sille voi mitään. Pidän kyllä fiksuna sitä, että työmatkaliikennettä tuetaan ja vapaa-ajan hupiautoilu taas saakin kallistua. On ihan todellinen ongelma, jos työmatkakulut nousee niin isoiksi ettei työssäkäynti kannata, varsinkin maaseudulla, missä niitä oman alan työpaikkoja ja toisaalta työpaikoille osaavia tekijöitä ei vaan ole siinä pyöräilymatkan päässä. Minäkin asun isossa kaupungissa ja käyn pienemmässä töissä, mutta kyllähän tässä on tullut katseltua paikkaa lähempää. Sähköautot on vielä liian kalliita omalle tulotasolle.
Täällä on yrityksiä, jotka pyörivät korkean ammattitaidon mahdollistamina. Jos verotus katkaisee niiden ammattilaisten selän, he jäävät vapaaehtoisesti työttömäksi. Ja se on sitten sen firman loppu ja sen firman työntekijöiden siirtyminen veronmaksajista tukien saajaksi. Tämä on hyvin helppo yhtälö ja se pitäisi vihervimmankin tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, joku heittää provon ratikkalipuista ja kaikki uskoo, että se on totta. Samalla tavalla kun jengi uskoo, että viime päivien bensan hinnannousu johtuu Suomen valtion päätöksistä. Toki polttoaineiden verotus on korkeaa, mutta nyt hinnan nousua ajavat ihan muut tekijät - vai johtuuko koko Euroalueen ja USA:n inflaatioluvut oikeasti Suomen hallituksen päätöksistä?
2007: barreli 140 €, bensa pumpulla 1.4 €
2022, nyt: barreli 90€, pumppu 2€.
Lisäksi: Tilastokeskuksen erinäisten tilastojen (14.2.2022) perusteella meillä ei todellakaan ole tapahtunut 40% inflaatiota vuosien 2007-2022 välillä.
Kertokaapa nyt tällaiselle tyhmälle sähkötekniikan dippainssille, mikä hintaan vaikuttaa jos ns reaalitaloudelliset luvut eivät selitä sitä.
Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että työmatkaliikenteessä tulisi siirtyä enenevässä määrin polkupyörien ja raitiovaunujen käyttöön.
Bensarahan sijaan työnantajat voisivat kustantaa työntekijöille sarjalippuja ratikoihin.