Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tarkastusmaksun oksentamisen takia

Vierailija
28.06.2015 |

Odottelin asemalla tänään junaa, kun tunsin että nyt on paha olo ja kohta lentää laatta. Olin siis ollut kaksi viikkoa oksennustaudissa ja tulossa töistä ekaa kertaa taudin jälkeen.
Noh, junan tullessa mietin että ei helvetti ja syöksyin suoraan vessaan oksentamaan. Oksensin siellä 1-2 pysäkinväliä. Junan heilumisen takia en vaan saanut sitä loppumaan ja oksensinpa vielä syliinikin. Ulos tultuani totesin, että tarkastaja. Koetin selittää tilanteen, että kärsin pahoinvoinnista ja juoksin suoraan vessaan oksentamaan, mutta sain 80 euron mätkyt. Tarkastaja taatusti näki että olin oikeastikin oksentamassa, koska vaatteeni olivat puoliksi oksennuksessa.

Haluan ehkäpä oman auton.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:49"]

Itsekin olen saanut sakot kun leimannut kahden aseman välissä. Sentään leimasin.

[/quote]

Missä sitä yleensäkään voi leimata, jos ei asemien välissä?? Leimasit ilmeisesti silloin, kun näit tarkastajat.

Vierailija
62/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

39, leikitään että nousin vaikka Hiekkaharjussa sisään ja leimasin Hiekkaharjun ja Tikkurilan välissä. Tarkastajat tulivat Pukinmäessä. Näkevät että missä kohtaa leimaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:51"]

No hei, minullapa oli kerran sisäinen mutta päätinkin sitten rajan yli. Olin leimaamassa uudestaan, tarkastajat tulivat ja päättivät että menin pummilla. Well done!

[/quote]

Matkustajan velvollisuus on leimata lippu ajoissa, jos aikoo ylittää kuntarajan. Ei vasta siinä vaiheessa, kun tarkastajat astuvat junaan.

Vierailija
64/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:09"]

En ehtinyt leimata matkakorttia, kun oksennukset olivat jo melkein suussa siinä käytävällä. -ap

[/quote]

Sen kortin leimaamiseen olisi mennyt alle kaksi sekuntia, kun olisit jo laiturilla kaivanut sen valmiiksi käteesi. Joten sakko oli sulle ihan oikein, sori nyt vaan. Ja ihan ohiksena, jos kahden viikon yrjötauti on sulle ihan normaalia, suosittelen lämpimästi jatkotutkimuksia.

Vierailija
65/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:00"]

39, leikitään että nousin vaikka Hiekkaharjussa sisään ja leimasin Hiekkaharjun ja Tikkurilan välissä. Tarkastajat tulivat Pukinmäessä. Näkevät että missä kohtaa leimaat.

[/quote]

Mikset voi sanoa oikeita asemia?

Vierailija
66/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:00"]

[/quote]

Tuo on aika outoa. Miten ne tuollaista katsovat..? Sulla oli leimattu seutulippu kuitenkin. Ja sait sakot??

Vierailija
67/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei lippua niin silloin sakkoa

Vierailija
68/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:02"]

Kellään ei voi olla kahta viikkoa oksennustautia. 

Ja vaikka olisikin, niin sen jälkeen kukaan ei lähtisi aivan heti töihin. Sehän vetää yhdessäkin päivässä täysin veteläksi. 

[/quote]

Olen kärsinyt 12 vuotta neurologisesta sairaudesta, mihinkä liittyy kolme-neljä kertaa vuodessa. parin viikon oksennusjakso. Silti asioita on hoidettava.

Yleensä kyllä sairauden takia oksentamisesta ei tule tarkistusmaksua. Itselläni on oksupussit aina mukana. Epäilen kanssa että ap:lla ei ollut lippua. 

Vierailija
69/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:22"]

Koska meillä on kaksi toimipistettä. Toinen toisessa kaupungissa ja toinen toisessa, itse asun toisen toimiston kanssa samassa kaupungissa. Minulla on sisäistä kautta, mutta olin menossa toiselle toimipisteellemme, jossa vierailen ehkä pari kertaa kuussa. -ap

[/quote]

Ja paikkakunnat olivat mitkä?

Vierailija
70/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:02"]

Kellään ei voi olla kahta viikkoa oksennustautia. 

Ja vaikka olisikin, niin sen jälkeen kukaan ei lähtisi aivan heti töihin. Sehän vetää yhdessäkin päivässä täysin veteläksi. 

[/quote]

Olen kärsinyt 12 vuotta neurologisesta sairaudesta, mihinkä liittyy kolme-neljä kertaa vuodessa. parin viikon oksennusjakso. Silti asioita on hoidettava.

Yleensä kyllä sairauden takia oksentamisesta ei tule tarkistusmaksua. Itselläni on oksupussit aina mukana. Epäilen kanssa että ap:lla ei ollut lippua. 

[/quote]

No sehän sanoi, ettei sillä ollut lippua, kun ei ollut ehtinyt ostaa sitä juostessaan vessaan.

Vierailija
71/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

44, matkustin siis puoli pysäkinväliä pummilla heidän mielestään.

Vierailija
72/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisollahan on kännyssä lippu. En tosin ole Hesasta vaan Tammerforsista, mutta harvoin näen paperilipun alle nelikymppisellä. Itse ostan etukäteen junamaatista, tai jos iPadissa on virtaa, niin ehtii vielä junassakin. 56vuotta ikää 

Tiedän myös tilanteen Nyssessä, eli bussissa, kun lapsi oksensi sinne. Kuljettaja lohdutti hätääntynyttä äitiä, että ei mitään seuraamuksia, toivottavasti lapsi paranee pian. 

Vierailija
73/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä nuori ei osta niitä ylihintaisia kännykkälippuja...

Vierailija
74/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:23"]44, matkustin siis puoli pysäkinväliä pummilla heidän mielestään.
[/quote]
Jaa mistä ne tietää missä nousit kyytiin?

Vierailija
75/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

52, ne näkevät missä on leimattu.

Vierailija
76/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:13"]Kukaan järkevä nuori ei osta niitä ylihintaisia kännykkälippuja...
[/quote]
Nimenomaan, Helsingin sisäinen kännykkälippu on yli 2€ ja matkakortilla ostettuna (jos lapsi -tai opiskelija-alennus) euron.

Vierailija
77/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nousin kerran 87-bussiin Mellunmäestä ja menin sillä Korsoon. Mulla oli kortilla Lähiseutu 2 -kautta ja olin ostanut metroa varten Helsingin sisäisen arvolipun matkakortilla. Olin suunnitellut että kävelisin metroasemalta sen muutama sata metriä Vantaan puoleiselle pysäkille niin ei tarttis ostaa seutulippua mutta aikataulut ei ihan mätsännyt vaan kerkesin nippa nappa juosten siihen Mellunmäen asemalla olevalle pysäkille. No, Tikkurilassa tuli tarkastajat mutta tarkastaja ei sanonut mitään vaan kattoi mun lipun ja käveli sitten ohi. Se ei näköjään tajunnut että nousin bussiin jo Helsingistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän