Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tarkastusmaksun oksentamisen takia

Vierailija
28.06.2015 |

Odottelin asemalla tänään junaa, kun tunsin että nyt on paha olo ja kohta lentää laatta. Olin siis ollut kaksi viikkoa oksennustaudissa ja tulossa töistä ekaa kertaa taudin jälkeen.
Noh, junan tullessa mietin että ei helvetti ja syöksyin suoraan vessaan oksentamaan. Oksensin siellä 1-2 pysäkinväliä. Junan heilumisen takia en vaan saanut sitä loppumaan ja oksensinpa vielä syliinikin. Ulos tultuani totesin, että tarkastaja. Koetin selittää tilanteen, että kärsin pahoinvoinnista ja juoksin suoraan vessaan oksentamaan, mutta sain 80 euron mätkyt. Tarkastaja taatusti näki että olin oikeastikin oksentamassa, koska vaatteeni olivat puoliksi oksennuksessa.

Haluan ehkäpä oman auton.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan, että pummillamatkustajilla riittää tekosyitä. Hehän voisivat kaikki väittää juuri noin.

Tapahtuiko tämä siis pk-seudun lähiliikennealueella? Miksei sinulla ole kausikorttia, jos siis käyt säännöllisesti töissä? Eikö se tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin arvon lataaminen?

Ikävä tilanne kyllä, ja tosi huonoa tuuria, että tarkastajat sattuivat juuri silloin paikalle.

Vierailija
42/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuljet junalla töihin niin miksi maksat arvolla, eikö olis parempi ottaa kausi? Mäkin jos olisin tarkastaja niin ihmettelisin tätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:55"]Voin lyödä vaikka vetoa, että olisin saanut satasen siivoamismaksun jos olisin yrjönnyt junan lattialle. -ap
[/quote]
Minä sain kerran 50€ maksun. Ruokamyrkytys, en ehtinyt vessaan.

Vierailija
44/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:11"]

Ei kai pysähtyneessä junassa saa edes oksentaa, kuten ei saa ulostaakaan,  sun ois pitänyt mennä asemaan vessaan oksentaan ja mennä seuraavalla junalla.

[/quote]

Ei paskat enää mene raiteille.

Vierailija
45/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:09"]En ehtinyt leimata matkakorttia, kun oksennukset olivat jo melkein suussa siinä käytävällä. -ap
[/quote]

No sitten se on voivoi.

Vierailija
46/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on kaksi toimipistettä. Toinen toisessa kaupungissa ja toinen toisessa, itse asun toisen toimiston kanssa samassa kaupungissa. Minulla on sisäistä kautta, mutta olin menossa toiselle toimipisteellemme, jossa vierailen ehkä pari kertaa kuussa. -ap

Vierailija
47/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin tulossa sieltä toiselta toimipisteeltä. -ap

48/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:11"]

Ei kai pysähtyneessä junassa saa edes oksentaa, kuten ei saa ulostaakaan,  sun ois pitänyt mennä asemaan vessaan oksentaan ja mennä seuraavalla junalla.

[/quote]

Ei paskat enää mene raiteille.
[/quote]

Riippuu junasta...

Vierailija
49/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:14"]

Siinä tilanteessa kun tajusin että nyt muuten oksettaa, minulla oli noin 30 sekuntia aikaa ennen kuin oksensin. Hyvinpä olisi siinä ehtinyt, etenkin kun kyseisellä asemalla ei ole edes asemarakennusta. Mutta säästinpähän 20 euroa. -ap

[/quote]

Säästit 20 euroa? Oliko matkalippu 100 euroa?

Vierailija
50/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, niiden tarkastajien on tehtävä työtään ja noudatettava sääntöjä. Voit hakea muutosta päätökseen tai tehdä oikaisuvaatimuksen / pyynnön kohtuullistamisesta tai mikä sen nimi onkaan virallisesti, ottaa HSL:ään yhteyttä ja esittää perustellusti, miksi tarkastusmaksua ei sun mielestä pitäisi tässä tilanteessa periä.

Vierailija
51/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei voi olla normaalia oksennustautia...

Vierailija
52/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyypillistä että pummit piileskelee vessassa kun konnari tulee, joten ei ne helpolla usko selityksiä. Mutta ajattele positiivisesti että ei sulla ollut kauheasti vaihtoehtoja, nolompaa se ois ollut lattialle oksentaa ja maksaa siitä vähintään 50e.

Vierailija
53/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:26"]

[/quote]

Voi se olla, noro on just tuollainen että paranee ja tulee yhtäkkiä uusiksi. Kokemusta on.

Vierailija
54/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän konnari tarkasta lippuja lähijunassa...

Vierailija
55/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyypillistä että pummit piileskelee vessassa kun konnari tulee, joten ei ne helpolla usko selityksiä. Mutta ajattele positiivisesti että ei sulla ollut kauheasti vaihtoehtoja, nolompaa se ois ollut lattialle oksentaa ja maksaa siitä vähintään 50e.

[/quote]

Sanonpa muuten vaan tässä ohimennen, että Helsingissä ja HSL-alueella on tosiaan näitä vessassapiileksijöitä, ja tyhmempää ei juuri vois olla. Konduktöörit ei lähiliikennealueella kenenkään lippuja tarkasta ja jos tulee oikeat tarkastajat, ne todellakin odottavat vaikka päätepysäkille, että vessasta tullaan ulos. Vessassahan saa toki käydä eikä sitä ovea nyt heti ruveta avaamaan, mutta lippu on näytettävä, kun sieltä tulee ulos. Muualla Suomessa ymmärrän vessassa piileksimisen, koska konduktööri tarkastaa matkustajien liput, mutta jos liian pitkään pitää vessaa varattuna, joku valittaa konnarille, joka tulee avaamaan sen ulkokautta ja silloin lippu varmaan kysytään.

Vierailija
56/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:35"]

Eihän konnari tarkasta lippuja lähijunassa...

[/quote]

No niinpä. Joskus näkee pummeja, jotka konnarin nähdessään hyppää sulkeutuvista junan ovista ulos paniikissa. Siis lähijunassa.

Vierailija
57/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tarkastaja melkein antoi sakot, kun näki että olin leimannut lipun kahden pysäkin välissä... Huoh.

Vierailija
58/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei voi! Bulimia ja maksuhaluttomuus nyt kyseessä. Sitä paitsi totta kai tarkastajat ottavat huomioon sairauskohtauksen. Eli aivan nyt tuulesta temmattu koko juttu. 

Vierailija
59/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen saanut sakot kun leimannut kahden aseman välissä. Sentään leimasin.

Vierailija
60/77 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, minullapa oli kerran sisäinen mutta päätinkin sitten rajan yli. Olin leimaamassa uudestaan, tarkastajat tulivat ja päättivät että menin pummilla. Well done!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi