Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättelen raivoani, kertokaa KUINKA MINUN KUULUU NYT REAGOIDA

Vierailija
28.06.2015 |

Olin sovitulla kesälomareissulla kaverini kanssa 3 pvä, mies saa omansa myöhemmin. Kun tulen takaisin kotiin löydän keittiön pöydältä sen SAMAN PUOLIKKAAN JO HOMEESSA OLEVAN VESIMELOONIN, jonka sinne olin aamulla jättänyt aamupalan yhteydessä kun lähin ja mies ja lasten (2kpl) kanssa kotiin. Mies oli pessyt yhden koneen pyykkiä (hieno juttu, en tosin pyytänyt enkä odottanut), mutta NE SAMAT PYYKIT JOTKA JÄTIN KUIVUMAAN LÄHTIESSÄNI OLI SIELLÄ NARULLA EDELLEEN. Hän ei myöskään ollut saanut jo valmiiksi hänen omiaan ja lasten viikattuja vaatepinoja vietyä oikeille paikoille. 

Olen aivan täysin raivon partaalla. En toki siis pyytänyt häntä erikseen viemään pyykkejä tai muistuttanut, että vesimelooni homehtuu, jos se on monta päivää tässä pöydällä. Olemme olleet yhdessä jo 10v ja mies on tosiaan jo yli 40v ja lapsetkin jo 4v ja 5v. 

Mies on nyt lasten kanssa harrastuksissa ja palaa n. 30 min päästä ja mietin, että teen. Vituttaa ihan suunnattomasti, että mun pitää ensin alkaa siivoamaan kun palaan reissusta. Hänen ei tarvitse tehdä vastaavaa, mutta en haluaisi aloittaa riitaakaan. Miten saan siis sanottua miehelleni korrektisti, että vituttaa sen tekemättömät työt????????? Toisaalta tiedän, että jos mainitsenkin asiasta niin hän loukkaantuu kun hän on nyt saatana kuitenkin ollut lasten kanssa pari päivää yksin kotona ja mä reissussa.... Mies ei ollut ekaa kertaa lasten kanssa yksin tallaista aikaa kotona ja joka kerta lopputulos on ollut sama; alan kerään likaisia vaatteita lattialta yms ja tappelu siitä tulee. Haluan nyt välttää tappelun, mutta saada kuitenkin viestin perille. 

Että voi ihmistä vituttaa näinkin periaattessa pieni asia. 

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi ei tuntus missään. Heittäsin vesimelonin roskiin, se siitä. Korkeintaan vähän ärsyttäis kun hyvää ruokaa menee hukkaan. Pyykit mulla kuivuu ja odottaa kaappeja päiväkausia, joten eipä olis varaa miehelle siitä nipottaa. Muutenkin tuntuu että sulla on nyt vähän ylireagointia, että moisista pikkujutuista olet ihan raivon partaalla. Lapset on kuitenkin hoidettu ja kotikin kohtalaisessa kuosissa, joten mitään todella isoa ei ole tapahtunut. Relaa nyt vähän, ei maailma tuohon kaadu. Siivoat kun jaksat tai pistät miehen ja lapset siivoamaan.

Vierailija
62/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ihan normaalia ole, että saa raivokohtauksen noin pienestä asiasta. Ehkä kannattaisi todella syvästi miettiä sitä omaa suhtautumista ja kommunikoinnin tasoa. Ymmärrän jos reissusta tullessa väsyttää ja ärsyttää, mutta tuollainen raivoaminen on täydellisesti ylireagointia. Erityisesti jos kerran sillä miehellä on vähemmän rutiininomaista taloudenhoito ja itse olettaa toisen olevan ajatustenlukija vaikka niiiden pyykkien viikkausten suhteen. Asiallisella puhuminen ja ehkäpä etukäteen tehtävien asioita mainitseminen olisi huomattavasti järkevämpi toimintatapa.

Itse en tuollaista marttyyrimaista raivohullua katselisi montaakaan kuukautta. Olen itse sitä persoonallisuustyyppiä, jolla helposti asiat jäävät epäjärjestykseen enkä edes huomaa jotain unohtunutta homeista leipäpussia. Vaikka olenkin se nainen, voi kamalaa. En sitten tiedä onko jokin diagnosoimaton add vai olenko vain ihan eri maata persoonaltani. Mies sitten jaksaa silloin tällöin huomauttaa ystävällisesti, josko voisin viedä kahvikuppini astianpesukoneeseen jne, jolloin yritän skarpata ja parantaa tapojani. Tuollaista raivoamista en katselisi päivääkään, ei tuollainen yksinkertaisesti ole aikuisten normaalitapa kommunikoida. Sääliksi käy tuota sun ukkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatustenlukijoita? Kuka tässä vaatii mitään ajatustenlukua? En ole kyseinen kuolleiden yrttejen omistaja, mutta on se nyt juma**uta kumma jos ikkunalaudalla nuupahtavien yrttien kastelu ei tule mieleen siinä vaiheessa kun niissä alkaa latvat roikkua!! Siis oletan ettei k.o yrtit ole olleet missään piilotettuina, vaan ihan silmän alla miehen havaittavissa. Jos kasvi meinaa kuolla kuivuuteen, aikuinen kouluja käynyt ihminen ymmärtää kastella sitä. Mutta kun ei jotkus (MIEHET) vaan havannoi asioita ympärillään! Just homeinen meloni voi olla keskellä pöytää viikon, ja sitä korkeintaan vähän siirretään tieltä pois jos meinaa tulla ahdasta kun luetaan aamun lehteä aamukahvin kanssa. Tai lasten lattialle jättämiä vaatteita työnnetään jalalla vaan vähän pois kulkuväylältä, ettei niihin kompastuta kun kuljetaan lasten nukkahdettua illalla jääkaapin ja sohvan väliä. Meillä mies tekee usein sitä, että jättää roskat tiskipöydälle sen sijaan että laittaisi ne roska-astiaan joka on heti siinä vetokaapissa tiskipöydän alla. En vaan voi käsittää. MIKSI?! Miksi se tyhjä rahkapurkki pitää jättää tiskipöydälle, ja lusikka altaaseen. Miksei purkkia voi laittaa roskiin ja lusikkaa koneeseen?! AAAAAARGH mä raivostun täällä ap:n ja kaikkien kanssasisarien puolesta! :D 

Mutta kaikesta huolimatta mun mies on ihana. Vähän pöljä tämmöisten asioiden suhteen välillä, mutta muuten aivan super.

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:58"]

Tuttu tunne! Mulle kävi samoin kun olin viikonlopun yli ystävän mökillä. Kaikki yrtit kerkesivät kuolla kun herra ei niitä kastellut, koska en ollut asiasta erikseen maininnut. Huomatin sotkuista ja kuolleista yrteistä ja riitahan siitä tuli. Mun vika kuullemma kun en kertonut ennen lähtöä mitä pitää kotona poissaollessani tehdä. 

[/quote]

What :D Hei ihan vinkkinä, ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita... ei ole niin vaikeaa saada sitä suutaan auki tai vielä parempi, tehdä selkeä lista ihan paperille. Kaikista typerintä on olettaa ja sitten suuttua, kun muut eivät osanneetkaan arvata ajatuksiasi.

[/quote]

Vierailija
64/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas ap.

Vierailija
65/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ois mun painajainen,miesvauva.Ei kykene pyörittämään kotia koska ei sitä ole joutunut ikinä tekemään.Anna olla,älä sääkään siivoo jos ei ukkokaan ehi.Vie lapset vaikka puistoon ja sano ukolle että hän saa aikaa rauhassa siivota.Ihme kyvyttömyyttä oikeesti.

Vierailija
66/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG SIIS ARGH! Tiiän tunteen....! Miehet todella tuntuu tulevan ihan jostain toiselta planeetalta, eihän heille voi edes puhua samaa kieltä kun MEILLE naisille... ARGH! Onneksi joku tietää ja tuntee samalla tavalla kuin minäkin! 

Siis kerran sanoin (kohta ex- ;) )puolisolleni, että voisitko viedä pyykit kuivumaan. Odotin hyvässä toivossa iltaan asti. Ennen nukkumaanmenoa kuitenkin huomaan pyykkien edelleen olevan koneessa. Hän oli sammunut keittiön pöydälle housut kintuissa. Varmaan jäänyt runkku kesken. Inhottavaa!

Tarviin teitä, vauvapistefiläiset, tarviin jälppiä tän Uuno Turhapuron kanssa...

Vierailija
67/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi korkeintaan kysyä eikö se tajunnut nakata sitä melonia kompostiin, muut on ihan normaalia elämää. Ovat varmaan ottaneet kotonakin loman kannalta kun on ollut spesiaalitapaus.

Vierailija
68/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että on niin vaikea ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia. Esimerkiksi havannoinin suhteen. Kaikki eivät yksinkertaisesti ihan oikeasti huomaa niitä teidän pikku yrttejä ikkunalla. Jos on naimisissa sellaisen ihmisen kanssa, ei pitäisi enää useamman vuoden jälkeen tulla yllätyksenä, että se huomion taso on jossain ihan muualla kuin teillä itsellänne. Silloin voisi esimerkiksi etukäteen tehdä tehtävä listan, jota se toinen osapuoli voisi noudattaa. Mutta ei, kun pää on niin syvällä siellä omassa perseessä, että ei tule mieleenkään edelleenkään monen vuoden jälkeen ymmärtää että toiset ovat persoonaltaan erilaisia ja huomaavat tai jättävät huomaamatta eri asioita kuin te itse. Miten kukaan voi olla naimisissa teidänlaistenne kanssa, joudun ihmettelemään.

Vierailija
69/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mielenkiintoista tietää, että mihin se havainnointi oikein keskittyy? Jos keskellä pöytää olevaa homehtuvaa melonia EI HUOMAA, niin eikö silloin ole jo joku hahmottamisen häiriö?! Vai voisiko kuitenkin olla kyse jostain muusta, kuten saamattomuudesta tms.?

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:39"]

Kumma että on niin vaikea ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia. Esimerkiksi havannoinin suhteen. Kaikki eivät yksinkertaisesti ihan oikeasti huomaa niitä teidän pikku yrttejä ikkunalla. Jos on naimisissa sellaisen ihmisen kanssa, ei pitäisi enää useamman vuoden jälkeen tulla yllätyksenä, että se huomion taso on jossain ihan muualla kuin teillä itsellänne. Silloin voisi esimerkiksi etukäteen tehdä tehtävä listan, jota se toinen osapuoli voisi noudattaa. Mutta ei, kun pää on niin syvällä siellä omassa perseessä, että ei tule mieleenkään edelleenkään monen vuoden jälkeen ymmärtää että toiset ovat persoonaltaan erilaisia ja huomaavat tai jättävät huomaamatta eri asioita kuin te itse. Miten kukaan voi olla naimisissa teidänlaistenne kanssa, joudun ihmettelemään.

[/quote]

Vierailija
70/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:37"]

OMG SIIS ARGH! Tiiän tunteen....! Miehet todella tuntuu tulevan ihan jostain toiselta planeetalta, eihän heille voi edes puhua samaa kieltä kun MEILLE naisille... ARGH! Onneksi joku tietää ja tuntee samalla tavalla kuin minäkin! 

Siis kerran sanoin (kohta ex- ;) )puolisolleni, että voisitko viedä pyykit kuivumaan. Odotin hyvässä toivossa iltaan asti. Ennen nukkumaanmenoa kuitenkin huomaan pyykkien edelleen olevan koneessa. Hän oli sammunut keittiön pöydälle housut kintuissa. Varmaan jäänyt runkku kesken. Inhottavaa!

Tarviin teitä, vauvapistefiläiset, tarviin jälppiä tän Uuno Turhapuron kanssa...

[/quote]

kiitos, punaviinit näppäimistöllä.

mikä helmi :)

Vierailija
71/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyykkien hoito kuuluu mulle. En edes oleta, että mies korjaisi kuivat pyykit narulta kaappeihin, koska ei osaa erottaa, mikä vaate on minun ja mikä teini-ikäisen tyttäremme vaate.

Homeinen meloninpuolikas, sellaista ei tapahtuisi meillä. Mutta silti, en varmaan suuttuisi tuostakaan. Mieheni ei myöskään kastele kasveja, mutta koska en ole itsekään viherpeukalo, en suuttuisi tuostakaan.

Minulle on tuttua se, että mies tekee, mitä käsketään. Jos ei jotain tee, niin vika on komentoketjussa. Hän on jo kauan sitten opettanut mulle, että miehet oppivat tämän elämisen tavan armeijassa. Mitä ei käsketä tehdä, sitä ei tarvitse tehdä. Minulle se käy järkeen, onhan se selkeää. Jos haluan, että hän tekee jotain, sanon sen.

Vierailija
72/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:24"]

Tuttu tunne! Mulle kävi samoin kun olin viikonlopun yli ystävän mökillä. Kaikki yrtit kerkesivät kuolla kun herra ei niitä kastellut, koska en ollut asiasta erikseen maininnut. Huomatin sotkuista ja kuolleista yrteistä ja riitahan siitä tuli. Mun vika kuullemma kun en kertonut ennen lähtöä mitä pitää kotona poissaollessani tehdä. 

[/quote]

What :D Hei ihan vinkkinä, ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita... ei ole niin vaikeaa saada sitä suutaan auki tai vielä parempi, tehdä selkeä lista ihan paperille. Kaikista typerintä on olettaa ja sitten suuttua, kun muut eivät osanneetkaan arvata ajatuksiasi.

[/quote] Hei haloo, jos yritit ovat ikkunanlaudalla ihan silmien alla saa olla erittäin saamaton ettei tajua tai viitsi niille vähän vettä antaa! Varsinkaan siinä vaiheessa kun huomaat että ne ovat nuukahtaneet pitäisi tajuta niille vettä antaa. Ei kai aikuiselle ihmiselle mitään listaa tarvi kirjoittaa, kyllähän pitäisi jokaisen osata omat sotkunsa siivota! 

Vierailija
73/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ymmärrä teitä! Tuliko kaikki nuo yllätyksenä, että pyykit ovat laittamatta ja yrtit kastelematta? Keskustelkaa miestenne kanssa, älkää vinkuko täällä myötätuntoa. Ette ansaitse sitä! Ihan vertailukohtana, meillä molemmat pyykkää, yhdessä kastellaan kasvit ja vaihdetaan mullat, tehdään ruoka yhdessä ja siivotaan. Jos joskus toinen tekee enemmän, niin ei siitä kolmatta maailmansotaa nosteta.

Vierailija
74/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tunne olevansa omassa kodissaan. Ei uskalla koskea sinun laittamiisi tavaroihin ilman erillistä lupaa tai käskyä.

Vierailija
75/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:44"]

Minusta olisi mielenkiintoista tietää, että mihin se havainnointi oikein keskittyy? Jos keskellä pöytää olevaa homehtuvaa melonia EI HUOMAA, niin eikö silloin ole jo joku hahmottamisen häiriö?! Vai voisiko kuitenkin olla kyse jostain muusta, kuten saamattomuudesta tms.?

[/quote]

No vähän samalla tavalla sitä voisi ihmetellä, miten jollekin auton parkkeeraaminen on vaikeaa. Onko se viitseliäisyyttä ja laiskuutta, ettei katsota peiliin jos auto osuukin parkkipaikalla lyhtypylvääseen? Sehän on maailman yksinkertaisin asia katsoa peilistä mihin peruuttaa. Miksi joillekin yhdyssanat ja pilkkujen oikeat paikat ovat vaikeita? Sehän on maailman yksinkertaisin asia kirjoittaa oikein, kaikkihan sen osaavat kun äidinkieltäkin 9 vuotta tankataan. Miten joku voi polttaa makaronit pohjaan? Maailman yksinkertaisin asia laittaa vettä ja makaronia ja katsoa kellosta aika. Taitaa olla laiskuutta ja tyhmyyttä.

Se vain on niin, että ihmisiä on erilaisia, se mikä toiselle on huutomerkki keskellä pöytää on toiselle jotain, mitä ei ole kertaakaan huomannut kahteen viikkoon, vaikka olisi jossain vaiheessa ajatuksissaan sitä siirtänytkin lehden tieltä.

Niin tai näin, oli kyse jostain hahmottamisen häiriöstä tai viitseliäisyydestä, harvemmin raivoamisella mitään saavuttaa, paitsi pahaa oloa molemmille. Aikuiset keskustelevat, koittavat ymmärtää toisen puutteita ja tehdä arjen toiselle helpommaksi, keskenkasvuiset minäminä-ihmiset raivoat ja huutavat kun toinen ei olekaan juuri sellainen prinssi kuin haluaisi.

Vierailija
76/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa...voihan meloooni! Mun mies on ollut viikon jossain juomassa ja varastanut rahaa minulta. Näillä jemmassa olevilla euroilla ruokin muksuja. Olisikin joku helvetin tauko tai loma itselle, mutta kaikki meni miehen kurkusta alas jälleen. Kyllä, eroa suunnittelen ja valmistelen.

Vierailija
77/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:24"]

[/quote]

[/quote] Hei haloo, jos yritit ovat ikkunanlaudalla ihan silmien alla saa olla erittäin saamaton ettei tajua tai viitsi niille vähän vettä antaa! Varsinkaan siinä vaiheessa kun huomaat että ne ovat nuukahtaneet pitäisi tajuta niille vettä antaa. Ei kai aikuiselle ihmiselle mitään listaa tarvi kirjoittaa, kyllähän pitäisi jokaisen osata omat sotkunsa siivota! 
[/quote]
Jos ei mies ennenkään ole yrttejä kastellut, niin miten yhtäkkiä pitäisi muistaa vilkaista niitäkin?

Vierailija
78/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:29"]

Viimeksi kun lähdin viikon työmatkalle sanoin miehelle että kun tulen kotiin en ala siivota hänen viikon aikana tekemiään sotkuja. Eihän hänkään siivoa minun sotkujani kun tulee työmatkalta kotiin. Oli kiva tulla kotiin kun ei ollut sotkuja odottamassa. Mies oli imuroinut pyyhkinyt pöydät ja tavarat ja esim pikapyykit oli missä pitikin.

[/quote]

Oletko jo myös fyysisesti kuohinnut miehesi?
[/quote]
Ai että aikuinen mies tekee ihan normikotihommat muuten samat mitä esim yksinään asuva ihminen tekee eli siivoaa omat sotkunsa on kuohitsemista? Jossain ketjussa ns ihmeteltiin että naiset hakee 70% avioeroista. Kun ylläolevaa kommenttia lukee niin ei kyllä ihmettele asiaa. Tasapuolinen toista kunnioittava välittävä yhteenhiileen puhaltaminen parisuhteessa puolison kanssa on suomalaiselle miehelle kirosana

Vierailija
79/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:29"]

Viimeksi kun lähdin viikon työmatkalle sanoin miehelle että kun tulen kotiin en ala siivota hänen viikon aikana tekemiään sotkuja. Eihän hänkään siivoa minun sotkujani kun tulee työmatkalta kotiin. Oli kiva tulla kotiin kun ei ollut sotkuja odottamassa. Mies oli imuroinut pyyhkinyt pöydät ja tavarat ja esim pikapyykit oli missä pitikin.

[/quote]

Oletko jo myös fyysisesti kuohinnut miehesi?
[/quote]
Ai että aikuinen mies tekee ihan normikotihommat muuten samat mitä esim yksinään asuva ihminen tekee eli siivoaa omat sotkunsa on kuohitsemista? Jossain ketjussa ns ihmeteltiin että naiset hakee 70% avioeroista. Kun ylläolevaa kommenttia lukee niin ei kyllä ihmettele asiaa. Tasapuolinen toista kunnioittava välittävä yhteenhiileen puhaltaminen parisuhteessa puolison kanssa on suomalaiselle miehelle kirosana
[/quote]
Niin ja sitten kuitenkin pitäisi saada suihinotot päivittäin koska jos toista rakastaa niin haluaa tehdä toisen onnelliseksi...

Vierailija
80/90 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ap:n miehen toiminta ei ollut kovin paha. Melonia en ymmärrä, mutta minultakin puhtaat pyykit olisivat voineet jäädä pariksi päiväksi narulle, varsinkin kun on yksin lasten kanssa. Jos hän hoitaa lapset huonosti tai on muuten arjessa kelvoton niin sitten ymmärrän raivon, mutta aloituksen juttujen perusteella en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä