Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle ok, että luonasi oleva vieras puhuu puhelimessa maratonpuhelua

Vierailija
22.02.2024 |

Minusta todella tökeröä. Muut sitten istuu vieressä, eikä voi edes jutella mitään. Jopa mun äiti tekee tätä, ei ystävilleen koskaan sano, että soitellaanko toisella kertaa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Me ei tehdä noin.

Vierailija
2/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi OK. Onneksi ei kukaan tuota teekään. Kännykät jää laukkuun kun istutaan ystävien kanssa. On tosi tärkeää osoittaa ihan käytännössä olevansa läsnä silloin harvoin kun saadaan vierailu aikaan. Kotonaan jokainen puhelkoon rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eikä sekään että isäntäväki puhuu puhelimessa minuuttitolkulla kun on vieraita.

Vierailija
4/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äitisi ei enää muista hyviä tapoja? Voithan sanoa hienovaraisesti, että entäs jos soittelette sitten vierailun jälkeen?

Vierailija
5/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläpaikkaan pitää saapua läppärin kanssa ja laittaa kaiuttimeen pystyyn parinkymmenen henkilön kolmen tunnin Teams, jossa jauhetaan jostain yhdestä Excel-rivistä koko palaveriaika.

Vierailija
6/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että menee töihin.

Vierailija
7/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri tekee sitä, että kun yhdessä ajetaan autolla jonnekin pidemmälle, hän itse soittelee tutuilleen ja puhuu auton kaiutin päällä. Ja ne siellä toisessa päässä ei tietenkään tiedä, että joku muukin kuulee ne puhelut. Kiva siinä sit istua kuuntelemassa...

Vierailija
8/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri tekee sitä, että kun yhdessä ajetaan autolla jonnekin pidemmälle, hän itse soittelee tutuilleen ja puhuu auton kaiutin päällä. Ja ne siellä toisessa päässä ei tietenkään tiedä, että joku muukin kuulee ne puhelut. Kiva siinä sit istua kuuntelemassa...

Ja sinäkö olet mykkä, kun et saa sanottua asiasta? 

Vierailija
9/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin kommentoida keskustelua ihan vaan vittuillakseni

Vierailija
10/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on typerää käytöstä. Itse sanoisin suoraan että mene ulos puhumaan tai häivy kotiisi jos et hetkeä voi olla juoruilematta. 

Vierailija
11/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä ihmettelen, miksi te muut suostutte sellaiseen. Kuuntelette maratonpuhelua vierestä nolona toisianne vilkuillen? Eikö kukaan teistä osaa ehdottaa puhelijalle, miten hänen kannattaisi muuttaa käytöstään toisten seurassa?

Vierailija
12/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin lenkille koiran kanssa tai salille ja huikkaisin että ei mitään kiirettä puhelun kanssa.

Vierailija
13/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että olisi kohteliasta kertoa lyhyesti jos puhelu on tärkeä ja miksi. Muuten se on epäkohteliasta, voi loukata ja sitä toista kiinnostaa se toinen ihminen prioriteettina enemmän. Ulos puhumaan jos on hyvä sää tai käytävään?

Vierailija
14/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tekee tuota. Sitten puhelun loputtua lähtee kotiin. En ymmärrä miksi edes tulee kylään, jos ei halua seurustella. Jos ei puhu puhelimessa, niin näprää puhelintaan muuten vaan tai käy päiväunille. Sitten suuttuu, kun asiasta sanoo.

Vierailija
15/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten sanoa asiasta tälle, jos häiritsee? En tajua ihmisten estyneisyyttä, etenkin oman mukamas kaverin kohdalla. 

Vierailija
16/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan olisi ok. En ehkä sanoisi mitään, mutta kovin montaa kertaa en tuollaista kutsuisi kylään. Ymmärtäisin toki niissä tapauksissa, joissa esim. muistisairas vanhus, mielenterveysongelmista kärsivä läheinen tai vaikka yksin kotona pelkäävä lapsi tarvitsisi jutteluseuraa. Mutta muuten vain höpöttelyä en ymmärtäisi.

Vierailija
17/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään mua ärsyttää tosi paljon, jos vieras näprää puhelintaan. Tätä on nykyään aika paljon, että luetaan kylässä uutisia puhelimesta, sitten selataan somea ja laitellaan viestejä. Olen itse vähän tippunut somemaailman kyydistä enkä käytä tämän vauvapalstan lisäksi somea ollenkaan, joten ehkä en vain ymmärrä. Mutta silti, se on tosi ärsyttävää. Tottakai nyt voi viesteihin vastata heti, kun ne huomaa, mutta sellaista puhelimella roikkumista en jaksaisi katsella.

Vierailija
18/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ulko-oveeni kyltin, jossa lukee, että puhelin kiinni tai jätettävä autoon jos on autolla tullut. Tämä on onnistunut oikein hyvin. Se kyltti on jo pari vuotta ovessa. Asun siis ok-talossa, en tiedä onnistuisiko kerrostaloissa. 

Vierailija
19/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aiheesta ja vieraastakin. Jos on jotain kiireistä ja äkkiä tullutta niin ihan kelle vain OK. Jos lärpättelee omiaan niin sen hyväksyisin läheisille jotka ovat kotonani kuin omassa kotonaan, mutta muilta pitäisin hyvin outona käytöksenä.

Vierailija
20/21 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän