Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos uni ei tule, mitä yritätte ajatella nukahtaaksenne?

Vierailija
14.02.2022 |

Mä silloin ajattelen istuvani sukellusveneessä joka laskeutuu kohti mariaanien hautaan, joka on siis maailman syvin kohta meressä. Alkaa olla jo kulunut juttu. Muita ideoita?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen maailmanloppua, tai siis jotain apokalyptistä skenaariota.

Vierailija
82/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen lukemaan ja syön jotain.. Turha sängyssä pyöriä, sitte ei takuulla nuku.  Mä olen tottunut ulkoilemaan metsässä  joka  päivä ja jo parin päivän sisällä olo vaikuttaa etten saa nukuttua..  Ja kyllä, käyn myös pakkasella kävelyllä. Eikä palele kun pukeutuu oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen pitkän rukouksen pään sisälläni ja se saa ajatukset jollain tavoin rauhoittumaan. Nukahdan yleensä ennen rukouksen loppua tai heti rukouksen jälkeen.

Vierailija
84/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo mariaanien hautajuttu olisi todella pelottava ajatus. Ei varmaan uni tulisi.

Vierailija
85/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeän pokemoneja aakkosjärjestyksessä. Koetan joka kerta kaivella muistilokeroista sellaisia joota en olisi hetkeen nimennyt. Nukahdan aina ennen kuin pääsen O:hon asti.

Vierailija
86/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään laskeminen ei edistä unen tuloa . Joillakin jopa päinvastoin. Sulje silmäsi.

1 ) Mieti mieluisin ( kaunein ) maisemasi
2) Hengitä oikein syvään sisään nenän kautta.
3 ) Hengitä oikein HITAASTI ulospäin nenän kautta, niin että uloshengitys on reilusti pidempi kuin sisään hengitys.
4 ) Toista sisään/ uloshengityksiä , ajattele VAIN hengitystäsi. Ei mitään muuta.
Yleensä , tavallisemmin uni tulee melko pian....tai tämä hengitys harjoitus edistää unen tuloa.

Kannattaa muistaa että ihmisillä on tiloja joissa tämä ei toimi. Mutta rauhallisella ihmisellä voi, jos väsyttää.

Vierailija
87/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Antarktiksella, juuri saapunut tutkimuskeskukseen ja vietän ekaa yötäni pienessä huoneessa. Ulkona on 50 astetta pakkasta, ja mulle esitellään varusteita yksi kerrallaan, ja sitten mä kietoudun peittoon ja tiedän olevani turvassa, vaikka peltiseinän toisella puolella on tappava jääaavikko. Vaihtelun vuoksi voin joskus olla Lapissa tai Alpeilla, kunhan ulkona vain on kauhea lumimyrsky ja mä saan olla majassa turvassa.

Vierailija
88/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessäni pakkaan matkalaukkua seuraavalle ulkomaan matkalle.

Vierailija
89/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan katselemaan Youtubesta rauhoittavia videoita maalaiselämästä. Ei tarvitse kauaa katsella kun mieli tasaantuu ja saan positiiviset ajatukset päälimmäiseksi ja nukahdan.

Vierailija
90/100 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussuhan se on mielessä

Vierailija
91/100 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen hetken kirjaa, niin pää tyhjenee turhista ajatuksista.

Vierailija
92/100 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen lapsuuden mökkipolkuja. Sitä mökkiä ei enää ole.

Vierailija
93/100 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitäkin. Noh, yksi varsinkin nuoruudessa käyttämä keino oli miettiä supervoimia tai loitsuja jotka valitsisin jos voisin valita ja kuinka niitä hyödyntäisin.

Vierailija
94/100 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken nimiä. Otan jonkun kirjaimen, A on paras koska siitä keksii niin paljon. Ajattelen kaikki keksimäni nimet, Aada, Aalto, Aallotar, Aapeli, Aatu jne. Jos sekoan kirjaimissa, aloitan uudestaan alusta: Aada, Aalto, Allotar...

On muuten tehokas keino nukahtaa, kun aivot kyllästyvät nopeasti siihen listaamiseen. Jos uni tulee oikein huonosti, olen joskus päässyt 300 nimeen A:sta, silloin kannattaa nousta välillä vaikka lukemaan ja yrittää myöhemmin uudestaan.

Mulla on samantapainen keino. Otan kaksi kirjainta, joilla alkavia sanoja yritän keksiä. Vaikka S ja E: Seepra, Serbia, serkku, setä, selkeä... Vaikeusastetta voi lisätä kolmannella tai vierasperäisellä kirjaimella. Toimii aika hyvin.

Vierailija
95/100 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kylkiasentoon ja hierot sun pohkeitas, tai ja hierot sun päätä, hiuksetkin tykkää.

onanoi kevyesti-liian pitkään- vaikuttaa hermostoon väärin, et nuku koko yönä enää. miel, et edes laukea- kunhan rentouttaa.

sitten jokin fantasia tarina ihan vaihe vaiheelta- joko sex sävytteinen tai rakkaussävytteine,  tai millaiset asunnon ostit- miten sen laitat,,,tai jo joku tutunkin koti--kuvittele se tyhjäksi- ja muka muutat siihen- miten sä sijoittelet sinne sun romppeet jne.   tanssikoreoraia johonkin musaan ( rajoitteita ei ole--- eli jollekin muulle se tai sä kykeniset tanssimaan sen kuin huipputanssija.

Aloita noista- oot sikeissä ennenkuin aloititkaan.

Vierailija
96/100 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä nousin syömään kolmelta kun ei uni tullut. Valvoin 2 tuntia sohvalla. En efes yrittänyt nukahtaa. Menin sänkyyn vasta viideltä. 

toi jos on ollut liiiian pitkät päiväunet. oliko...

Vierailija
97/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostoa, luulempa, että nukahdan hymy huulilla.

Vierailija
98/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ihastuksen kohdetta. Sillon menee yöunet kokonaan kun lähtee ajatukset laukkaamaan.

Vierailija
99/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken lampaita.Yksi kaksi kolme...

Vierailija
100/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan mielessäni jotakin hyvin yksitoikkoista, vaikkapa "yksi kaksi yksi kaksi yksi kaksi yksi kaksi..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi