Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos uni ei tule, mitä yritätte ajatella nukahtaaksenne?

Vierailija
14.02.2022 |

Mä silloin ajattelen istuvani sukellusveneessä joka laskeutuu kohti mariaanien hautaan, joka on siis maailman syvin kohta meressä. Alkaa olla jo kulunut juttu. Muita ideoita?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin matkoja. Esim pidän risteilyistä, joten mielessäni liikun laivassa ja kuvittelen koko risteilyn, alusta loppuun.

Vierailija
2/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken nimiä. Otan jonkun kirjaimen, A on paras koska siitä keksii niin paljon. Ajattelen kaikki keksimäni nimet, Aada, Aalto, Aallotar, Aapeli, Aatu jne. Jos sekoan kirjaimissa, aloitan uudestaan alusta: Aada, Aalto, Allotar...

On muuten tehokas keino nukahtaa, kun aivot kyllästyvät nopeasti siihen listaamiseen. Jos uni tulee oikein huonosti, olen joskus päässyt 300 nimeen A:sta, silloin kannattaa nousta välillä vaikka lukemaan ja yrittää myöhemmin uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen äänikirjoja tai kuunnelmia

Vierailija
4/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan aina liian nopeasti. Haluaisin ajatella kaikkea ihan rauhassa, mutta ei, muutamassa hetkessä huomaan, että ajattelu ei enää onnistu tai sitten olen nukahtanut ihan kesken kaiken. On suorastaan ilo herää joskus yöllä ihan pirteänä ja tietää, että nyt on hetki aikaa ajatella. Ajattelen yleensä erästä ihmistä ja siinä sitä ajateltavaa riittääkin.

Vierailija
5/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla ajattelematta mitään ja samalla rentouttaa kaikki pään ja kasvojen lihakset. Tehokas keino.

Vierailija
6/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen turvallisen paikan jossa saan levätä eikä siinä maailmassa ole mitään hätää, ei kiirettä, ei vastuuta, vain rauha ja lepo ja kaikki hyvä. Kuvittelen toisinaan itseni makaamassa nurmella, järvimaisemalla, ehkä kauniita vuoria taustalla niinkuin Sveitsi esim, on miellyttävän lämmin kesäsää, linnut laulaa heleästi taustalla, suljen silmät ja aistin vain vartaloni ja miellyttävyyden, rentoudun(voi kuunnella luonnon ääniä jostain meditaatio appistä kännyllä et tuntuu todellisemmalta),

Joskus kuvittelen itseni ns. pesään josta näen ulos, pesää suojaavat puun lehdet ja oksat, sataa vettä ulkona, sateenääni rauhoittaa, olen turvassa pesässä ja voin rentoutua ja nukahtaa.

SIt joskus kuvittelen myös tullaisia skenaarioita joissa leijun hitaasti alaspäin vaipuen uneen ja niin että kuvittelen itseni jossain äärettömän avaruuden kaltaisessa tyhjiössä jossa laskeudun alemmas ja alemmas.

Auttaa myös se nukahtamaan että keskityn siihen vartalon tuntemuksiin, miellyttävään lämpöön ja siihen unisuuden tuntemukseen.

ps. minulla on painopeitto joka on auttanut nukahtamaan ja nukkumaan syvempää unta. Suosittelen :) Yksi parhaimmista investoinneista omaan terveyteen

Vierailija
7/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen olevani mahtava musta velho joka voi hallita ympärillään olevia ihmisiä ja asioita taikuudellaan.

Vierailija
8/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä silloin ajattelen seksiä. Toimii mulla.

Vierailija
9/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät minua koskaan ole ajatukset auttaneet. Otan unilääkkeen.

Vierailija
10/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen sateen ääntä esim. youtubesta. Nukahdan heti.

Vierailija
11/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen, että joku välittää minusta ja hellii minua. Oma mieheni nukkuu vieressä. En usko hänen välittävän minusta.

Vierailija
12/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivobic on suomalaisen Reidar Vaseniuksen keksintö. Sama ääni lukee junankuulutukset, eikä sovi siihen, mutta noihin harjoitteisiin sopii. Olen siis kuunnellut noita. Nukkumaan mennessä en katso mutta muistelen harjoituksia, ja lasken numeroita vaikka.

Vierailija
13/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen itseni maanpuolustuskorkeakoulun luennolle.

Vierailija
14/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkikää ajattelemaan jotakin asiaa mahdollisimman visuaalisesti, esim. eletyn päivän alusta asti. Visuaalisesti ajatteleminen ennen nukahtamista kasvattaa unien näkemisen todennäköisyyttä suuresti.

Vierailija
15/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän keskittyä hengitykseeni. Ajattelen: "hengitän nyt sisään" ja "hengitän nyt ulos"

Ajatukseni alkavat usein harhailla ja huomaan uni-ikkunani menneen ohi :(

Vierailija
16/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen listoja asioista, luettelen ja lasken. Koetan nähdä vaikkapa alakoulun kolmannen luokan luokkakuvan silmissäni ja luettelen kaikkien luokkakavereideni nimet. Tai Afrikan valtiot pohjoisesta etelään, lännestä itään jne. Joskus luettelen vaikka kolmella jaollisia lukuja kolmosesta ylöspäin. Mitä tahansa tylsää ja hankalasti valmistuvaa.

Vierailija
17/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen fanficia yhteen tv-sarjaan jota seurasin.

Vierailija
18/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitarinoita kehittelen mielessäni, luulisi, ettei auta nukahtamaan, mutta kyllä toimii.

Vierailija
19/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitä ajattelen, koska se ei koskaan auta! 

Vierailija
20/44 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailen ja tuhisen tyynyä ja kuvittelen sen olevan pieni nainen. M24