Milloin ja mistä kaikki lähti muotoutumaan kohti tätä tämän päivän suunnatonta tekopyhyyden aikaa?
Moni varmasti on huomannut, että me elämme ihan naurettavaa tekopyhyyden aikaa, ja ei ole mitään rajaa miten absurdeja tempauksia ja vouhotuksia jotkut voivat keksiä, ihan vain itseään nostaakseen ja hyvää esittääkseen.
En halua tästä mitään väittelyä Afrikan tähdestä tai intiaanipäähineistä. Ne vänkkäykset on jo kuultu moneen kertaan.
Mietin vaan että missä kohdassa kehitys lähti sille raiteelle, että nyt ollaan tässä pisteessä?
Huomasiko kukaan sitä pistettä?
Kommentit (175)
Kaikki tämä hulluus alkoi 2005-2006 kun Facebook alkoi saada käyttäjiä.
Joskus 1980-1985 välisenä aikana saavutettiin se älyllisen tason huipppuarvo josta on nyt sitten lasketeltu alaspäin. Viimeinen sodassa ollut ikäluokka syntyi 1925, eli ajallisesti heidän valmistautuminen eläköitymiseen sekä siirtyminen täysin harrastuspuolelle ajoittuu tuohon aikaikkunaan. Huonot ajat -> vahvat ihmiset -> vahvat ihmiset -> hyvät ajat -> heikot ihmiset -> huonot ajat. Eli heikot ihmiset olemme luoneet huonot ajat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tämä hulluus alkoi 2005-2006 kun Facebook alkoi saada käyttäjiä.
Voi muuten pitää paikkaansa.
Some heitti meidät sellaisten tasojen ohi, joiden läpi on kiivettävä jotta ymmärrys kehittyy. Samalla mikroskooppiset marginaali-ilmiöt nousivat framille ja ihmiset samaistuivat niihin.
"Siis todellako minä LGBT IQ120 ENTP-vegaani-joulutorttu voin luoda oman todellisuuteni ja manifestoida vaikka kokonaisen maailmankaikkeuden, jos niin haluan!?"
"3D-kriisit mut 4D-pää, kun temput ei auta niin pää räjähtää"
"sulla on sisälläs valtameren kokoinen voima, jonka sä voit oppaaksesi valjastaa"
Mietin jo pienenä lapsena sitä tekopyhyyttä mitä itseään suvaitseviksi ihmisiksi nimittävät henkilöt tuntuivat minulle ilmentävän. Pidin jo pienenä lapsena aivan naurettavana semmoista "taikatemppua" että kun ihminen opettelee olemaan sanomatta n-sanan, niin hän on sen jälkeen suvaitseva "erilaisuutta" kohtaan. Vaikka ei tuollainen manooveri vaikuta yhtään mihinkään, se on vaan sellainen pinnallinen helppo temppu, jota yksinkertainenkin ihminen voi kontrolloida; höö tuo sanoi n, hän on paha, minä en sano n, minä olen hyvä. He julistivat kovaan ääneen, että ovat ihan mahtavan suvaitsevaisia, kun sietävät sitä että toisen ihonväri onkin tummanruskea, ja että muut ihmiset ovat jotain aivokääpiöitä ketä ahdistaa toisen ihonväri (muka).
Kuitenkaan he eivät oikeasti ja aidosti sietäneet tai suvainneet mitään erilaisuutta. Ainoa mitä suvaitsivat oli samanlaisuus. Mutta he määrittelivät erilaisuuden joksikin hyvin mitättömäksi asiaksi; ihonväriksi, erilaiseksi kampaukseksi, vaatteeksi tai muuksi pinnalliseksi erilaisuudeksi. Mitään aitoa erilaisuutta ei sitten siedetty.
Nykyään ihmiset ovat yhä noin tekopyhiä, ja erilaisuutta ei siedetä vieläkään. Esitetään kyllä että ollaan hyviä ihmisiä, mutta aidosti ei suvaita mitään muuta kuin sitä samanlaisuutta mitä itsekin kapeassa kuplassa ollaan. Helppohan se on sietää joku pinnallinen ja mitätön erilaisuus, se että toisella onkin tatuointi naamassa. UUh niin suvaitsevaa.
Nimenomaan tämä aika ei ole tekopyhää nähnytkään.
Nyt puhutaan ja toimitaan ja tehdään, juuri niinkuin ihminen itse haluaa.
Ihmiset ovat puhtaasti, ilkeitä, halveksia, kovia ja julmia. Ei edes pyritä teeskenlemään jotain muuta.
Itsekkyys ja ahneus ja pahuus on huipussaan, jopa lapsuudesta ja nuoruudesta alkaen.
Täss ajass ei mitään tekopyhyyttä. Kaikki on niin suoraa kuin olla voi julmuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tämä aika ei ole tekopyhää nähnytkään.
Nyt puhutaan ja toimitaan ja tehdään, juuri niinkuin ihminen itse haluaa.
Ihmiset ovat puhtaasti, ilkeitä, halveksia, kovia ja julmia. Ei edes pyritä teeskenlemään jotain muuta.
Itsekkyys ja ahneus ja pahuus on huipussaan, jopa lapsuudesta ja nuoruudesta alkaen.
Täss ajass ei mitään tekopyhyyttä. Kaikki on niin suoraa kuin olla voi julmuudessaan.
On kyllä paljon sellaista peittelemätöntä julmuutta myös, mutta on niitä hyvesignaloivia teeskentelijöitä myös.
Ap on niitä jotka haluavat kieltää Afrikan tähdet.
Olet sinä yksi iso sika.
Opettelisit olemaan.
6. Kyse on uusmarxilaisuudesta. Vasemmistolainen ns. eliitti oivalsi, ettei perusduunariväestö tule ikinä nousemaan barrikadeille tavalla, jota ko. eliitti haluaisi ja tahtoisi. Kehitetettiin uusi suunnitelma, ns. uusmarxilainen oppi, jota levittää yleisön tietoisuuteen media, yliopistot jne.
Vierailija kirjoitti:
Olet sinä yksi iso sika.
Opettelisit olemaan.
No en ole. En pidä että joku tulee minun yli päättämään mitä minä muka haluan tai ajattelen.
En todellakaan ole tuolla linjalla, joten menepä sinä sika itse jonnekin olemista opettelemaan.
ap
2000 vuotta sitten Golgatalla. Jeesus Kristus on Herra ja tulossa takaisin pian. Käänny ja tee parannus!
No, mulla rupeaa kyllä kupoli keittämään näitten hyvesignnaloijien kanssa juurikin näissä Afrikan Tähti -jeesusteluissa. Sori siitä?
Vierailija kirjoitti:
Mietin jo pienenä lapsena sitä tekopyhyyttä mitä itseään suvaitseviksi ihmisiksi nimittävät henkilöt tuntuivat minulle ilmentävän. Pidin jo pienenä lapsena aivan naurettavana semmoista "taikatemppua" että kun ihminen opettelee olemaan sanomatta n-sanan, niin hän on sen jälkeen suvaitseva "erilaisuutta" kohtaan. Vaikka ei tuollainen manooveri vaikuta yhtään mihinkään, se on vaan sellainen pinnallinen helppo temppu, jota yksinkertainenkin ihminen voi kontrolloida; höö tuo sanoi n, hän on paha, minä en sano n, minä olen hyvä. He julistivat kovaan ääneen, että ovat ihan mahtavan suvaitsevaisia, kun sietävät sitä että toisen ihonväri onkin tummanruskea, ja että muut ihmiset ovat jotain aivokääpiöitä ketä ahdistaa toisen ihonväri (muka).
Kuitenkaan he eivät oikeasti ja aidosti sietäneet tai suvainneet mitään erilaisuutta. Ainoa mitä suvaitsivat oli samanlaisuus. Mutta he määrittelivät erilaisuuden joksikin hyvin mitättömäksi asi
Nollari filosofoi. Kuunnelkaa kaikki!
Liittyy projektiin ajaa länsimaat alas.
Irstaileva ja sekoileva lauma ei ole yhtenäinen, eikä saa mitään aikaan.
Onko täällä samat Temu hyvesingalit pahoittamassa nyt lautapelistä mieltään.. nyyhn nyyhn yhdessä?
Koska viimeksi pelasit Afrikan tähteä?
Jep. Sitä minäkin.
Ps. Mene töihin.
Netti. Eli tuossa 10-15 vuotta sitten kun tuli netti kännyköihinkin, alkoi ihmiset liikaa tuoda mielipiteitään julki somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sinä yksi iso sika.
Opettelisit olemaan.
No en ole. En pidä että joku tulee minun yli päättämään mitä minä muka haluan tai ajattelen.
En todellakaan ole tuolla linjalla, joten menepä sinä sika itse jonnekin olemista opettelemaan.
ap
Olet sinä. Myönsit viestissäsi että haluat näin tehdä. Halust kieltää kaiken vaan kieltämisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Netti. Eli tuossa 10-15 vuotta sitten kun tuli netti kännyköihinkin, alkoi ihmiset liikaa tuoda mielipiteitään julki somessa.
Huoh. Netti oli wap enen ja oli jo 2000 luvulla puhelimissa. Dorka.
Ihan ihmiskunnan alkumetreillä. Meno on ollut ihan yhtä kahjoa koko ajan, eri aikakausilta on vain ollut omat kotkotuksensa.