Jos uni ei tule, mitä yritätte ajatella nukahtaaksenne?
Mä silloin ajattelen istuvani sukellusveneessä joka laskeutuu kohti mariaanien hautaan, joka on siis maailman syvin kohta meressä. Alkaa olla jo kulunut juttu. Muita ideoita?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen sateen ääntä esim. youtubesta. Nukahdan heti.
Ja sitten hetken päästä alkaa mainokset ja sitten heräät.
Ajattelen mökin seinällä olevaa sähkömittaria ajalta miekka ja kilpi. Ja sitä näkyä, kun mittarilukeman rulla pyörii hitaasti sähköä kuluttaessa.
Yritän ottaa yhteyttä avaruusolentojen energiaan.
Epäilen, että tämä porukka käy liian löysillä kierroksilla. Kun tekee töitä ja elää täysillä niin ei tarvitse miettiä nukahtaakseen.
Teen maailman kovimpia tuotteita työkseni. Kun palaan linnaani eli kotiin - lepään ja rentoudun. Ei ongelmaa. Mutta olen toki lääkärin poika eli vähän parempi kuin te?
Ajattelen olevani pörröinen eläin, joka nukkuu kippurassa maan alla kolossa ilman turhia ajatuksia.
Kuulostaa hölmöltä, mutta testaa. Eläin kun ei stressaa seuraavaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty nukahtamaan ajatuksiini. Pistän aina jonkin puheen taustalle, useimmiten Youtubesta, kun mulla on se Premium versio eli ei tuu mainoksia. Youtube on täynnä pitkiä unitarinoita aikuisille (englanniksi). Niitä kuunnellessa nukahdan aina.
Eikö porukka vieläkään osaa käyttää Android laitetta ilman mainoksia? iPhone en tiedä mitään. En edes tiennyt että myös tällä sivustolla on mainoksia.
-Kylmät kädet
Rauhoitan itseäni hengitysharjoituksilla, tai silitän omaa kättäni hellästi. Yksi hyvä tapa rauhoittaa päätä liioista ajatuksista on aittaa kämmenet vastakkain rinnalle. Se jollain tapaa tiivistää aivopuoliskot niin että ajatukset eivät leiju yhtä vallattomasti.
Yritän nimetä asioita aakkosten mukaan. Esim elokuvia :
A niin kuin Aamiainen Tiffanylla
B niin kuin Batman Begins
Kuvittelen, miten joku lukemani kirja tai näkemäni elokuva jatkuisi, jos voisin tehdä jatko-osan.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelen mielessäni, että olen yövuorossa työssä. Olen aivan kuolettavan väsynyt, mutta en saa - en voi! - nukkua nyt. Tämä käänteispsykologia saa minut pian vaipumaan ihanasti uneen. - Ihan itse keksin.
;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen sateen ääntä esim. youtubesta. Nukahdan heti.
Ja sitten hetken päästä alkaa mainokset ja sitten heräät.
Ei ala, jos on ostanut Premiumin
Minä haaveilen omasta mummonmökistä, omassa rauhassa, kaukana hälinästä.. Mietin, miten sisustaisin sen ja mitä kukkia istuttaisin pihalle. Tämä unelma ei tule koskaan toteutumaan, mutta haaveilen silti. Kuten edesmennyt äitini sanoi: " Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus".
Rukoilen eri asioitten ja ihmisten puolesta. Siinä ajatukset voivat olla välillä Ukrainassa, toisinaan Israelissa tai vaikka maailman mellakoissa tai onnettomuuksissa. Kyllä sitä jossain kohtaa nukahtaa.
Yritän lopettaa päänsisäisen puheen ja keskittyä ennemmin mielikuviin, joita näen. Sitten ikään kuin "menen sisälle" siihen mielikuvaan, joka saattaa sitten muuttua uneksi.
Vierailija kirjoitti:
Pyrkikää ajattelemaan jotakin asiaa mahdollisimman visuaalisesti, esim. eletyn päivän alusta asti. Visuaalisesti ajatteleminen ennen nukahtamista kasvattaa unien näkemisen todennäköisyyttä suuresti.
Huono idea. Minä en halua nähdä unia.
Nousen vuoteesta, menen toiseen huoneeseen lukemaan kirjaa hetkeksi (noin 15 minuuttia). Sitten menen uudestaan yrittämään nukahtamista. Usein auttaa. Niin, ja tuuletan makuuhuoneen sillävälin kun olen toisessa huoneessa niin on raikas ja vähän viileä ilma. Sekin auttaa nukahtamaan kun peiton alla on lämmintä, mutta hengitysilma on ihanan raikas.
Ottaa katosta jonkun kohdan jossa on helppo pitää katsetta. Sitten vaan tuijottaa siihen. Vaikka olisi päivä niin 10 minuuttia kauempaa en pysty tuijottamaan nukahtamatta.
Viime yönä nousin syömään kolmelta kun ei uni tullut. Valvoin 2 tuntia sohvalla. En efes yrittänyt nukahtaa. Menin sänkyyn vasta viideltä.
Kuvittelen millainen ihanne-elämäni olisi, jos saisin alkaa sen uudestaan. Kuvitelmissani kaikki olisi toisin. Eli olen luonut itselleni rinnakkaistodellisuuden rakennuksineen, maisemineen, ihmisineen ja tapahtumisineen.
Kuvittelen mielessäni, että olen yövuorossa työssä. Olen aivan kuolettavan väsynyt, mutta en saa - en voi! - nukkua nyt. Tämä käänteispsykologia saa minut pian vaipumaan ihanasti uneen. - Ihan itse keksin.