Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viileä kesä <3, nyt nautitaan!

Vierailija
27.06.2015 |

Ihanaa, kun saa nukkua yöllä kunnolla! Ei hikisiä lakanoita ja heräilemistä tuskissaan kun on liian kuuma. Vähemmän juoppoja kaduilla ryyppäämässä ja maleksimassa. Suomalaisilla kun on kumma tarve ryypätä helteellä.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä syyllistämiset? Jos tykkää kylmästä, niin miksi siitä ei saisi nauttia? Ihan kuin me olisimme syyllisiä kylmään. Jos sanomme, että tykkäämme kun on kylmää, niin mitä sitten? Ei se sillä meidän sanomisellamme tule, emmekä pysty toivomalla estämään lämpimiä ilmojakaan sitten kun on niiden aika. 

Usein on niin, että kun kesä on kylmä ja sateinen, syksy on aurinkoinen. Siitä tykkään, kuivasta syksystä, kun silloin ei enää ole helteitä ja ötököitäkään ei enää ole kovin paljoa. Mutta turha tästä on moittia, sillä en saa näitä toivomiani kelejä itse aiheutettua. 

Vierailija
2/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, jos ne helteet uhkaavat viimeinen vaihtoehto on sitten heittää patja parvekkeelle ja nukkua siellä. Sisällä en kuumassa hikoile.

Mutta nyt, juuri nyt! Ihana viileä ilma virtaa asuntooni puoliksi avonaisesta ikkunasta. Taivas on pilvessä ja sataa ripottelee.

Mikä ihanuus. Ja on hiljaista, rauhallista. Ei kuulu mopopoikien pärinä, ei juoppojen rellestys ja naurunremakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kyllä ihan kivaa, että ei ole niitä helteitä tuskastuttamassa, mutta ainakin täällä meillä päin nämä kelit on ollu kyllä niin perseestä. Aina vaan SATAA ja TUULEE ja on ankeaa harmautta, ne sateettomat päivät voi laskea yhden käden sormilla tältä kesältä. Lenkille voi sateella mennäkin mutta eipä oo paljon huvittanut käydä vaikka tuon taaperon kanssa kiertelemässä puistoissa tai kaupungilla viettämässä aikaa.

Tahon aurinkoa. Tai edes poutaa.

Vierailija
4/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"]

Nooh, jos ne helteet uhkaavat viimeinen vaihtoehto on sitten heittää patja parvekkeelle ja nukkua siellä. Sisällä en kuumassa hikoile.

Mutta nyt, juuri nyt! Ihana viileä ilma virtaa asuntooni puoliksi avonaisesta ikkunasta. Taivas on pilvessä ja sataa ripottelee.

Mikä ihanuus. Ja on hiljaista, rauhallista. Ei kuulu mopopoikien pärinä, ei juoppojen rellestys ja naurunremakka.

[/quote]On second thought, heteka taitaa olla parempi sinne parvekkeelle.

Vierailija
5/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty se yksi viikko voisi olla vähän lämpimämpikin, että saisi matot pestyä. Muuhun en helteitä tarttekaan, mutta mattoja on mukava pestä vähän kuumemmallakin säällä ja kuivuu paremmin. Mutta huom. edelleen, en ole tilannut näitä säitä. 

Vierailija
6/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"]

Ahaa, vaikka ihmiset inhoavat sadetta, niin töihin pitää mennä sateella lenkkeillen. 

[/quote]

On ihan luonnollista, että sieltä sateesta haluaa mahdollisimman nopeasti poiskin, joten kai työmatkan voi silloin järjestää niin, että siitä suoriutuu mahdollisimman nopeasti.

Olen minä nähnyt usein, kun ihmiset juoksevat sateen yllättäminä, vaikka eivät lenkillä olisikaan.

Vierailija
7/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tavata hengenheimolaisia. Tuntuu kuin olisin rikollinen kun olen kulkenut toukokuun alusta kesämekossa ja sandaaleissa. Vihaan kuumuutta ja rakastan tällaista raikasta säätä. Juon aamukahvini parvekkeella ja nautin kesästä täysin rinnoin. Jos vähänkään aurinko paistaa, hakeudun varjoon.

Ihmettelen kuinka saa olla vain yksi mielipide. Kaikki vinkuu ja valittaa kylmyydestä ja saan sata kiloa paskaa niskaan kun kiroan hellekausina tuskaisen kuumaa säätä koska sitä pitää rakastaa kun sitä on harvoin. Sitä helvettiä kesti kuukauden viime kesänä. Ja silti nää vinkujat jaksaa itkeä kuinka koskaan ei oo lämmin jne.

Vierailija
8/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:15"]

Ihan kamala kesä. Ehkä yhtenä päivänä on voinut olla ilman ulkotakkia. Ballerinoja ei ole voinut vielä käyttää. Ettekö te kylmästä nauttivat saa siitä tarpeeksi 11 kuukautena vuodessa?!?

[/quote]

No jos nauttii jostain, eihän siitä saa ikinä tarpeekseen. Mä siis nautin viileästä ilmasta, olen nauttinut koko ikäni ja uskon että nautin loppuun asti. Inhoan lämpöä ja kuumuutta, rakastan kylmää. Aina ja ikuisesti.

Ihan niin kuin sä puolestasi et varmaan ikinä saisi tarpeeksesi helteistä. Eiks niin?

Vierailija
9/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

´Muutama kesä sitten joku totesi helvetillisen helleputken ( oli kestänyt jo kolme viikkoa) aikana "jos välillä on muutaman päivän vähän lämpimämpää, niin heti valitetaan". Minä voin todeta nyt saman "jos välillä on muutaman päivän vähän viileämpää, niin heti valitetaan. Kyllä niistä heletistäö vielä ehditään kärsimään"

Vierailija
10/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:38"]

Ihanaa tavata hengenheimolaisia. Tuntuu kuin olisin rikollinen kun olen kulkenut toukokuun alusta kesämekossa ja sandaaleissa. Vihaan kuumuutta ja rakastan tällaista raikasta säätä. Juon aamukahvini parvekkeella ja nautin kesästä täysin rinnoin. Jos vähänkään aurinko paistaa, hakeudun varjoon. Ihmettelen kuinka saa olla vain yksi mielipide. Kaikki vinkuu ja valittaa kylmyydestä ja saan sata kiloa paskaa niskaan kun kiroan hellekausina tuskaisen kuumaa säätä koska sitä pitää rakastaa kun sitä on harvoin. Sitä helvettiä kesti kuukauden viime kesänä. Ja silti nää vinkujat jaksaa itkeä kuinka koskaan ei oo lämmin jne.

[/quote]

Meitä löytyy muitakin viileän sään rakastajia. Kyllä tuolla on voinut olla sandaaleissa toukokuusta lähtien, takkia en käytä, en tarvitse.  Viime kesän helteet olivat helevetistä, saisi olla tätä samaa raikkautta koko kesän. Kuka muka palelluttaa sormensa kesällä, sulla on jotain vialla. Itse rusketun, vaikken aurinkoa ota, kalpeanaamat vetäkää aurinkopuuteria naamaan, sitä käytettiin 80-luvulla ja 90-luvulla. En tunne sääliä vinkujia kohtaan.

Vierailija
11/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jo tämän illan aikana aiemmin toiseen ketjuun todettua, että ainoa hyvä puoli tässä kesässä on se, että yhtä surkeaa, eli yhtä sateista ja vähähelteistä kesää ei hyvin todennäköisesti tarvitse nähdä tämän kesän jälkeen moneen kymmeneen vuoteen. Viimeksi on ensimmäistä hellepäivää odotettu näin myöhään lähes 30 vuotta sitten, eli se on sitten 30 vuoden päästä uudestaan näin myöhään, ilmaston lämpeneminen kun otetaan huomioon, niin voi mennä 50 vuotta tai ylikin. Tällaisia sateitakaan ei todennäköisesti nähdä seuraavan kerran kesällä kun vasta kymmenien vuosien kuluttua. Onneksi ihan tilastollinen todennäköisyyskin on tämän asian puolella.

Eli karkeasti arvioiden ensi kesä on tämän kesän kaltainen onneksi enintään vain 3% todennäköisyydellä, mahdollisesti pienemmälläkin todennäköisyydellä ja ensi kesä on tätä kesää parempi (eli lämpimämpi ja vähäsateisempi) ainakin 97% todennäköisyydellä, paljon tätä kesää parempi suurella todennäköisyydellä ja erittäin paljon tätä kesää parempi myös melko suurella todennäköisyydellä.

Ihan pelkkää tilastomatematiikkaa tuollainen, kun arvioi vaikka ensi kesää, ei sen kummempaa.

Vierailija
12/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tällä viime kesänä ollut samantyylinen ketju, jossa helteiden rakastajat olettivat vastustajien tulevan heti ruikuttamaan jos joku kesä onkin viileä ja sateinen? :)

Jep, minäkään en kärsi enkä valita yhtään. Sade ei ulkoilua haittaa, ja on todella paljon mukavampaa kun ulkona, sisällä kotona tai töissä pystyy hengittämään eikä ole niin tukahduttavaa kuumuutta. Raikasta ja luontokin tuoksuu ihanalle sateessa tai niiden jälkeen :)

Vierailija
13/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"]

Ahaa, vaikka ihmiset inhoavat sadetta, niin töihin pitää mennä sateella lenkkeillen. 

[/quote]

On ihan luonnollista, että sieltä sateesta haluaa mahdollisimman nopeasti poiskin, joten kai työmatkan voi silloin järjestää niin, että siitä suoriutuu mahdollisimman nopeasti.

Olen minä nähnyt usein, kun ihmiset juoksevat sateen yllättäminä, vaikka eivät lenkillä olisikaan.
[/quote]

No mutta kai sä kuitenkin tunnistat juoksulenkillä olevan sadetta pakoon juoksevasta? Toki jotkut lenkkeilijätkin voivat kiiruhtaa sateen alta pois mutta kyll varmasti osa lähtee tarkoituksella sateen aikana lenkille (kuten minä) ja osaa sitten se sade ei haittaa ja lenkki jatkuu sateen yllättäessäkin. Mä lähden joskus myös sateenvarjon kanssa (kävely)lenkille, se on jotenkin tosi tunnelmallista.

Vierailija
15/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"] Ahaa, vaikka ihmiset inhoavat sadetta, niin töihin pitää mennä sateella lenkkeillen.  [/quote] On ihan luonnollista, että sieltä sateesta haluaa mahdollisimman nopeasti poiskin, joten kai työmatkan voi silloin järjestää niin, että siitä suoriutuu mahdollisimman nopeasti. Olen minä nähnyt usein, kun ihmiset juoksevat sateen yllättäminä, vaikka eivät lenkillä olisikaan. [/quote] No mutta kai sä kuitenkin tunnistat juoksulenkillä olevan sadetta pakoon juoksevasta? Toki jotkut lenkkeilijätkin voivat kiiruhtaa sateen alta pois mutta kyll varmasti osa lähtee tarkoituksella sateen aikana lenkille (kuten minä) ja osaa sitten se sade ei haittaa ja lenkki jatkuu sateen yllättäessäkin. Mä lähden joskus myös sateenvarjon kanssa (kävely)lenkille, se on jotenkin tosi tunnelmallista.

[/quote]

Vierailija
16/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla helteitä, joten hikoilkaa porsaat :D

Vierailija
17/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:57"]En nauti. Nautin sitten, kun on hellettä.

Harkitsenkin muuttamista lämpimämmän ilmaston maahan. Täällä Suomessa saatan sitten joskus ehkä jonakin kesänä tulla heinäkuussa käymään, jos täällä sattuu silloin olemaan helteiset ja aurinkoiset säät.
[/quote]

Mainiota jos muutat! Suomessa on niin paljon kaltaisiasi tyhjänruikuttajia, että heippa vaan sulle!

Vierailija
18/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:04"]Taas näköjään sellaisten ihmisten ketju täällä, jotka eivät koskaan käy ulkomaanmatkoilla etelän lämmössä, jos ylipäänsä käyvät ulkomaanmatkoilla koskaan muutenkaan.
[/quote]

Rantalomat ei todellakaan ole mun juttu. Mutta hei, vinkki sulle, matkustaa voi muuallekin kuin seuramatkalle Alanyaan tai Mallorcalle!! Kato vaikka Googlesta haukka omatoimimatka New Yorkiin.

Vierailija
19/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet on tältä kesältä peruttu. Jos haluat hikoilla kuin uunissa marinoitava paisti, suuntaa kohti Lähi-itää. Mausteet ja grillikastike mukaan.

Vierailija
20/111 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"] Ahaa, vaikka ihmiset inhoavat sadetta, niin töihin pitää mennä sateella lenkkeillen.  [/quote] On ihan luonnollista, että sieltä sateesta haluaa mahdollisimman nopeasti poiskin, joten kai työmatkan voi silloin järjestää niin, että siitä suoriutuu mahdollisimman nopeasti. Olen minä nähnyt usein, kun ihmiset juoksevat sateen yllättäminä, vaikka eivät lenkillä olisikaan. [/quote] No mutta kai sä kuitenkin tunnistat juoksulenkillä olevan sadetta pakoon juoksevasta? Toki jotkut lenkkeilijätkin voivat kiiruhtaa sateen alta pois mutta kyll varmasti osa lähtee tarkoituksella sateen aikana lenkille (kuten minä) ja osaa sitten se sade ei haittaa ja lenkki jatkuu sateen yllättäessäkin. Mä lähden joskus myös sateenvarjon kanssa (kävely)lenkille, se on jotenkin tosi tunnelmallista.

[/quote]

Vaan kun en näe niitä lenkkeilijöitä sateella. Ihmiset, joita olen sateella nähnyt ulkona, ovat olleet työmatkalaisia, kaupassa asioineita, mahdollisesti lastaan tarhasta hakevia sekä niitä sadetta pakoon juoksijoita.

Olen toki muutaman kerran ollut lenkillä, kun sade on äkkiseltään yllättänyt, mutta silloin olen sekä itse, että nähnyt muidenkin lenkkeilijöiden etsivän ja hakeutuvan mahdollisimman nopeasti jonnekkin sateensuojaan. Jos taas sellaista ei ole ollut missään saatavilla, niin sitten on lenkki keskeytetty ja menty nopeasti kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi