Viileä kesä <3, nyt nautitaan!
Ihanaa, kun saa nukkua yöllä kunnolla! Ei hikisiä lakanoita ja heräilemistä tuskissaan kun on liian kuuma. Vähemmän juoppoja kaduilla ryyppäämässä ja maleksimassa. Suomalaisilla kun on kumma tarve ryypätä helteellä.
Kommentit (111)
Mikä sulla oikein on kun et suostu uskomaan että jotkut varta vasten lähtee lenkille sateella ja nauttii siitä? Sun on pakko olla provo, ei kukaan voi olla noin typerä.
En minäkään helteistä nauti, mutta silti toivoisin lapsille uinti kelejä. Pitkään ovat odottaneet että pääsevät rannalle, onneksi ensi viikko näyttää jo hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:18"]
No tässä viileän ja sateisen kesän aiheuttaneessa matalapainesäässä on sellainen hyvä puoli, että tällaisella nykyisenkaltaisella säätyypillä ei ainakaan tarvitse talvella palella, eikä nähdä lumipaskaa eikä kärsiä pakkasesta, kun Atlantilta puskee +5 - +10 asteen lämpöä Suomen talveen. <3
Jos tämä läntinen matalapainesää jatkuu talvellakin, niin sellainen talvi on sitten luvassa.
[/quote]
Ai jaa, nytkö tämä sää ei alapeukuista päätellen enää kelpaakaan? Ensin fanitetaan tätä säätä täysillä ja sitten kun sanotaan, että nykyisen säätilan vallitessa sitä olisi luvassa myös syksyllä ja talvella, niin ei enää yllättäen kelpaakaan.
Mikähän se näiden ihmisten lempisää edes loppujen lopuksi onkaan?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:38"]Ihanaa tavata hengenheimolaisia. Tuntuu kuin olisin rikollinen kun olen kulkenut toukokuun alusta kesämekossa ja sandaaleissa. Vihaan kuumuutta ja rakastan tällaista raikasta säätä. Juon aamukahvini parvekkeella ja nautin kesästä täysin rinnoin. Jos vähänkään aurinko paistaa, hakeudun varjoon.
Ihmettelen kuinka saa olla vain yksi mielipide. Kaikki vinkuu ja valittaa kylmyydestä ja saan sata kiloa paskaa niskaan kun kiroan hellekausina tuskaisen kuumaa säätä koska sitä pitää rakastaa kun sitä on harvoin. Sitä helvettiä kesti kuukauden viime kesänä. Ja silti nää vinkujat jaksaa itkeä kuinka koskaan ei oo lämmin jne.
[/quote]
jaa, siis 1 kuukausi 12:sta on lämmin, ja se on helvettiä? :D vain Suomessa voi olla joku tuota mieltä :D
Koskaan ei tarvita hellettä, nyt on aivan mahtava, ei hikoiluta. Onneksi asumme Suomessa, menkää hellettä kaipaavat Intiaan, siellä on noin + 50 lämmintä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:04"]Taas näköjään sellaisten ihmisten ketju täällä, jotka eivät koskaan käy ulkomaanmatkoilla etelän lämmössä, jos ylipäänsä käyvät ulkomaanmatkoilla koskaan muutenkaan. [/quote] Rantalomat ei todellakaan ole mun juttu. Mutta hei, vinkki sulle, matkustaa voi muuallekin kuin seuramatkalle Alanyaan tai Mallorcalle!! Kato vaikka Googlesta haukka omatoimimatka New Yorkiin.
[/quote]
Mua kiinnostaa vain matkat lämpimään. Ihan tarpeeksi näkee vuoden aikana Suomessa sitä kylmää säätä. Toki Nykkikin käy, lämpimään vuodenaikaan.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:04"]Taas näköjään sellaisten ihmisten ketju täällä, jotka eivät koskaan käy ulkomaanmatkoilla etelän lämmössä, jos ylipäänsä käyvät ulkomaanmatkoilla koskaan muutenkaan. [/quote] Rantalomat ei todellakaan ole mun juttu. Mutta hei, vinkki sulle, matkustaa voi muuallekin kuin seuramatkalle Alanyaan tai Mallorcalle!! Kato vaikka Googlesta haukka omatoimimatka New Yorkiin.
[/quote]
Mua kiinnostaa vain matkat lämpimään. Ihan tarpeeksi näkee vuoden aikana Suomessa sitä kylmää säätä. Toki Nykkikin käy, lämpimään vuodenaikaan.
[/quote]
Toivottavasti rypistyt rusinaksi, se siitä lämmöstä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:03"]
[/quote]
[/quote]
Toivottavasti rypistyt rusinaksi, se siitä lämmöstä.
[/quote]
Mun iho kestää oikein hyvin lämpöa ja aurinkoa, on aina kestänyt. Ei ole koskaan palanut, vaikka en ole käyttänyt edes rasvoja. Kaikki ei ole herkkähipiäisiä.
Minä nyt kuitenkin nautin tästä viileydestä, niin kauan kuin sitä kestää. :) Käyn vielä ennen nukkumaanmenoa parvekkeella haukkaamassa raitista, raikasta ilmaa keuhkojen täydeltä n. 12-13 C nyt.
-ap
Rakastan helteiltä juu, siksi käynkin pari kertaa vuodessa rantalomalla ja en laske mitään sen varaan, että täällä lomalla pääsisi aurinkoon makoilemaan.
Suomen "kesältä" sen sijaan toivoisin edes sen verran lämmintä, että ei tarvitsisi käyttää pitkiä kalsareita farkkujen alla ja manata jos sormikkaat unohtuivat kotiin kun iltaisin seisoskelee useamman tunnin vaikkapa pelientän laidalla. Noita muksujakin alkaa käydä sääliksi kun viimassa ja usein myös sateessa joutuvat pelaamaan. Se on ihan normaalia juu toukokuussa, mutta näin juhannuksen jälkeen olisi kiva että peliasun alle ei tarvitsisi enää niin paljoa lämmikettä.
Minä nautin salaa myös, mutta en uskalla esim. facebookissa omalla nimelläni kertoa.
Tarkoitat kai, kylmä kesä? On tää nykyään mukavaa, kesä: puissa on lehdet, muut vuodenajat: puissa ei ole lehtiä. Muuten ei vuodenaikojen vaihtelua huomaakaan. Talvisinkaan ei enää ole lunta ja pakkasta. En ymmärrä, miten tämä on hyvä?
En nauti. Nautin sitten, kun on hellettä.
Harkitsenkin muuttamista lämpimämmän ilmaston maahan. Täällä Suomessa saatan sitten joskus ehkä jonakin kesänä tulla heinäkuussa käymään, jos täällä sattuu silloin olemaan helteiset ja aurinkoiset säät.
Joskus olen ajatellut, että olisiko pitänyt opiskella meteorogiksi ihan vain siksi, että pääsisi televisioon tai lehteen selostamaan "ihanan viileä kesäsää hellii meitä vielä ainakin ensi viikon" tai " viikonlopusta lähtien joudumme kärsimään helteistä"
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:57"]
En nauti. Nautin sitten, kun on hellettä.
Harkitsenkin muuttamista lämpimämmän ilmaston maahan. Täällä Suomessa saatan sitten joskus ehkä jonakin kesänä tulla heinäkuussa käymään, jos täällä sattuu silloin olemaan helteiset ja aurinkoiset säät.
[/quote]
Voi voi, näitä alapeukuttajia. Eikö itsellä ole varaa tai mahdollisuutta toteuttaa tuollaisia unelmia ja siksi alapeukut?
Ei voi nauttia. Tää kylmyys on ihan paskaa, uskallauduin jättään just välihousut pois ja sain heti virtsiksen :(
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"] Ahaa, vaikka ihmiset inhoavat sadetta, niin töihin pitää mennä sateella lenkkeillen. [/quote] On ihan luonnollista, että sieltä sateesta haluaa mahdollisimman nopeasti poiskin, joten kai työmatkan voi silloin järjestää niin, että siitä suoriutuu mahdollisimman nopeasti. Olen minä nähnyt usein, kun ihmiset juoksevat sateen yllättäminä, vaikka eivät lenkillä olisikaan. [/quote] No mutta kai sä kuitenkin tunnistat juoksulenkillä olevan sadetta pakoon juoksevasta? Toki jotkut lenkkeilijätkin voivat kiiruhtaa sateen alta pois mutta kyll varmasti osa lähtee tarkoituksella sateen aikana lenkille (kuten minä) ja osaa sitten se sade ei haittaa ja lenkki jatkuu sateen yllättäessäkin. Mä lähden joskus myös sateenvarjon kanssa (kävely)lenkille, se on jotenkin tosi tunnelmallista.
[/quote]
Vaan kun en näe niitä lenkkeilijöitä sateella. Ihmiset, joita olen sateella nähnyt ulkona, ovat olleet työmatkalaisia, kaupassa asioineita, mahdollisesti lastaan tarhasta hakevia sekä niitä sadetta pakoon juoksijoita.
Olen toki muutaman kerran ollut lenkillä, kun sade on äkkiseltään yllättänyt, mutta silloin olen sekä itse, että nähnyt muidenkin lenkkeilijöiden etsivän ja hakeutuvan mahdollisimman nopeasti jonnekkin sateensuojaan. Jos taas sellaista ei ole ollut missään saatavilla, niin sitten on lenkki keskeytetty ja menty nopeasti kotiin.
[/quote]:DDDD