Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin unilääkkeenä. Onko kokemuksia? Olen nyt yli kuukauden katsonut mitä syön

Vierailija
14.02.2022 |

Tavoitteena tiputtaa painoa. Kaiken roskaruoan ja karkit olen jättänyt pois. Käytän mirtazapinia nukkumiseen pienellä annoksella. Onko mahdollista että jumittaa aineenvaihduntaa. Tiedän että saattaa lisätä makeanhimoa mutta minulle ei ole tätä tehnyt. Onko Kokemusta lääkkeestä?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vaikuttanut mitenkään syömiseen tai painoon ja unettomuuteen käytin sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumittaa. Lääkkeen tarkoitushan on hidastaa sua, jotta pystyisit nukkumaan, niin ei ihme että muukin elimistön toilinta hidastuu.

Vierailija
4/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä vimma lääkäreillä on kirjoittaa näitä mirtazapiineja ja triptylejä unettomuuteen? 

Vierailija
5/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hyödytön lääke oli ainakin minulle. Muu terveys meni huonommaksi mutta unettomuuteen ei auttanut.

Vierailija
6/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yli vuoden mitazapin käytössä unta tukemaan. Paloittelen sen 15mg tabletin neljään osaan, eli pienestä murusta on kyse. En ole huomannut sen suurempaa ruokahalun lisääntymistä (olen ilman sitäkin aina nälkäinen), mutta isommalla annoksella kyllä huomasin. Toisaalta olen kyllä huomannut, että tavitsen todella suuren annoksen ruokaa, jotta kylläisyyden tunne tulee oikeasti.

Yli 10 vuotta sitten suuremmalla annoksella tuota käyttäneenä pidin huolta ettei paino noussut, mutta ei se kyllä laskenutkaan kovasta liikunnasta huolimatta. Jokin noissa tableteissa kyllä on, koska 1,5 vuoden jälkeen (käytettyäni 15mg tai 30mg) kun lopetin sen käytön, painoni putosi 5 kg kolmessa viikossa. Eli kyllä noissa jotain myrkkyä on, joka saa kroppaa sekaisin.

Mutta kyllä se nukkumista auttaa. Ei auta kuin käyttää ja syödä kun nälkä on.

Vierailija
7/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa ruokahalun kasvun, etenkin iltaisin.

Vierailija
8/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Auttoi kyllä unettomuuteen. Kun lopetin sen käyttämisen, laihduin ilman mitään laihduttamista. Toki olin myös nuori.

Vierailija
9/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutti mulle niin levottomia unia, että oli pakko vaihtaa merkkiä. Tuntui, etten saanut yön aikana lepoa ollenkaan.

Vierailija
10/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa, 15kg tuli 2kk:ssa 🙁

Vierailija
11/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 10kg parissa kuukaudessa vaikka käytin vain 15mg unettomuuteen. Olen edelleen uneton mutta nyt vaan en lääkitse sitä enää. Joskus jos monta yötä mennyt parin tunnin unilla, otan kerran viikossa imovanen.

En suosittele mirtaa kellekään, sotkee aineenvaihdunnan.

Vierailija
12/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin samaan aikaan venlafaksiinia, joten en osaa sanoa kummasta painon nousu johtui, mutta paljon sitä tuli. Mirtazapinista ei ollut mitään hyötyä unilääkkeenä, uniongelmat katosivat vasta kun lääkäri suostui lopettamaan noilla muka-unilääkkeillä leikkimisen.

Vierailija
13/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin hyödytön lääke oli ainakin minulle. Muu terveys meni huonommaksi mutta unettomuuteen ei auttanut.

No jengi on senverran psykoosissa kokoajan näistä maailman tapahtumista. Varmaan 50% feministeistä ja vihreistä vetää tota Mirtzaa että saa päänsä rauhoitettua yöllä.

Vierailija
14/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä vimma lääkäreillä on kirjoittaa näitä mirtazapiineja ja triptylejä unettomuuteen? 

Vimma ja vimma.  Syy on se, että noihin lääkkeisiin ei kehity riippuvuussuhdetta.

Toisin kuin varsinaisiin unilääkkeisiin ja rauhoittaviin lääkkeisiin.  Rauhoittavia lääkkeitäkin voidaan käyttää unilääkkeenä.

Tuo Mirtzapin on maailmanlaajuisesti todettu auttavan pienellä annoksella unettomuuteen ja toisille se sopii erittäin hyvin.   Suurempana annoksenahan sitä käytetään masennuslääkkeenä.

Eikä myöskään  masennuslääkkeisiin kehity mitään riippuvuutta, kuten rauhoittaviin lääkkeisiin.

Varsinaisia unilääkkeittä ja rauhoittavia lääkkeitä määräätään vain ja ainoastaan tietyissä tapauksissa.

Se on katsos niin, että näin on määrätty lääkäreitä tekemään.  Ja asiaa valvoo sekä Kela että Fimea.

Vierailija
15/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jengi on senverran psykoosissa kokoajan näistä maailman tapahtumista. Varmaan 50% feministeistä ja vihreistä vetää tota Mirtzaa että saa päänsä rauhoitettua yöllä.

Mirtzapiinissa ei ole hiukkastakaan mitään rauhoittavaa ainetta.

Tuolla tabletilla on vain se ominaisuus, että tabletin puolikkaalla tai jopa tabletin neljäsosalla saa ihminen unen päästä kiinni.

Ja tietenkään kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille, eivätkä  auta kaikkia, on aivan yksilöllistä, miten ne ihmiseen vaikuttavat.

Vierailija
16/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä juttu: tarkkailkaa maksa-arvojanne Mirtazapinin kanssa. Ittellä meinasi käydä todella hassusti mitä tähän lääkkeeseen tulee.

Vierailija
17/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono lääke. Lihoin huomaamatta yli 10 kg, en tiennyt ensin että lisää valtavasti ruokahalua. Jälkikäteen mietittynä huomasin olleeni jatkuvassa nälän tunteessa. Uni tuli, mutta vähän hämyinen ja sekava olo pienelläkin annoksella. Laihdutuslääkkeeksi en söisi 🤣

Vierailija
18/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoin 10kg parissa kuukaudessa vaikka käytin vain 15mg unettomuuteen. Olen edelleen uneton mutta nyt vaan en lääkitse sitä enää. Joskus jos monta yötä mennyt parin tunnin unilla, otan kerran viikossa imovanen.

En suosittele mirtaa kellekään, sotkee aineenvaihdunnan.

No kuule, kun se ei sotke kaikkien ihmisten aineenvaihduntaa.  Jos se ei sulle sovi, jollekin muulle sopii erittäin hyvin.

Ja pienillä annoksilla ei tuo lääke lihota.  

Ja toisekseen, kuka muka ottaisi unilääkkeen joka ikinen ilta viikossa,  edes tuon Mirtzin?

Vierailija
19/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut hyvin, eikä oke vaikuttanut ruokahaluun.

Vierailija
20/110 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vimma ja vimma.  Syy on se, että noihin lääkkeisiin ei kehity riippuvuussuhdetta.

Toisin kuin varsinaisiin unilääkkeisiin ja rauhoittaviin lääkkeisiin.  Rauhoittavia lääkkeitäkin voidaan käyttää unilääkkeenä.

Tuo Mirtzapin on maailmanlaajuisesti todettu auttavan pienellä annoksella unettomuuteen ja toisille se sopii erittäin hyvin.   Suurempana annoksenahan sitä käytetään masennuslääkkeenä.

Eikä myöskään  masennuslääkkeisiin kehity mitään riippuvuutta, kuten rauhoittaviin lääkkeisiin.

Varsinaisia unilääkkeittä ja rauhoittavia lääkkeitä määräätään vain ja ainoastaan tietyissä tapauksissa.

Se on katsos niin, että näin on määrätty lääkäreitä tekemään.  Ja asiaa valvoo sekä Kela että Fimea.

Silti ne oikeat unilääkkeet on parempia. Eikä synny riippuvuutta jos ei kasvata koko ajan määrää. Mä olen kroonisesti uneton (jo vuosia) ja valvon aina jokusen yön, sit otan imovanen. Taas valvon, ja sit taas otan unilääkkeen. Ei tarvi kasvattaa sitä lääkkeen määrää kun ottaa vaan harvakseltaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi