Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliitto ei vaikuttaisi olevan lainkaan miesten juttu

Vierailija
14.02.2022 |

Artikkelin kuvituksen ja haastateltujen perusteella avioliitto ei vaikuttaisi olevan lainkaan miesten juttu.

https://yle.fi/uutiset/3-12312535

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän miehet ole avioliiton keksineet alun perinkin. Tuskin tuhansia vuosia sitten naiset näissä asioissa pääsi asioihin vaikuttamaan.

Vierailija
2/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne avioliittoon hinkuavat miehet vähän hullun oloisia, vähänniinkuin naisetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi väki on aina mennyt naimisiin asti, rahvashan panee ilman aamenia aina. 

4/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että joillekin naisille on tärkeää se, että ollaan kihloissa vaikka ei olisikaan aikomusta mennä naimisiin. Tosin minun mielestäni se ei ole mikään oikea kihlaus, jos ei oikeasti olla menossa naimisiin.

Vierailija
5/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Olen huomannut, että joillekin naisille on tärkeää se, että ollaan kihloissa vaikka ei olisikaan aikomusta mennä naimisiin. Tosin minun mielestäni se ei ole mikään oikea kihlaus, jos ei oikeasti olla menossa naimisiin.

Monille naisille on tärkeää saada jutulle jonkinlainen lukitus ja virallinen julistus että ollaan nyt yhdessä eikä harrasteta jotain teinix-säätämistä. Joku statusjuttu varmaankin.

Vierailija
6/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on aikansa elänyt instituutio. Ei sovi kenellekään.

Vierailija
7/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvikysymys, ei sukupuolikysymys.

Vierailija
8/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on sopimus, jolla sovitaan tiettyjä taloudellisiä, lasten huoltoon liittyviä ja perintöoikeudelisia asioita. Jos ei ole rahaa eikä lapsia, niin eihän giftistä tarvitse. Me parempi väki toki edelleen pidämme häämme. 

Vierailija
9/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Monille naisille on tärkeää saada jutulle jonkinlainen lukitus ja virallinen julistus että ollaan nyt yhdessä eikä harrasteta jotain teinix-säätämistä. Joku statusjuttu varmaankin.

Ja näin pyöräytettiin taas pyörä käyntiin ja alettiin puhua varmaankin-pohjalta naisista yleisesti. Mitä jos olisit vaikka lukenut tuon artikkelin ja kommentoinut sitä? Tai kertonut omia ajatuksiasi avioliitosta. Mutta ei, sen sijaan sinä päättelet että "monille naisille" jotain. Seuraavaksi joku kommentoi pian, kuinka nainen sitä ja nainen tätä.

Minusta tuo oli kiinnostava artikkeli. Ikävä kyllä, siinä ei kerrottu, saattaako isä Klaudian alttarille. Mikä on ihan ok, jos joku sellaista haluaa, mutta on se aika tavalla ristiriidassa sen kanssa, että nainen pitää itseään julkisesti feministinä.

Itse olen ollut naimisissa, menin naimisiin 80-luvun puolivälin paikkeilla ja erosin sittemmin 90-luvulla. Meidät vihittiin maistraatissa ilman juhlallisuuksia (sormuksia, kukkakimppua, hääasuja tms) kuten tuon artikkelin toinen haastateltu nainen. Nyt olen avoliitossa emmekä aio mennä naimisiin. Avoliittoonkin päädyimme vasta useamman vuoden seurustelusuhteen jälkeen lähinnä käytännöllisistä syistä, myös erillissuhde olisi ollut ihan mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
10/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Kyllä se on yhtä tärkeää tavalliselle kunnolliselle miehellekin, se että ollaan kihloissa, että ollaan sitouduttu toisiinsa.

Ei ne miehet mitään ihmeolentoja, jotka kaikki juoksevat jokaisen hamee perässä, haluavat ikuisesti sitä muka vapautta.

On miehiä jotka haluavat perheen ja lapsen / lapsia ja sen oman kodin.  Ja jotka myös sitoutuvat siihen.

Vierailija
11/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi järjestää kalliita häitä tai yleensäkin sitä paperisotaa kun suhteet ei kestä kuin muutaman vuoden kun nainen kyllästyy ja vaihtaa kumppania paremman toivossa kun mikään ei riitä ja aina vaaditaan parempaa

Vierailija
12/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että lukuisia kertoja päivässä mietin, että miten helvetin ajauduin ikinä avioliittoon miehen kanssa.

Käyttäytyy kuin uhmaikäinen, kapinoi kuin murrosikäinen, höyryää kuin parikymppinen, haluaa oikeudet kuin nelikymppinen ja odottaa saavansa palvelua kuin ysikymppinen.

Ymmärrän aina vain enemmän naisia, jotka erottuaan löytävät itselleen naisystävän.

Vierailija
13/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista on valmiina tarjoamaan miehelle vaimopalvelut ilman avioliittoakin, joten ei miehillä ole enää mitään syytä haluta naimisiin.

Hölmöt naiset ovat ihan itse ajaneet itsensä tähän kuoppaan.

Avioliitto on naisille aina turvallisempi ja parempi vaihtoehto kuin avoliitto, ja lasten hankkiminen avioliiton ulkopuolella on mielestäni vastuutonta ja epäreilua lapsille.

Vierailija
14/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on naisten keksintö. Se liittyi alunperin rahaan ja asemaan eikä niinkään rakkauteen. Nykyisinhän yhteiskunta on erilainen. On tasa-arvoa työelämässä ja muutenkin vapaampaa. Tinderiä unohtamatta.

Vierailija
15/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoon meno on ihan sama kuin vankeustuomio. Ja käytännössä sitähän se onkin. Kukaan mies ei halua sellasta, jos haluaa se tehdään naisen mieliksi.

Vierailija
16/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ollut kiinnostunut avioliitosta. Ja nyt kun on lapsia, niin vielä vähemmän. Perikööt lapset suoraan meidät kummankin aikanaan.

Jos lapsia ei olisi, niin taloudellisessa mielessä voisin naimisiin mennäkin. Miehellä ei sisaruksia ja itsellä kaksi lapsetonta veljeä.

Vierailija
17/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on kuitenkin miesten keksintö ja monogamia yritys taata se, että mies tietää isyytensä.

Vierailija
18/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on kuitenkin miesten keksintö ja monogamia yritys taata se, että mies tietää isyytensä.

Nykyajan ongelma on se että nykyaikana avioliitto ei takaa sitä että mies on lapsen isä ja monet äidit ottavat isyystestin henkilökohtaisena loukkauksena kun onhan se suuri epäluottamus asia jos ei naisen sanaa uskota ilman todisteita. Naiset eivät koskaan voi ymmärtää miltä tuntuu kasvattaa lasta omanaan kun se ei ole oma. Itse olen tuon kokenut ja onneksi asia paljastui ennen lapsen kahden vuoden ikää

Vierailija
19/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja miten herkkähipiäisiä naiset ovat. Kunnon sen*uuria, ettei avioituneita naisia saa kritisoida. Te olette miestenne leluja, noloa pitää avioliittoa romanttisena. Väitätte muita naisia susiksi mutta miehet ovat mätkineet teitä tuhansia vuosia putkeen, ei aiheuta heteronaisessa mitään reaktiota. Mies on vain ihana yksilö, kun hän tuhansia vuosia sor*aa systemaattisesti.

Miehet ei koskaan vaihda nimeä. Kaikki häälehdet on naisille suunnattu. Samoin perhelehdet. Silti miehet saavat nimensä jatkumaan. Kiitoksena nimenvaihdosta tytöt a*ortoidaan pois. Ei toki kaksinaamaista ;)

Vierailija
20/26 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on naisten keksintö. Se liittyi alunperin rahaan ja asemaan eikä niinkään rakkauteen. Nykyisinhän yhteiskunta on erilainen. On tasa-arvoa työelämässä ja muutenkin vapaampaa. Tinderiä unohtamatta.

Silloin kun avioliitto on keksitty ei naisilla ole ollut rahaa eikä asemaa. Vaimo on ollut aviomiehensä omaisuutta. Sitä avioliitto on alunperin tarkoittanut. Samalla tavalla kuin mies on omistanut vuohen ja kaksi lehmää hän on omistanut vaimonsa ja lapsensa.

Joo, en perustele sen puolesta, että tämä olisi joku hyvä systeemi tai tavoiteltava ihanne. Tämä on vain totuus ihmiskunnan historiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä