Miten kestät sen, kun olet joutunut aikuisten lastesi toimesta huonosti kohdelluksi?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! Ketjun aihe on, että miten kestät sen, kun olet joutunut aikuisten lasten toimesta huonosti kohdelluksi. Ei täällä kuulu teidän aikuisten lasten olla äänessä, perustakaa oma ketju. Antakaa teidän vanhempienne puhua.
Kyllä me ollaan ihan vanhempia vaikka me oltaiskin eri mieltä sun kans.
Omituista temppuilua sanoilla.
Siis mikä oli vastauksesi kysymykseen, että miten kestät sen kun olet joutunut aikuisen lapsesi toimesta huonosti kohdelluksi? Ilman temppuilua suora vastaus. Ei kenenkään puolesta, eikä yleisesti. Ihan vaan omasta puolesta. Ai, olet eri mieltä kanssani. Eli ketjulla on ihan väärä otsikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi kiva kuulla, mitä aloittaja tarkoittaa huonolla kohtelulla.
Huono kohtelu tarkoittaa mielestäni huonoa kohtelua, ettei ole sitä kivaa kohtelua. Eri.
Huono kohtelu voi olla sitä, että eläkeläisvanhukselta lapsi tulee eläkepäivänä kiristämään rahaa tai lapsi ei tule aamukuudelta kolaamaan yöllä satanutta lunta pois pihalta. Kummasta onkaan kyse?
Ollanpa täällä hurskaita. Vai aina vanhemman oma syy, jos lapset kohtelevat huonosti ?!!
Miten esim. lukuista pahoinpitelyt, taloudelliset hyvksikäytöt, kaltoinkohtelut, joita jatuvasti tulee julkisuuteen?!! Jopa kuinka vanhempien suuresti avustama poika tulee ja raa"asti surmaa moelemmat vanhempansa? Entä mustelmille mukiloitu vanha äiti, jolta poika vie väkivaltaisasti eläkerahat niiden maksupäivinä? ym. ym lukuista tapahtumat, ja nämä vain jäävuoren huippu.
Moni vanhempi häpeää kaltoikohdelluksi ja hyväksikäytetyksi tuloaan, eikä kerro kenellekään.
Aika moni kokee kaltoinkohteluna kun asiat eivät mene oman mielen mukaisesti. Ei tulla kylään kun käsky käy, ei mennä naimisiin tai hankita lapsia tai muutetaan toiselle puolelle maata. Tai uhan vain eletään sitä omaa elämää omalla tavalla eikä siten kuin vanhempi haluaisi. Eikä ajatella yhtään vanhenevaa äiti/isäparkaa!!!
Jos aikuinen lapsi tekee rikoksen, jossa uhrina/asianomistajana on oma vanhempi niin rikosilmoitusta tekemään ja varmistamaan että ko jälkeläinen tulee jäämään ilman perintöä.
Onhan niitä lapsia jotka vielä keski-iässäkin kuppaavat vanhemmiltaan rahaa ja muita hyödykkeitä joko kiristämällä härskisti tai sitten valehtelemalla. Sellainen on jo rikoksen tunnusmerkit täyttävää eikä enää mitään kaltoinkohtelua.
Mitä ap tällä kaltoinkohtelu-aloituksella hakee? Ei oikein aukea, mitä hän haluaisi tietää.
Eipä tänne uskalla aikuisten lasten vanhemmat tulla kommentoimaan, kun ne aikuiset lapset täällä jo räyhäävät kurkku suorana.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä lapsia jotka vielä keski-iässäkin kuppaavat vanhemmiltaan rahaa ja muita hyödykkeitä joko kiristämällä härskisti tai sitten valehtelemalla. Sellainen on jo rikoksen tunnusmerkit täyttävää eikä enää mitään kaltoinkohtelua.
Mitä ap tällä kaltoinkohtelu-aloituksella hakee? Ei oikein aukea, mitä hän haluaisi tietää.
Tämä!
Muuan sisar asuu vanhempiensa kesämökit ym kuin omanaan. Muut sisarukset ovatkin rakennuttaneet omilla rahoilla omansa.
Vanhat vanhemmat ottavat tämän sisaren touhut ihailuna. ”Hyvä kun mökissämme pidetään” eivätkä näe että toinen kuppaa ja käyttää hyväksi minkä kerkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! Ketjun aihe on, että miten kestät sen, kun olet joutunut aikuisten lasten toimesta huonosti kohdelluksi. Ei täällä kuulu teidän aikuisten lasten olla äänessä, perustakaa oma ketju. Antakaa teidän vanhempienne puhua.
Omituista temppuilua sanoilla.Siis mikä oli vastauksesi kysymykseen, että miten kestät sen kun olet joutunut aikuisen lapsesi toimesta huonosti kohdelluksi? Ilman temppuilua suora vastaus. Ei kenenkään puolesta, eikä yleisesti. Ihan vaan omasta puolesta. Ai, olet eri mieltä kanssani. Eli ketjulla on ihan väärä otsikko?
Edelleen sä yrität rajoittaa ja määrätä kuka ja miten muut saa keskustella. Mä oon pysyny kokoajan tiukasti aiheessa, sä et vaan pidä siitä mihin suuntaan se aihe eteni tai siitä että mä taidan olla ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista temppuilua sanoilla.Siis mikä oli vastauksesi kysymykseen, että miten kestät sen kun olet joutunut aikuisen lapsesi toimesta huonosti kohdelluksi? Ilman temppuilua suora vastaus. Ei kenenkään puolesta, eikä yleisesti. Ihan vaan omasta puolesta. Ai, olet eri mieltä kanssani. Eli ketjulla on ihan väärä otsikko?
Edelleen sä yrität rajoittaa ja määrätä kuka ja miten muut saa keskustella. Mä oon pysyny kokoajan tiukasti aiheessa, sä et vaan pidä siitä mihin suuntaan se aihe eteni tai siitä että mä taidan olla ihan oikeassa.
Sinunkaltaisesi vänkääjän vanhemmat kokevat helpotuksena, kun et pidä heihin yhteyttä.:::)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''
Sinunlaisesi vänkääjän vanhemmat ovat iloisia, kun et rasita heitä yhteydenotoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät lapset ole kohdelleet minua tai miestäni huonosti, he ovat hienoja aikuisia. Myönnän kyllä, että lapsista silti huomaa sen, että he ovat tottuneet siihen, että vanhemmat auttavat ja ovat tukena. Heillekin tulee kuitenkin aika, kun he huomaavat, että me emme enää jaksa olla apuna vaikka tarvittaisiin ja voimavaramme ovat hupenemassa. Muistan itse, kun huomasin tämän saman asian omissa vanhemmissani ja se oli hirveän surullista. Tajusin, että menetän heidät jossain vaiheessa.
Heh. Minulle ei ole ollut omista vanhemmistani minkäänlaista apua ja tukea sen jälkeen kun 18-vuotiaana kotoa lähdin, ja sitä ennenkin oli aika sattumanvaraista. Päinvastoin minä tuin ja autoin heitä vuosikymmeniä. Heidän kuolemansa oli eräällä tavalla helpotus.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tänne uskalla aikuisten lasten vanhemmat tulla kommentoimaan, kun ne aikuiset lapset täällä jo räyhäävät kurkku suorana.
Olen samaa mieltä, vaikka heiltä ei olla edes mitään kysytty. Pysyisivät niissä omissa marinaketjuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kohtelu tarkoittaa mielestäni huonoa kohtelua, ettei ole sitä kivaa kohtelua. Eri.
Huono kohtelu voi olla esim. hyväksikäyttöä. Minuakin kysytään jatkuvasti kuskaamaan, jopa roudaamaan huonekaluja, mutta kun kyselen pientä bensamaksua, niin jopas muuttuu ääni kellossa. Puhelimessa se on aina niin hunajainen, kun kerrotaan mitä ollaan vailla. (Velka on myös jätetty maksamatta).
Kyllä mun mielestä useamman kyytikerran jälkeen vois vaikka kaffepaketilla heittää. Mutta enpä enää auta, taksi tuo ja taksi vie.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä on räyhännyt? Keskustelu toki lipuu useinkin sivuraiteille mutta ei täällä hyvänen aika ole mitään räyhäämistä.
Jos ei uskalla kommentoida niin ei mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisesi vänkääjän vanhemmat kokevat helpotuksena, kun et pidä heihin yhteyttä.:::)))
Edelleen te vaan haukutte mua ihmisenä ja sivuutatte sanomiset kokonaan, alleviivaat mun pointtia kun oot liian narsistinen ymmärtään mitään perusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kohtelu voi olla esim. hyväksikäyttöä. Minuakin kysytään jatkuvasti kuskaamaan, jopa roudaamaan huonekaluja, mutta kun kyselen pientä bensamaksua, niin jopas muuttuu ääni kellossa. Puhelimessa se on aina niin hunajainen, kun kerrotaan mitä ollaan vailla. (Velka on myös jätetty maksamatta).
Kyllä mun mielestä useamman kyytikerran jälkeen vois vaikka kaffepaketilla heittää. Mutta enpä enää auta, taksi tuo ja taksi vie.
Tämä on harmillisen totta, että aikuiset ja jopa hyvin tienaavat lapset odottavat edelleen vanhemmiltaan kaikenlaista apua ja palveluksia täysin ilmaiseksi. Eikä vastavuoroisesti edes tarjota apua tai muutakaan. Olisi kohteliasta että joskus lapsetkin kutsuisivat vanhemmat syömään tai auttaisivat vanhempia esimerkiksi pihatalkoiden merkeissä, tai vaikka kyyditsemällä tarvittaessa. Aikuisten väliseen kanssakäymiseen pitäisi kuulua vastavuoroisuus.
Äiti tuppaa olemaan ainakin sellainen itsestäänselvyys. Äiti antaa rahaa ja tulee avuksi, ostaa kaikenlaista mitä tarvitsevat. Isä ei tee mitään ellei äiti ole pakottanut auttamaan. Isän kanssa sitten vietetään kaikki kivat hetket. Kai sen vaan kuuluu olla niin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monesti on syytä siinä vanhemmassakin. Yllättävän moni on itsekäs, pikkumainen, ahne ja lapsellinen omia aikuisia lapsiaan kohtaan. Kaikesta aina järjestetään show ja ristiriitoja oikein keksimällä keksitään. Nähty useassa suvussa ja useammassa sukupolvessa.
Sehän on jo päivän selvä asia. Näin olen täältä lukenut. Näitä ketjujahan täällä on pitkät pätkät, kun keski-ikäiset mammat kertovat vanhempiensa huonosta kohtelusta. Ihan mielenkiintoista olisi ollut kerrankin lukea kommentteja vähän toisinkin päin. Mutta siksi täällä kai niin kovasti vanhoja vanhempia arvostellaan, koska tiedetään, että he eivät palstoilla pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Äiti tuppaa olemaan ainakin sellainen itsestäänselvyys. Äiti antaa rahaa ja tulee avuksi, ostaa kaikenlaista mitä tarvitsevat. Isä ei tee mitään ellei äiti ole pakottanut auttamaan. Isän kanssa sitten vietetään kaikki kivat hetket. Kai sen vaan kuuluu olla niin.
Ikävä suhtautuminen lapsilla. Toki jos nuo roolit ovat perheessä olleet omaksuttuja jo lasten ollessa pieniä, on asiaa hankala muuttaa sitten myöhemminkään. Tuossa tilanteessa äidin pitää varmaan kylmettää itsensä ja välillä sanoa ei. Äidilläkin on oikeus ihan omaan elämään eikä olla aikuisten ihmisten palvelija.
Aika monesti on syytä siinä vanhemmassakin. Yllättävän moni on itsekäs, pikkumainen, ahne ja lapsellinen omia aikuisia lapsiaan kohtaan. Kaikesta aina järjestetään show ja ristiriitoja oikein keksimällä keksitään. Nähty useassa suvussa ja useammassa sukupolvessa.