Miten kestät sen, kun olet joutunut aikuisten lastesi toimesta huonosti kohdelluksi?
Kommentit (96)
Kannattaako tänne mitään aloituksia tehdäkkään , kun
tämän plast aa n kes¨kustelijoista, taso on todella lapsellista. Ovat kenties teiniäitejä, niin keskusteleppa heidän kanssaan jostain hieman aremmasta aiheesta niin kyllä tulee niin ala-arvoista viestittelyä, että hyi ja hyi. Eivät tiedä vielä mitä on olla oikeasti äiti-ihminen tai aikuinen , eivät tiedä perhe-elämästä tuon taivaallista, saatikka elämästä ylenpäätään, ymmärrettävää toki, mutta että, onko jotkut ala-arvoiset kommentit terveen ihmisen tuotosta, no ei tietenkään.
Nuorten aivojen kehitys jatkuu 25- vuotiaaseen asti.
Vierailija kirjoitti:
No en ole joutunut. Ainahan näitä juttuja näkee, missä joku valittaa kun lapsi on katkaissut välinsä vanhempaansa. Kyllä siihen aina joku syy on, ja parempi niin kuin vaikkapa väkivalta.
On täällä muunlaistakin luettu. Kun meille ostettiin aina halvinta ja hävetti. Vanhemmille narsistileima ja välit poikki. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan oma äiti mieleen siitä kuinka johdattelevasti tää on kysytty.
Kohdellaaks sua oikeasti huonosti vai eiks ne vaan anna sun pitää narsismi-karnevaalia?Kiva, kun täällä vaan ne aikuiset lapset vastailee vanhempiensa puolesta. Eihän sinulta mitään kysytty. Taitaa olla periytynyt tuo narsismipiirre.
Siis hetkinen jos tähän vastatakseen tarvi olla jotkut vaatimukset täytetty niin ne ois pitäny kertoa etukäteen.
Taidat yrittää sotkea aihetta puhumalla asian vierestä ja hyökkäämällä mun hahmoa etkä mun perusteluja vastaan. Tää haisee enemmän ja enemmän narsismi-karnevaalilta.
Miten lapsi kestää sen kun aikuiset vanhemmat ovat kohdelleet häntä huonosti? Meillä siskoni sai kaikki lähes kaikki kehut, minä lähes kaikki haukut. Vanhempien avioliiton ongelmat ja vaikeat työkuviot, kenen vika? No minun tietysti, olisi pitänyt mielistellä siskoa ja totella, toisin sanoen pingottaa läksyjä rillit päässä kaiket illat, lievästi ylipainoisena jotta äiti sai pysyä perheen hoikimpana. Kaverit sitten samaa maata. Opiskelu sallittu ainoastaan yliopistossa, ei seurustelusuhteita. Kaikki kantaa sukupuolitauteja, s*ksi kielletty vielä täysi-ikäisenäkin. Jos opintotuki riitti pelkkään vuokraan, olin huono ihminen kun en saanut rahaa riittämään muuhun ja piti käydä töissä. Siskolle piti jo nuorempana maksaa isompaa viikkorahaa, kun "sehän meikkaa, herranjestas, kyllä siihen pitää rahaa antaa". Nyt on sitten sisarustenkin välit poikki kun siskolle on syötetty pajunköyttä että olisin häntä vanhemmille haukkunut ja jos on pienestä asti ylistetty maasta taivaaseen niin itsetunto on siskolla sitä luokkaa että eihän tämä nyt käy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi kiva kuulla, mitä aloittaja tarkoittaa huonolla kohtelulla.
Huono kohtelu tarkoittaa mielestäni huonoa kohtelua, ettei ole sitä kivaa kohtelua. Eri.
Huono kohtelu voi olla sitä, että eläkeläisvanhukselta lapsi tulee eläkepäivänä kiristämään rahaa tai lapsi ei tule aamukuudelta kolaamaan yöllä satanutta lunta pois pihalta. Kummasta onkaan kyse?
No, kertokaa sitten suut vaahdossa niistä teidän mielestä huonoista kohteluista, ihan kummasta tahansa tai jostain muusta mitä olette kokeneet. Mitäs te ap:lta tivaatte mitä tarkoitat? Tai jos ei ole kokenut huonoa kohtelua, niin tietysti voi länkyttää joutessaankin niinkuin nyt tässä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi kiva kuulla, mitä aloittaja tarkoittaa huonolla kohtelulla.
Huono kohtelu tarkoittaa mielestäni huonoa kohtelua, ettei ole sitä kivaa kohtelua. Eri.
Huono kohtelu voi olla sitä, että eläkeläisvanhukselta lapsi tulee eläkepäivänä kiristämään rahaa tai lapsi ei tule aamukuudelta kolaamaan yöllä satanutta lunta pois pihalta. Kummasta onkaan kyse?
No, kertokaa sitten suut vaahdossa niistä teidän mielestä huonoista kohteluista, ihan kummasta tahansa tai jostain muusta mitä olette kokeneet. Mitäs te ap:lta tivaatte mitä tarkoitat? Tai jos ei ole kokenut huonoa kohtelua, niin tietysti voi länkyttää joutessaankin niinkuin nyt tässä itsekin.
Mä toivon tosi kovaa että ymmärrät tahalteen väärin koska luulet olevas hauska ja että sä oisit ainakin tosi hyvä urheilussa, tsemppiä!
Niin, minun äitini varmaan kokee tulevansa huonosti kohdelluksi, kun emme veljeni kanssa hirveästi pidä yhteyttä häneen.
Hän varmaan tyystin samalla unohtaa, miten ikävään sävyyn on esimerkiksi arvostellut ja edelleenkin arvostelee meitä vanhempina, nyt kun meillä on omia lapsia. Tai miten hänellä oli tapana nolata meidät ulkopuolisten (esim. omien koulukavereittemme) edessä, kun olimme lapsia. Jne. Esimerkkejä on lukemattoman paljon.
Silti hän pitää meitä kiittämättöminä, koska on meille "kaikkensa antanut." Totuushan oli se, että 70-80 -luvuilla lapset sai kasvaa ihan oman onnensa nojassa, kotona sentään oli ruokaa tarjolla. Muuten ei kyllä ketään kiinnostanut, mitä me tehtiin ja miten pärjättiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsi kestää sen kun aikuiset vanhemmat ovat kohdelleet häntä huonosti? Meillä siskoni sai kaikki lähes kaikki kehut, minä lähes kaikki haukut. Vanhempien avioliiton ongelmat ja vaikeat työkuviot, kenen vika? No minun tietysti, olisi pitänyt mielistellä siskoa ja totella, toisin sanoen pingottaa läksyjä rillit päässä kaiket illat, lievästi ylipainoisena jotta äiti sai pysyä perheen hoikimpana. Kaverit sitten samaa maata. Opiskelu sallittu ainoastaan yliopistossa, ei seurustelusuhteita. Kaikki kantaa sukupuolitauteja, s*ksi kielletty vielä täysi-ikäisenäkin. Jos opintotuki riitti pelkkään vuokraan, olin huono ihminen kun en saanut rahaa riittämään muuhun ja piti käydä töissä. Siskolle piti jo nuorempana maksaa isompaa viikkorahaa, kun "sehän meikkaa, herranjestas, kyllä siihen pitää rahaa antaa". Nyt on sitten sisarustenkin välit poikki kun siskolle on syötetty pajunköyttä että olisin häntä vanhemmille haukkunut ja jos on pienestä asti ylistetty maasta taivaaseen niin itsetunto on siskolla sitä luokkaa että eihän tämä nyt käy!
Ai, sinä päätit muuttaa ketjun aiheen. No, näitähän täällä on jo pilvin pimein.
Olisi kiva kuulla joskus myös sitä mitallin toista puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmalla peiliinkatsomisen paikka?
Kukaan ei riitele yksin, molemmilla ehkä peiliin katsomisen paikka.
Lapsi on altavastaajan asemassa huoltajaansa nähden. Lapsena koettu epäoikeudenmukaisuus voi etäännyttää näinollen aikuisena välit vanhempiin. Oisko kuitenkin sillä vanhemmalla se peiliinkatsomisen paikka?
Voi olla asioita, mitä ei voi antaa anteeksi eikä hyväksyä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on altavastaajan asemassa huoltajaansa nähden. Lapsena koettu epäoikeudenmukaisuus voi etäännyttää näinollen aikuisena välit vanhempiin. Oisko kuitenkin sillä vanhemmalla se peiliinkatsomisen paikka?
Voi olla asioita, mitä ei voi antaa anteeksi eikä hyväksyä mitenkään.
Ai aikuinen lapsi? Altavastaaja, nythän meni ylihilseen, et taida lapsikulta oikein nyt itsekkään tietää mitä kirjoitat?
Tässä tämä palstan vastaajasta taas huomaa, ettei ihan aikuinen kuitenkaan vielä ole. Jospa menisit lepäämään ja tekisit sitten läksysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla asioita, mitä ei voi antaa anteeksi eikä hyväksyä mitenkään.Ai aikuinen lapsi? Altavastaaja, nythän meni ylihilseen, et taida lapsikulta oikein nyt itsekkään tietää mitä kirjoitat?
Tässä tämä palstan vastaajasta taas huomaa, ettei ihan aikuinen kuitenkaan vielä ole. Jospa menisit lepäämään ja tekisit sitten läksysi.
😆😂
Huom! Ketjun aihe on, että miten kestät sen, kun olet joutunut aikuisten lasten toimesta huonosti kohdelluksi. Ei täällä kuulu teidän aikuisten lasten olla äänessä, perustakaa oma ketju. Antakaa teidän vanhempienne puhua.
Vierailija kirjoitti:
Huom! Ketjun aihe on, että miten kestät sen, kun olet joutunut aikuisten lasten toimesta huonosti kohdelluksi. Ei täällä kuulu teidän aikuisten lasten olla äänessä, perustakaa oma ketju. Antakaa teidän vanhempienne puhua.
Kyllä me ollaan ihan vanhempia vaikka me oltaiskin eri mieltä sun kans.
Omituista temppuilua sanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöinen helposti riitele yksin ja täysin keksityistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aikuisia lapsia, niin siksi minua kiinnostaa mikä aloittajan mielestä on huonoa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä viestiketju on yksi esimerkki siitä, ettei täällä pääosin keskustele, kuin keskenkasvuiset "aikuiset".
Ei tänne uskalla tulla avautumaan kukaan oikeasti aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aikuisia lapsia, niin siksi minua kiinnostaa mikä aloittajan mielestä on huonoa kohtelua.
Jos sinua ei ole kohdeltu huonosti lastesi toimesta , mene pois, kysymys ei ole sinulle!
Teinit vastaamassa näköjään, kun ei osata katsoa asioita avarakatseisimmin, onko teidät kasvatettu vain tuomistemaan vanhempianne ja toisten vanhempia?? Onko? Vai, onko teillä kenties ne täydelliset vanhemmat, jotka on osannut kasvattaa teidät oikein? Vastauksestanne päätellen näin ei kyllä valitettavasti ole!