Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mukaan yliopistoon?

Vierailija
27.06.2015 |

Mitä kaikkea tarvitsee, sängyistä juhlavaatteisiin jne.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Muistathan pakata mukaan myös hyvän ja reippaan mielen!

Vierailija
22/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luennoilla on yleensä tuolit, sänkyä tuskin tarviit. Ja ihan arkivaatteet käy, mukavampi istua ja oppia. Ja omena opettajalle tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin viinaa ja luennoilla olin kännissä ja opiskelijabileet oli kivoja en kyllä koskaa valmistunu.

Vierailija
24/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan tavalliset mukavat (ja puhtaat) arkivaatteet, reppu tai laukku johon vihkoja, kyniä ja pyyhekumi. Jossain yliopistoissa laskin ja viivottimia yms. Läppärikin on aika yleinen varuste latureineen ja muine apuvälineineen. Bussilippu ja pikkasen rahaa ruokailuun.

Loput tarvikkeet sitten kerrotaan kurssikohtaisesti.

Jos taas olet professori niin sinun kyllä oletetaan itse keksivän mitä sinne pitää viedä jotta voi pitää ne sovitut kurssit :)

Vierailija
25/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsupaketteja..niitä menee kissanristiäisissä sekä jatkoilla :)

Vierailija
26/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla läppäri vai riittääkö ihan perus vihko+kynä+kumi yhdistelmä? Tuntuu, että ainakin Helsingissä kaikilla on läppärit.

Vierailija
27/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:29"]Pitääkö olla läppäri vai riittääkö ihan perus vihko+kynä+kumi yhdistelmä? Tuntuu, että ainakin Helsingissä kaikilla on läppärit.
[/quote]
Melkein kyllä juu. Riippuu tietysti mitä opiskelet.

Vierailija
28/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:29"]

Pitääkö olla läppäri vai riittääkö ihan perus vihko+kynä+kumi yhdistelmä? Tuntuu, että ainakin Helsingissä kaikilla on läppärit.

[/quote]

Riittää kynä ja vihko. Ei läppäri tuo opiskeluun mitään lisäarvoa. Ei luennoilla tarvitse mitään tekstinkäsittelyä suorittaa. En ainakaan itse kanna läppäriä yliopistolle ja aika harvalla on mukana.

Vierailija
29/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luennoilla yleensä, riippuen aineesta, ei tarvitse läppäriä tai välttämättä edes sitä vihkoa, mutta tietokone on kyllä tärkeä olla olemassa edes kotona, sillä kaikki tärkeä tieto kulkee sähköpostitse ja esim kursseilla käytetyt powerpointit voidaan lisätä oppimisalustalle esim. Moodleen.

Vierailija
30/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läppäri ole must,itse en jaksanut pari vuotta sitten vielä raahata oikein. Ekalle kerralle yleensä riittää paperi,kirjoitusvälineet,kalenteri. Monet käyttää läppäriä/tablettia muistiinpanojen seuraamiseen(ei tarte printata jos tahtoo seurata omista ja tehdä muistiinpanoja),osa vaan feisbookkaa jne...Ei ne välttis tee mitään järkevää sillä koneella vaikka edessä on :D

Vierailija
31/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:09"]

Luennoilla on yleensä tuolit...

[/quote]

Meillä on muutamalla luennolla olleet salit joskus aivan ylitäynnä. Siksi olenkin joskus miettinyt, että pitäisikö hankkia yliopistoa varten sellainen retkireppu, jossa on istuin omasta takaa.

Jos ei vapaata istuinta lopulta mistään saa, niin silloin ei auta muu, kuin istua lattialle tai seurata luentoa seisaaltaan. Noista tavoista molempia, ja paljon muunlaisiakin tapoja seurata luentoa on näiden yliopistovuosien aikana tullut nähtyä.

Vierailija
32/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone sulla täytyy ehdottomasti olla, mutta harva ainakaan meillä kasvatustieteellä sitä luennolla käyttää. Vihkolla ja kynällä pärjää oikein hyvin :)

Vierailija
33/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:29"]

[/quote]

Riittää kynä ja vihko. Ei läppäri tuo opiskeluun mitään lisäarvoa. Ei luennoilla tarvitse mitään tekstinkäsittelyä suorittaa. En ainakaan itse kanna läppäriä yliopistolle ja aika harvalla on mukana.

[/quote]

Tietoteknisten kurssien opiskelu on noin 100* helpompaa omalla läppärillä mutta koulullakin on koneita niille joilla sitä ei jostain syystä ole. Toisaalta jos opiskelet tietotekniikkaa niin tuskin kyselet läppärin tarpeellisuudesta :)

Vierailija
34/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen samaan ketjuun! Mä pääsin lukeen enkkua ja läppäri vetelee ihan viimeisiään, kohta kouluiässä oleva miniläppäri Windows 7 järjestelmällä. Oonko oikeessa kun oletan, että mä en tule pärjäämään sillä?

Vierailija
35/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:11"]Minä otin viinaa ja luennoilla olin kännissä ja opiskelijabileet oli kivoja en kyllä koskaa valmistunu.
[/quote]

Mul sama. Mut valmistuin :D

Vierailija
36/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:02"]

Mä tulen samaan ketjuun! Mä pääsin lukeen enkkua ja läppäri vetelee ihan viimeisiään, kohta kouluiässä oleva miniläppäri Windows 7 järjestelmällä. Oonko oikeessa kun oletan, että mä en tule pärjäämään sillä?

[/quote]

Kyllä saatat alussa pärjätä ihan ok, kouluillakin on paljon koneita kirjastoissa joihin pääsee ei-ruuhka-aikoihin helposti hoitamaan hommia.Myös kiltahuoneilla on yleensä edes yksi kone. Kokeile alussa selvitä tuolla vanhalla,sen näkee sitten tartteeko uutta.Englanninopiskelussa ei kone ole varmaan ihan must,teillä on varmaan enemmän kirjat kursseilla käytössä.

Vierailija
37/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:02"]

[/quote]

Kyllä saatat alussa pärjätä ihan ok, kouluillakin on paljon koneita kirjastoissa joihin pääsee ei-ruuhka-aikoihin helposti hoitamaan hommia.Myös kiltahuoneilla on yleensä edes yksi kone. Kokeile alussa selvitä tuolla vanhalla,sen näkee sitten tartteeko uutta.Englanninopiskelussa ei kone ole varmaan ihan must,teillä on varmaan enemmän kirjat kursseilla käytössä.

[/quote]

Näin mäkin suosittelen, että yrität alussa ainakin pärjätä ja hankit uuden vasta sitten. Ainakin omissa kieliopinnoissani on ollut tosi vähän kirjallisia töitä. Kandin tutkielmaa ennen vain muutama käännös.