Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mukaan yliopistoon?

Vierailija
27.06.2015 |

Mitä kaikkea tarvitsee, sängyistä juhlavaatteisiin jne.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:00"]

[/quote]

Tuskinpa tarvinnet muuta kuin kirjoitustarvikkeet ja paperia, jos aiot luennoille. Et tosin tarvitse em. tavaroitakaan, jos olet huippumuistaja ja osaat sisäistää kaiken luennoitsijan sanoman ja jalostaa sen tenttivastauksissasikin. Mutta silloin ei tarvitse hätäilläkään, olet todennäköisesti keskitasoa lahjakkaampi, ja tuleva dosentti/professori

Vaatteesi ja sen sellaiset ovat oletettavasti asunnossasi. Juhlavaatteita tarvitset vasta tohtoripromootiossa, jos opiskelet niin pitkälle. Masiteripromootioita ei meidän yliopistossa järjestetä. Tämäkin käytäntö vaihtelee maassamme, jossain järjestetäänkin.

Sängyn tarvitet kämppääsi lepoa varten.

Vierailija
2/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:29"]

Pitääkö olla läppäri vai riittääkö ihan perus vihko+kynä+kumi yhdistelmä? Tuntuu, että ainakin Helsingissä kaikilla on läppärit.

[/quote]

Aika harvalla on mukana, mutta itselläni oli, koska en pystynyt kirjoittamaan luentomuistiinpanoja tarpeeksi nopeasti käsin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoosi tarvitse toki normaalit asumistavarat. Paljon riippuu siitä, on kyseessä kalustamaton asunto vai opiskelija-asuntosäätiön kalustettu vai peräti soluasunto. Jos kalustamaton, tarvit kaiken sängystä ja ruokapöudästä alkaen. Jos kalustettu, siellä on valmiiksi sängyt, pöydät j kirjahyllyt, mutta tarvitse petivaatteet, peitot, kattilat, astiat jne. Tarvitset välttämättömän sitä varten, että voit elää, mutta kannattaa ottaa huomioon, että säilytystilaa on yleensä aika rajallisesti. Eli ei mitään popkornintekokoneits...

Mitä juhlavaatteisiin tulee, niin Teekkareilla on useampia frakkibileitä vuodessa. Niihin tarvii iltapuvun. Humanisti ei sellaista tarvitse, ellei väkisin tarjoudu adjutantiksi johonkin vuosijuhlaan tai promootion. Jos humanisti haluaa oikein kovasti panostaa pukeutumiseen niin mudta iltapäiväleninki tai jakkupuku voi olla hyväksi, mitta sitäkään ei tarvi, kooska osa väestä kulkee juhlatkin näissä kauhtuneissa kirpputorivillapaidoissa, joidn alkuperöistä väriä ei enää voi tunnistaa. Ja ne juhlat on siis poikkeus, yleensähän opiskelijabileet kieritään läpi haalareissa.

Vierailija
4/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:21"]

Asuntoosi tarvitse toki normaalit asumistavarat. Paljon riippuu siitä, on kyseessä kalustamaton asunto vai opiskelija-asuntosäätiön kalustettu vai peräti soluasunto. Jos kalustamaton, tarvit kaiken sängystä ja ruokapöudästä alkaen. Jos kalustettu, siellä on valmiiksi sängyt, pöydät j kirjahyllyt, mutta tarvitse petivaatteet, peitot, kattilat, astiat jne. Tarvitset välttämättömän sitä varten, että voit elää, mutta kannattaa ottaa huomioon, että säilytystilaa on yleensä aika rajallisesti. Eli ei mitään popkornintekokoneits...

Mitä juhlavaatteisiin tulee, niin Teekkareilla on useampia frakkibileitä vuodessa. Niihin tarvii iltapuvun. Humanisti ei sellaista tarvitse, ellei väkisin tarjoudu adjutantiksi johonkin vuosijuhlaan tai promootion. Jos humanisti haluaa oikein kovasti panostaa pukeutumiseen niin mudta iltapäiväleninki tai jakkupuku voi olla hyväksi, mitta sitäkään ei tarvi, kooska osa väestä kulkee juhlatkin näissä kauhtuneissa kirpputorivillapaidoissa, joidn alkuperöistä väriä ei enää voi tunnistaa. Ja ne juhlat on siis poikkeus, yleensähän opiskelijabileet kieritään läpi haalareissa.

[/quote]

Ei noihin frakkibileisiin ole kyllä mitenkään pakko mennä (jos ei vaimo/tyttöystävä pakota... :) ) Itse selvisin suurimman osan opiskeluajasta ilman frakkeja tai edes pukua. Haalarit oli useimmin bilevarustuksena. 

Vierailija
5/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:06"]

Pitääkö olla läppäri vai riittääkö ihan perus vihko+kynä+kumi yhdistelmä? Tuntuu, että ainakin Helsingissä kaikilla on läppärit.

[/quote]

Aika harvalla on mukana, mutta itselläni oli, koska en pystynyt kirjoittamaan luentomuistiinpanoja tarpeeksi nopeasti käsin. 

[/quote]

Olen opiskellut vv. 2006-2015, eli siis edelleen, ja koko tänä aikana ei ole ainakaa mulla ollut läppäriä luennoilla. Kirjoitustarvikkeet kynä ja kumi. Tietokonetta olen käyttänyt kotona vain ja ainoastaan tutkielmien ja seminaaritöiden tekoon.

Vierailija
6/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:00"]

[/quote]

Häh? Ihan sama kun muuttais omaan pikkukotiin...  Oletko katsonut/lukenut vähän jenkkisydeemiä?

Vierailija
7/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:21"]

[/quote]

Ei noihin frakkibileisiin ole kyllä mitenkään pakko mennä (jos ei vaimo/tyttöystävä pakota... :) ) Itse selvisin suurimman osan opiskeluajasta ilman frakkeja tai edes pukua. Haalarit oli useimmin bilevarustuksena. 

[/quote]

Mulla kanssa haalarit, tai kahdetkin sellaset, kun oon kahdelta eri alalta valmistunu, mutta aika vähiin jäi haalareidenkaan käyttö. :D

Vierailija
8/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:27"]

[/quote]

[/quote]

Olen opiskellut vv. 2006-2015, eli siis edelleen, ja koko tänä aikana ei ole ainakaa mulla ollut läppäriä luennoilla. Kirjoitustarvikkeet kynä ja kumi. Tietokonetta olen käyttänyt kotona vain ja ainoastaan tutkielmien ja seminaaritöiden tekoon.

[/quote]

11v? joku 800 opintopisteen maisteri tulossa sitten parin vuoden päästä jos sattuu nappaamaan gradun kirjoittaminen? Ehkä läppärillä tuokin opiskeluaika olisi saatu supistettua puoleen... :)

Vierailija
9/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

11v? joku 800 opintopisteen maisteri tulossa sitten parin vuoden päästä jos sattuu nappaamaan gradun kirjoittaminen? Ehkä läppärillä tuokin opiskeluaika olisi saatu supistettua puoleen... :)

[/quote]

sorry siis 9v tietty

Vierailija
10/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynä ja kumi.

Kynää tarvitset luennoilla, kumia opiskelijabileiden jatkoilla.

Vierailija
11/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä ehdottomasti sitä läppäriä tai tablettia! Itselläni on aina mukana luennolla tietokone. Etsin samalla tietoakin lisää netistä, kun kuuntelen ja kirjoitan. Tietokoneella tulee opittua asiat paljon tehokkaammin, kun se on niin paljon nopeampi ja monipuolisempi väline, kuin kynä. Meidän laitoksella on kyllä lähes kaikilla kone luennoilla mukana.

Vierailija
12/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti paljolti siitä mitä opiskelet. Meillä ei kenelläkään ole luennoilla konetta mukana, koneen räplääminen veisi huomion itse luennosta ja opetettavasta aiheesta. Tietotekniikkaan liittyvät kurssit jne. olen suorittanut yliopiston koneelta, vaikka kotona onkin läppäri odottamassa. Itse opiskellut perusopinnot psykologiassa, tilastotieteessä ja kansanterveystieteessä. Sen jälkeen lääketieteessä jossa nyt maisterivaiheessa. Gradua tehdessä oma kone on ollut pelastus, mutta alkuun pärjäät ihan kynän ja vihkon avulla!

Vierailija
13/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koneen räplääminen vie huomion pois luennosta, mutta kynä ja vihko ei..? Itse ainakin olen tosi nopea kirjoittamaan koneella, ei tarvitse lainkaan katsoa näppistä. Eli voin samalla katsoa luennoitsijaa ja kirjoittaa + keskittyä kuuntelemaan heti, kun ei tarvitse kirjoittaa...eikö tämä riipu vähän tyypistä?

Vierailija
14/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti tyypistä, ja myös opiskelualasta. Joillakin aloilla luentoa ei tarvitse edes seurata niin tarkasti pysyäkseen kärryillä, joten aikaa voi jäädä muuttaa fonttia, tallennella tiedostoja, googlailla, käydä pikaisesti facebookissa jne. Meillä tuo ei oikein onnistu, ja siksi kenelläkään ei ole konetta luennoilla. Lisäksi naputusääni jo itsessään häiritsee luentoon keskittymistä. Ei ehkä koneen käyttäjää itseään, mutta ympärillä olevia.

Vierailija
15/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:10"]

Miksi koneen räplääminen vie huomion pois luennosta, mutta kynä ja vihko ei..? Itse ainakin olen tosi nopea kirjoittamaan koneella, ei tarvitse lainkaan katsoa näppistä. Eli voin samalla katsoa luennoitsijaa ja kirjoittaa + keskittyä kuuntelemaan heti, kun ei tarvitse kirjoittaa...eikö tämä riipu vähän tyypistä?

[/quote]

Jotkut ei osaa näpytellä hiljaa vaan hakkaavat nappuloita niin, että se häiritsee. Kynällä harvemmin saa samanlaista melua aikaiseksi.

Vierailija
16/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. No ehkä se ei sitten meidän luennoilla haittaa, kun siellä kaikki näpyttää eikä edes tarvitse olla hiljaa, vaan saa vaikka luennoitsijalta kysellä ja kommentoida.

Vierailija
17/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:23"]

Ok. No ehkä se ei sitten meidän luennoilla haittaa, kun siellä kaikki näpyttää eikä edes tarvitse olla hiljaa, vaan saa vaikka luennoitsijalta kysellä ja kommentoida.

[/quote]

Ei meiltäkään ollut kysely ja kommentointi kiellettyä, päinvastoin, mutta kun luennoitsija puhui niin se nappuloiden rämpytys häiritsi. 

Vierailija
18/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

luennoitsijalta kysely, kommentointi ja kesksutelu onkin eri asia: se on osa luentoa. Naputus, "vahingossa" kaiuttimista tunkeva youtube, haisevst makkarasämpylät jne taa ovst höiriötä.

Vierailija
19/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Kaikilla yliopiston luennoilla luennoitsijalta saa kysyä ja saa esittää kommentteja aiheeseen liittyen, sitä kutsutaan opiskeluksi. ;) 

Vierailija
20/37 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihko, kynä ja pyyhekumi.