Mitä olet oppinut Vauvapalstalta?
Itse ainakin sen, että Prisman jauheliha on samaa kuin Snellmanin jauheliha
Kommentit (103)
Sen että tämä on mielen ja ajatusten pohjaton suo.
On asioita, joista ei saa kirjoittaa.
Että ihmiset taantuvat täysin kun pääsevät anonyyminä nettiin kirjoittelemaan. Oikeassa elämässä Suomessa varsinkin ei kehdata osoittaa mieltä, meuhkata ja olla suoraan aggressiivinen, täällä palstalla se kaikki sisään rakennettu viha ja mielenterveysongelmat sitten purkautuvat. Varsinkin hämmästyin yhdestä kiusaamiseen liittyvästä aloituksesta kuinka todella moni on oikeasti kiusaajien puolella esim. saa kiusata erilaista koska se erilaisuus ärsyttää vaikkei se erilainen ole mitään pahaa tehnytkään, esim vain chillaillut ja elää elämäänsä mutta muiden mielestä tämä on niin ärsyttävää. Todella monen mielestä on siis ok kiusata ja en ihmettele miksi Suomi on kiusaamisen kärkimaita. Jokin tunneelämän epätasapaino ja kontrollin puute vaivaa suomalaisia.
Luulen että tämä on yhteydessä myös suomalaiseen kulttuuriin ja mentaliteettiin ettei tunteista saa puhua ja ne haudataan syvälle sisimpään, niitä ei käsitellä mitenkään ja emotionaalinen älykkyys sekä sosiaaliset taidot ja solidaarisuus eivät ole osa meidän kulttuuria. Niitä sit näytetään "erilailla" mikä ei loppujen lopuksi olekkaan niin tervettä.
Just äsken tuli yks juttu mieleen: Opin siitä oudoin juttu mitä halusit lapsena -ketjusta, että yllättävän moni on kadehtinut luokkakaveriltaan kipsiä tai diabetesta tms juttua, minkä olisi pitänyt herättää pikemminkin empatiaa. Luulin ennen olevani luonnostani jotenkin empatiavammainen, kun itselläkin oli lapsena tällaisia aivopieruja.
Että tätä palstaa ei tarvitse ottaa tosissaan. Luulen, että suurin osa täällä kirjoittelevista on trolleja.
Vakavasti: olen oppinut, kuinka eri tavalla ihmiset näkevät asiat. Itse sitä elää samanmielisten kuplassa, eikä tajua, että joku ajattelee rokotteista, uusperheistä, parisuhteista - tai mistä vaan - niiiiiin eri tavalla kuin itse. Hämmentävää, kuinka jollain on tietystä ilmiöstä pelkästään negatiivisia kokemuksia, kun itse pitää asiaa vähintäänkin neutraalina.
Olen oppinut että yksi katkera ãmmã pystyy pyyhkimään useiden satojen ihmisten hauskat jutut sekunnissa olemattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Että ihmiset taantuvat täysin kun pääsevät anonyyminä nettiin kirjoittelemaan. Oikeassa elämässä Suomessa varsinkin ei kehdata osoittaa mieltä, meuhkata ja olla suoraan aggressiivinen, täällä palstalla se kaikki sisään rakennettu viha ja mielenterveysongelmat sitten purkautuvat. Varsinkin hämmästyin yhdestä kiusaamiseen liittyvästä aloituksesta kuinka todella moni on oikeasti kiusaajien puolella esim. saa kiusata erilaista koska se erilaisuus ärsyttää vaikkei se erilainen ole mitään pahaa tehnytkään, esim vain chillaillut ja elää elämäänsä mutta muiden mielestä tämä on niin ärsyttävää. Todella monen mielestä on siis ok kiusata ja en ihmettele miksi Suomi on kiusaamisen kärkimaita. Jokin tunneelämän epätasapaino ja kontrollin puute vaivaa suomalaisia.
Luulen että tämä on yhteydessä myös suomalaiseen kulttuuriin ja mentaliteettiin ettei tunteista saa puhua ja ne haudataan syvälle sisimpään, niitä ei käsitellä mitenkään ja emotionaalinen älykkyys sekä sosiaaliset taidot ja solidaarisuus eivät ole osa meidän kulttuuria. Niitä sit näytetään "erilailla" mikä ei loppujen lopuksi olekkaan niin tervettä.
Lässyn, lässyn, lää 🤪
Joitakin hyviä ihonhoitovinkkejä olen täältä saanut, mutta muuten mitään yksittäistä asiaa ei tule mieleen.
Että kun useimmilla ei ole nimimerkkiä, ei kommentteihin suhtaudu ennakko-oletuksin.
Vierailija kirjoitti:
Että tätä palstaa ei tarvitse ottaa tosissaan. Luulen, että suurin osa täällä kirjoittelevista on trolleja.
Totta tuo. On täällä kyllä hyviäkin ketjuja (koitan jeesiä, jos vaan osaan).
Että yhden sanan elokuvan nimessä korvaaminen sanalla ”paska” on naisista valtavan hauskaa.
Se ettå naiset hajoavat itkuisiksi hermoraunioiksi jos aamulla leivän päältä tomaatti tippuu kahviin.
Että Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä ja sellaisia, joiden elämänpiiri koostuu netissä surffailusta ja television katselemisesta.
Kuinka paljon naiset vihaavat miehiä. Myös niitä ketä ei ole koskaan edes tavannut
Olen oppinut että lähes kaikki terapeutit ohjaavat moniongelmaisia naisia palstalle.
Sen, että työttömistä ja työttömien säännöistä moni ei tiedä mitään.
Puhuvat ja ehdottavat typeriä juttuja.
Opin että suomalainen nainen inhoaa korkokenkiä, laittaitumista ja hajuvesiä.
Oli lottovoitto syntyä tänne, mutta voitto oli luokkaa 1:-
Se että rappiota ihannoidaan.