Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kompensoit inflaation nostamat elinkustannukset?

Vierailija
13.02.2022 |

Kulutatko vähemmin vai teetkö enemmin töitä?

Kommentit (1638)

Vierailija
1201/1638 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin palkankorotusta firmalta. Firma tehnyt voittoa eli on varaa maksaa korkeampaa palkka työntekijöille.

Jos ei korotusta tule niin vaihdan työpaikkaa.

Muistakaa että firma kyllä yrittää repiä teiltä paidankin päältä. Jos haluavat pitää osaavan työvoiman niin sitten maksavat siitä <3

Toimiikohan tämä myös kunta-alalla?

Vierailija
1202/1638 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki kala pyydetään itse. Suomessa on paljon jokia ja järviä. Aloittakaa kalastus, mukava uusi harrastus ja hyödyllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1638 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin herkkujen ostamisen kaupasta. Itse tehtynä tulee edullisemmaksi.

Vierailija
1204/1638 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuimme kesämökistä Merenkurkun saaristossa ja samaan syssyyn myimme pois purjeveneen. Muutimme omakotitaloon Näsijärven rannalle, joten nyt voimme nauttia rantamaisemasta vuoden ympäri. Olemme eläkeläisiä, joten ei tarvinnut pohtia näitä päätöksiä sen enempää. Aika kiva, kun lapset perheineen asuvat Tampereen seudulla.

Vierailija
1205/1638 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vähemmän töitä jotta voin lomailla halvemmissa maissa enemmän. Esimerkiksi ruoka on Espanjassa paljon halvempaa kuin täällä paska Suomessa.

Vierailija
1206/1638 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pari lehtitilausta irtisanonut ja seuraavan lopetan Hesarin.  Se vain kertyy nurkkiin, enkä ehdi koskaan lukemaan. Ei meillä ole pakko säästää kun ei olla  kumpikaan  mitään tuhlapyttyjä.   Ruokaa teen itse  ja laitan annoksina pakkaseen. Teen vanhanaikaisia ruokia, patoja  ja keittoja.  Ei ole ollut mitään pulaa vielä tiedossa. Koti on maksettu,eikä  lainaa ole. Lasten perheille annetaan rahaa.

Vierailija
1207/1638 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Joka kuukausi jää nettopalkasta 2000€ säästöön ja lisäksi tulee 700€ pääomatuloja. Ei ole kummosta kompensoinnin tarvetta. Tosin ostamme punalappuisia niin kuin aina ennenkin.

Säälittävä pummi! Asut varmaan jollain pikkupaikkakunnalla etkä ole kouluja käynyt?

Vierailija
1208/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat on kyllä nousseet, pakko myöntää. En silti ajatellut tinkiä mistään ja alkaa ostamaan punalaputettuja ruokia.

Ehkä nuo heräteostokset voisi jättää vähän vähemmälle esim. ostin viime viikolla pleikkari vitosen kun sattui gigantissa olemaan.

Täytyy varmaan aloittaa seuraamaan paljonko tuota rahaa kuussa menee, koska nyt ei ole mitään käsitystä kuukauden menoista. Tilin saldoa en ole seurannut enää vuosiin, koska tiedän että pitää ostaa jotain järkyttävän kallista ennenkuin se menee miinuksen puolelle.

Vierailija
1209/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteet ja tavarat kirpputorilta. On halvempaa eikä raha päädy K- tai S-ryhmälle, jotka tahkoavat valtavia voittoja, vaan tavallisille ihmisille. Ruokatarvikkeita ostan suoraan toreilta ja suoramyynnistä niin paljon kun pystyn, sekä kasvatan ja teen itse.

Vierailija
1210/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Joka kuukausi jää nettopalkasta 2000€ säästöön ja lisäksi tulee 700€ pääomatuloja. Ei ole kummosta kompensoinnin tarvetta. Tosin ostamme punalappuisia niin kuin aina ennenkin.

Hauska provo yritys

Vierailija
1211/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eroamisella säästää kelpo summan, itse olen olen eronnut jo vuosia sitten.

Vierailija
1212/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroamisella säästää kelpo summan, itse olen olen eronnut jo vuosia sitten.

Myös vihreän sähkön tilaaminen kannattaa lopettaa ja hesari.

Vierailija
1213/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin huonosti minulla ei onneksi vielä mene.

Vierailija
1214/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin katse kannattaa siirtää ay maksuihin ja pyrkiä niistä kiireesti eroon, jos ei vielä ole älynnyt jutun juonta.

Vierailija
1215/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholit tilaan ulkomailta. Lopetan "support your local" -puheiden kuuntelun ja ostan sieltä mistä halvimmalla saan. En myöskään enää karta kauppojen omien tuotemerkkien ostamista.

Vierailija
1216/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta mitenkään toimintaani. Harrastan kuten ennenkin, käyn kampaajalla 3 kk:n välein jne. Myös lapsen ja miehen harrastukset jatkuvat samalla tavoin. Lapsi aloittaa myös yhden uuden harrastuksen.

Vierailija
1217/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vähemmän töitä jotta voin lomailla halvemmissa maissa enemmän. Esimerkiksi ruoka on Espanjassa paljon halvempaa kuin täällä paska Suomessa.

Muuta pois täältä "paska Suomesta", vai eikö sinusta ole siihen(kään)?

Vierailija
1218/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut vielä mitään käytännössä vaikuttavaa kallistumista. En ilmeisesti ole riittävän persaukinen.

Vierailija
1219/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta mitenkään toimintaani. Harrastan kuten ennenkin, käyn kampaajalla 3 kk:n välein jne. Myös lapsen ja miehen harrastukset jatkuvat samalla tavoin. Lapsi aloittaa myös yhden uuden harrastuksen.

Harrastuksia varmaan loppuu, jos ei ole tarpeeksi osallistujia ja moni joutuu rahatilanteen takia lopettamaan.

Esim. kelasta voi pienituloinen saada harrastusrahaa lapselle 200 vuodessa, mutta ei se mihinkään jääkiekkoon riitä eikä jalkapalloon.

Vierailija
1220/1638 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksia varmaan loppuu, jos ei ole tarpeeksi osallistujia ja moni joutuu rahatilanteen takia lopettamaan.

Esim. kelasta voi pienituloinen saada harrastusrahaa lapselle 200 vuodessa, mutta ei se mihinkään jääkiekkoon riitä eikä jalkapalloon.

Talvella irtisanotaan varmasti paljon remonttimiehiä, partureita, myyjiä esim. vaatekaupat, sisustusliikkeet, lisäksi kahvilatyöntekijöitä ja ravintolatyöntekijöitä.