Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kompensoit inflaation nostamat elinkustannukset?

Vierailija
13.02.2022 |

Kulutatko vähemmin vai teetkö enemmin töitä?

Kommentit (1638)

Vierailija
321/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyykkaan ruokaa roskiksista ja kerään samalla pulloja. Joskus pyydän ohikulkijoilta rahaa jotta saan lapset ruokittua.

Vierailija
322/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kasvisten syömisen kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartellit ja monopolit ovat jo nostaneet laumassa niin paljon kustannuksia että 85% ei siihen pysty. Onneksi persuilla on ratkaisu jokaiseen pulmaan.

Vierailija
324/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enää työpaikkalounasta vaan keitän evääksi makaronia, jonka lämmitän mikrossa ja laitan sekaan ketsuppia. Wanha kunnon opiskeluaikojen loppukuun klassikkoruoka on siis tehnyt paluun lautaselleni.

Vierailija
325/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää kahvia vaan täytän joka päivä töissä 2 litran termoksen kahvilla ja vien sen kotiin.

Vierailija
326/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruvennut liftaamaan.

Vierailija
327/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin autoni ja jättäydyin työttömäksi. Näillä bensan hinnoilla töissä käyminen ei enää kannata.

Vierailija
328/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan yleensäkin arjessa aika vähän rahaa. Asumismenoja menee 300 e/kk. Teen etätöitä kotona, joten bensaa ei kulu nykyään paljoa. Harrastan kävelyä, juoksua, hiihtoa, pyöräilyä ja nämäkin on suht edullisia harrastuksia. Syödään ulkona todella vähän, ehkä muutaman kerran vuodessa. Kotiin haetaan kyllä ruokaa sitten useammin. Syödään terveellistä, monipuolista ruokaa. Kavereita tapaan silloin tällöin, mutta ei meilläkään ole tapana käydä syömässä missään maltaita maksavissa ravintoloissa. Ostan vähän materiaa enkä ole sen perään, en esim. unelmoi merkkilaukuista. Olen kyllä sellainen, että jos jotain haluan, niin sen hankin, mutta kun en usein halua. Yleensä liittyy urheiluun. En värjää hiuksia, käyn kampaajalla pari kertaa vuodessa tasoittamassa latvoja. Minulla ei ole mitään muita "kauneusmenoja". Meillä olisi kyllä varaa käydä vuosittain vaikka Lapissa tai etelänmatkalla, mutta ei vaan ole tullut mentyä, ei vaan kai ole kiinnostanut tarpeeksi.

Oon aika onnekas, kun löydän onnen ihan tavallisesta, terveellisestä ja urheilun täyttämästä arjesta enkä tarvitse luksusta.

Vierailija
329/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotuksella tietenkin.

Vierailija
330/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin autoni ja jättäydyin työttömäksi. Näillä bensan hinnoilla töissä käyminen ei enää kannata.

Olipa hyvä että et ole elänyt tai ollut töissä 1990-2008 välillä. Koska silloin ei olisi sulla ollut myöskään varaa.

Vierailija
331/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartellit ja monopolit ovat jo nostaneet laumassa niin paljon kustannuksia että 85% ei siihen pysty. Onneksi persuilla on ratkaisu jokaiseen pulmaan.

Oletan tuon PS ja ratkaisuja olevan sarkasmia?

Vierailija
332/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaan maksamasta laskuja. Aloitan Carunan viimeisimmästä ja sijoitan säästyneet rahat pilveen ja kääretorttuihin.

Vierailija
333/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina en aio ostaa mitään ruokaa, punalaputetut tuotteet jos löytyy, Teen ostokset kaupoiissa missä halvimmalla saa esim. Prismasta 2 euron jauhelihat, Lidlistä maitotuotteet ja jauhot ja ehkä vihdoin kehtaan mennä myös ruokajakoon.

Vierailija
334/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

brown finger kirjoitti:

ostan halvinta kakkapaperia

Itse olen jo ilman vessapaperia. Bidee hoitaa sen asian varsin hyvin sinkkuna

Vierailija
335/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on oma valinta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ydinperhe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat 19 ja 18 ja kaikki lisät on loppuneet, mutta eivät elätä itseään vielä koska opiskelevat, asuvat kotona ja syövät kuin hevoset.joka ikinen penni menee heihin, mitään ei jää säästöön. Olen matalapalkka-alalla ja käteen jää alle 2000€/kk.

Eikös lapset hankita yleensä yhdessä, eli perheessä pitäisi olla se toinen, paremmin tienaava puoliskokin? Jos ei ole, niin onkohan vika omissa valinnoissa?

Eikö nuo perhetutut ole uskovaisten juttuja. Nykyihminen arvostaa omaa elämää, eikä pappien juttuja keskiajalta.

Jos normaali perhe missä lapsella on oikeus isään ei kelpaa, niin sitten ei pidä valitella köyhästelyä täällä palstoilla. Syyllinen siihen köyhyyteen kun näkyy peilistä! Jos on itse kyvytön elämään normaalissa parisuhteessa niin silloin ei pitäisi hankkia lapsia lainkaan! Pitää ajatella lapsen etuja. Isätön lapsi kärsii aina YH äidin köyhäilystä. Etenkin poikalapsien, joilta puuttuu kokonaan isämalli on tosi vaikea toimia itse isänä sitten omassa elämässä.

Ihan mielenkiinnosta, mikä sinun ongelmasi on? Onko muissakin asioissa sinusta vain se normaali valinta ja väärä valinta? Esim jalkaan farkut, ei verkkarit, ruoaksi keittoa, ei piirakkaa.

Vierailija
336/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abdul kertoi töissä, että vessapaperi on turha. Pepun voi pestä käsisuihkulla.

Vierailija
337/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää salaattitarpeita - pelkkää porkkanaa josta tehdään raastetta, on halpa ja hyvä. Pari kertaa viikossa tehdään jättiannos makaronilaatikkoa josta syödään pari päivää. Töihin evääksi nuudeleita tai eilisiä ruokia tai kaurapuuroa. Lounasravintoloissa ei syödä enää. Autolla ei ajeta yhtään ylimääräistä, ei kyllä ole ajettu enää aikoihin.. värjään itse hiukset, mies leikkaa joskus latvoja. Saunasiidereitä tai oluita ei enää juurikaan ostella, juodaan vettä tai otetaan lasten limpparipullosta vähäsen. Syödään omien kanojen munia, tosin kananruokakin on kallista mutta ruokitaan lisäksi ruuan tähteillä ja kauralla (halpa).

Seuraavaksi lopetetaan varmaan lohen osto kokonaan ja vähennetään lihan ostoa.

Vierailija
338/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin lemmikkini harvemmin, syön itse pelkkää halpisruokaa (makaronia, puuroa yms.), kahvia ja tupakkaa ei mun kotoa enää löydy (ei myöskään vierasvaraa), pyykkään talonyhtiön pesukoneessa, tiskaan harvemmin eli käytän samoja astioita useampaan kertaan, pesen kädet harvemmin.

Autoa ei onneksi ole, eikä tule. Sama lasten kanssa. 

Vierailija
339/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn syömässä opiskelijahintaisen lounaan. Tankkaamassa käyn Virossa.

Vierailija
340/1638 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliiden salaattien vaihto pakastevihanneksiin, halvat ruuat kuten riisi yms. Vaatteisiin ei enää kulu paljoa koska kaupoista ei edes löydy mieleisiä (nyt hippimuoti yms.) alennusmyynneistä ostaminen kannattaa esim. keinokuituvillapaita oli 10e joka maksoi uutena 25e.