Äitini kertois just että olen adoptoitu.
Äitin halusi tänään päivällä jutella mun kanssa jostain tärkeästä asiasta. Ja sehän kertoi mulle että mä olen adoptoitu! Pikkasen järkytyin, olisin kyllä halunnut tietää aikasemmin (olen 15v), mut mitä väliä sillä periaatteessa on? Mä rakastan mun (adoptio)perhettä. Äiti kertoi että mun biologinen isä on kuulemma ranskalainen (se selittää mun isot ruskeat silmät :) ), ja biologinen äiti suomalainen narkkari. No.. olis ne vähän aikasemmin voinu kertoa, mut en mä halua olla äitille ja isälle vihanen ;)
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:24"]
Nykyään kyllä adoptioneuvonnassakin painotetaan avoimuutta alusta alkaen, näin on varmasti opastettu myös sinun adoptiovanhempiasi. Noin nimenomaan ei saisi tehdä että teinille täräytetään tuollainne tieto, saati, että erikseen mainitaan bioäiti narkkariksi.
Onko tää juttu ihan tottakaan?
T. Adoptioäiti
[/quote]
Niin mäki luulin. Mun kaveri on kans adoptoitu ja tietäny ihan pienestä saakka et on adoptoitu. Jostai syystä mun vanhemmat vaan ei pystyny mulle kertomaan..
Olet 15-vuotias etkä ole koskaan ihmetellyt miksei syntymästäsi/sairaalasta ole ollenkaan kuvia? Toi ois ihan ymmärrettävää 30+ ikäsellä (kaikilla ei ollut kameroita) mutta munkin syntymästä ja sairaalassa olosta on melkein yksi valokuvaalbumillinen täynnä. Löytyy 'ensimmäistä kertaa äidin sylissä', 'ensimmäistä kertaa isän sylissä', 'ensimmäinen kylvetys', 'ensimmäinen imetys', 'tuore isi vaihtaa vaippaa', 'vauva nukkuu suloisesti', 'mummu tuli sairaalaan katsomaan' jne. Ja olen 21v.
Mun serkku on adoptoitu, ja on tiennyt sen aina, ja joskus tavannutkin juopon äitinsä, hänellä on ollut juuri murrosiässä vaikeaa sen asian kanssa, vaikka oli hyvät vanhemmat ym. joku kriisi tuli jossain vaiheessa kai sit kuitenkin identiteetin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:26"]Mieti, miten tarkka syyni tehdään adoptiovanhemmille. Kuka vaan ei kelpaa. Hyvä ystäväni ei saanut adoptiolasta ollenkaan. Ei vaan katsottu sopivaksi. Minusta olisi ollut täydellinen äiti ja hänen miehensä myös isä. (Rakastavia, hyvä vakityö, iso talo jna.)
[/quote]
Eivät olleet lestoja tai hellareita niin eivät kelvanneet.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:32"]
Olet 15-vuotias etkä ole koskaan ihmetellyt miksei syntymästäsi/sairaalasta ole ollenkaan kuvia? Toi ois ihan ymmärrettävää 30+ ikäsellä (kaikilla ei ollut kameroita) mutta munkin syntymästä ja sairaalassa olosta on melkein yksi valokuvaalbumillinen täynnä. Löytyy 'ensimmäistä kertaa äidin sylissä', 'ensimmäistä kertaa isän sylissä', 'ensimmäinen kylvetys', 'ensimmäinen imetys', 'tuore isi vaihtaa vaippaa', 'vauva nukkuu suloisesti', 'mummu tuli sairaalaan katsomaan' jne. Ja olen 21v.
[/quote]
Olen kyllä ihmetellyt, ensinnäkin sen takia että en muistuta vanhempiani, mutta he saivat minut ihan pienenä, joten niitä ensimmäinen kylvetys-kuvia on kyllä
(adoptio) vanhempasi halunneet vaan parasta sulle ja siksi odottaneet että olet tarpeeksi kypsä ja muutenkin elämäntilanne sellainen että on ollut hyvä kertoa (ei esim kesken kouluvuotta). varmasti ovat pelänneet reaktiotasi.
Mutta olen varma että ha ajattelevat sun parasta, ja kuten itsekkin kerroit että olet saanut hyvän kasvatuksen. Joten en näe asiassa mitään ongelmaa. sulattele asiaa ja kysele lisää jos siltä tuntuu.
Miksi pitäisi olla lesta tai hellari?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:20"]
Terveisiä porvoosta.
[/quote]
No voi kiitos! mutta miten se liittyy tähän?
[/quote]
porvoo=provo