Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miehesi suhtautuu siihen, jos käyt miesgynekologilla?

Vierailija
25.06.2015 |

Onko esim. närkästynyt?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En usko että hän hyväksyisi sitä. Mieheni halveksii helppoja naisia enkä todellakaan halua että hän uskoisi minun olevan sellainen."

Jaha... Mistäspäin maailmaa miehesi on kotoisin?

Vierailija
22/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. En minäkään reagoinut, kun hän kävi naisurologilla. Ollaan ihan jo aikuisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miestäni edes kiinnostaisi onko gyne mies vai nainen?? Onhan se nähnyt mun raskauksien ja synnytyksien sekä jälkitarkastuksien aikana ihan itsekin, että joskus lääkärit ovat miehiä ja joskus naisia, sehän on vaan ammatti muiden joukossa.

Vierailija
24/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Enpä ole tainnut mainita gynen sukupuolta miehelleni. Nykyään on kyllä nainen, mutta olen miespuolisellakin käynyt. Tuskinpa tuota edes kiinnostaa moinen asia. Lääkärihän se on, kuten vaikka yleislääkärikin.

Vierailija
25/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:15"]

Onko esim. närkästynyt?

[/quote]Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
26/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies tietäisi tai olisi kiinnostunut, onko gyne mies vai nainen? Tai joku muu lääkäri, siivooja tai bussikuski?

Vierailija
27/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan sanonut mitään. Lääkäri siinä missä muutkin.

Vierailija
28/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta, että kuka yleensä keskustelee miehensä kanssa gyne käynneistä? Onko siinä jotain niin mielenkiintoista?

Vierailija
29/45 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen synnytyksessä monta kertaa läsnä miespuolinen synnytyslääkäri. Siksiköhän mieheni näytti niin järkyttyneeltä koko ajan? Haha, joopajoo :D

Vierailija
30/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:21"]En usko että hän hyväksyisi sitä. Mieheni halveksii helppoja naisia enkä todellakaan halua että hän uskoisi minun olevan sellainen.

Jakorasiat alapeukuttaa

Minä osaan kyllä käydä lääkärillä jakamatta tavaraani, joten puhu vaan omasta puolestasi.

Vierailija
32/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto kieltää tuollaiset lääkärikäynnit. Mieheni hermostuisi, jos uhmaisin kieltoa, ja voisi lyödäkin. Mutta olisi se tietysti parempi kuin että hän jättäisi suoraan tai pahempaa. Sellainenkin on periaatteessa sallittua, koska gynekologihan ottaa miehen vaimon.

Vierailija
33/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhtaudu mitenkään.

Vierailija
34/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olin joskus kandiaikana töissä tk:ssa ja pidin mm. äitiysneuvolaa. Jäi mieleen yksi parikymppinen nainen, jonka mies oli mukana äitiysneuvolan vastaanotolla. Mies kielsi, etten saa tehdä gynekologista tutkimusta vaimolleen, koska olen mies! Ihan perussuomalaisia olivat, joltain maahanmuuttajilta tuon voisi ymmärtääkin. Sattuipa sitten niin, että synnytys aikanaan käynnistyi yöllä, ja siinä tuli komplikaatioita, niin että päivystävä synnytyslääkäri jouduttiin kutsumaan mukaan synnytykseen. Mies oli kuulemma siinäkin tilanteessa vielä vastustanut, ja vaatinut naislääkäriä, mutta eipä sellaista yöaikaan ollut talossa. Lapsi syntyi imukuppisynntyksellä, ja terveenä. 

No tuo on kyllä jo oikeasti sairasta, että kontrollointihalu menee vaimon ja lapsen terveyden yli. Meillä olisi heitetty mokoma räyhäri pihalle.

Vierailija
35/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei halua minun käyvän miesgynellä. Ei tietenkään määrää asiasta, mutta ei pidä ajatuksesta. Siis rutiinikäynnillä, ihan eri asia jos on vaikka synnytys tai hätätilanne kyseessä. Ei tosin ole suomalainen mies. En halua muuten itsekään mennä miesgynelle, ajatus ahdistaa tosi paljon vieläkin, vaikka vuosien kuluessa on vähän helpottanut gynekammo.

Vierailija
36/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäsi suhtautua yhtään mitenkään? Kyllähän lääkärillä pitää voida käydä!

Tulevaisuuden suomessa entistä enemmän on tietystä syistä sukupuolen mukaan valkkaavia. Musliminainen tuskin saa käydä mieskynegologilla. Toisaalta miespuoliset nirsoovat sitten vastaavasti naispuolisia ammatti-ihmisiä :(

Koulussa heille uskonnollakin on merkitystä, sillä heille uskonnonopettajan tulee olla samanuskoinen, vaikka ihan samat asiat pystyy opettamaan vaikka minkälainen pakana oppikirjoista.

Vierailija
37/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisnäkymähän on, että mies-lääkäri on Richard Gere:n näköinen julli, jonka edessä nainen kuin nainen sulaa :) Näin ehkä elokuvissa, todellisuudessa hieman eri.

Vierailija
38/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto kieltää tuollaiset lääkärikäynnit. Mieheni hermostuisi, jos uhmaisin kieltoa, ja voisi lyödäkin. Mutta olisi se tietysti parempi kuin että hän jättäisi suoraan tai pahempaa. Sellainenkin on periaatteessa sallittua, koska gynekologihan ottaa miehen vaimon.

Mikä uskonto on muka oikeasti sitä mieltä, ettei naiset saa käydä lääkärillä? Kai tiedät, että historiallisesti naislääkärit olivat pitkään harvinaisuus tai heitä ei edes ollut? Aika uusi uskonto teillä näemmä.

Vierailija
39/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäsi suhtautua yhtään mitenkään? Kyllähän lääkärillä pitää voida käydä!

Tulevaisuuden suomessa entistä enemmän on tietystä syistä sukupuolen mukaan valkkaavia. Musliminainen tuskin saa käydä mieskynegologilla. Toisaalta miespuoliset nirsoovat sitten vastaavasti naispuolisia ammatti-ihmisiä :(

Koulussa heille uskonnollakin on merkitystä, sillä heille uskonnonopettajan tulee olla samanuskoinen, vaikka ihan samat asiat pystyy opettamaan vaikka minkälainen pakana oppikirjoista.

Olen naiskirurgi, ja yksikään maahanmuuttajamies ei ole koskaan kieltäytynyt tutkimisesta. Vaikka työhöni kuuluu myös urologisia ja peräsuolen vaivoja.

Vierailija
40/45 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä uskonto on muka oikeasti sitä mieltä, ettei naiset saa käydä lääkärillä? Kai tiedät, että historiallisesti naislääkärit olivat pitkään harvinaisuus tai heitä ei edes ollut? Aika uusi uskonto teillä näemmä.

Missä horteessa elät? Tiedätkö tämän maailman asioista mitään? Noista kehitysmaalaisista, joita Suomeenkin tulee tuhansittain, moni ei ole käynyt lääkärissä edes yhtä kertaa elämässään ennen kuin on esimerkiksi työterveyslääkärintarkastus suomalaisen työpaikan kautta. Moni ei ole tavannut sairaanhoitajaakaan edes sen verran, että olisi saanut rokotuksia. Gynekologilla käyminen on vielä harvinaisempaa. Kehitysmaiden lääkärit ja muut korkeasti koulutetut imuroidaan ulkomaille, joissa he yleensä opiskelevatkin. Harva palaa alkeellisiin oloihin ammattiaan harjoittamaan.