Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäköhän hoitaja sanoi?

Vierailija
17.12.2023 |

Olin potilaana teho-osastolla, puoliksi tajuissani, ja minulle oli laitettu virtsakatetri. Olen nainen. Käännettiin kyljeltä selälleni, niin huomasin että vähän jalkoja levittäessäni nuori hoitaja kiusantui ja heitti peiton näköesteeksi (siis minulla oli ne potilashousut kyllä).

Sitten kuulin kun hän sanoi hiljaa toiselle, osaavammalle hoitajalle "mistä johtuu että on katetrin ohi tullut 30 ml virtsaa"

Toinen kuiskasi vastaukseksi jotain mistä molemmat nauroivat. En huonon voinnin vuoksi voinut kysyä että mikäs se oli hauskaa. 

Edelleen mietityttää että mitähän hän supatti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia paikalla? Mikä läppä? eikö ole normaalia että katetri hiukan vuotaa? 

Vierailija
2/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän hoitaja mittasi tuon 30 ml? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kuvittelet että kaikilla hoitajilla on samat vitsit? 

Vierailija
4/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nauroivat tuolle toisen maininnalle, että nimenomaan 30ml. Sitä kun ei oikein ohivuodosta voi mitenkään oikeasti mitata.

Unohda koko juttu.

Sitä paitsi katetrit, vuodot ja alapäät ovat hoitajille aivan päivittäistä peruskauraa, eivät he kenenkään vuotoja jää erikseen kummemmin pohtimaan. Ei siis syytä nolostua tai jäädä pohtimaan kummemmin. Voit luottaa tähän

Hyvää joulun aikaa!

Tv. Sairaanhoitaja 

Vierailija
5/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän hoitaja mittasi tuon 30 ml? 

Silmämääräisesti arvioi, läikästä pyjamassa. 

Vierailija
6/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nauroivat tuolle toisen maininnalle, että nimenomaan 30ml. Sitä kun ei oikein ohivuodosta voi mitenkään oikeasti mitata.

Unohda koko juttu.

Sitä paitsi katetrit, vuodot ja alapäät ovat hoitajille aivan päivittäistä peruskauraa, eivät he kenenkään vuotoja jää erikseen kummemmin pohtimaan. Ei siis syytä nolostua tai jäädä pohtimaan kummemmin. Voit luottaa tähän

Hyvää joulun aikaa!

Tv. Sairaanhoitaja 

Ei nauranut sille arviolle, sen verran osasin lukea. Sellainen "törkeä läppä"-nauru. Luulivat että nukun, niin kehtasivat vitsailla vaikka potilas oli vieressä. 

No joo, ei kai tämä koskaan selviä :D 

Vierailija
7/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kuvittelet että kaikilla hoitajilla on samat vitsit? 

Mistä kuvittelet että kuvittelen niin? 

Vierailija
8/10 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja ja voin vannoa, että mua ei kiinnosta kenenkään potilaan alapää ei sitten yhtään. Pakolliset hoitoimenpiteet teen, en katsele muuten enkä vitsaile. Potilaan alapäähän koskeminen on työni epämieluisimpia asioita, mutta yritän hoitaa sen asiallisesti ja nopeasti pois alta. 

Vierailija
9/10 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups 

Vierailija
10/10 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajia paikalla? Mikä läppä? eikö ole normaalia että katetri hiukan vuotaa? 

Ei katetrin kanssa yleensä tuu ohivuotoa. Toki riippuu varmaan katetrin paksuudestakin. Aikanaan on yks mies tullu vastaan, jolla kerta katetroidessa tuli aina ohivuotoa, mutta väittäisin, että katetri oli liian ohut hänelle.

Mutta aloitus on provo, mistä ihmeestä sulattava hoitaja ois mitannut 30ml? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän