Kun nainen tunkee miesten saunailtaan
Mun mies ja hänen yläastekaverinsa ovat yläasteesta lähtien järjestäneet saunaillan, jossa on siis miehen yläasteaikaisia kavereita. Saunaillassa on perinteisesti ollut myös yksi nainen, "Hilma". Hilma on aina ollut ns. yksi jätkistä ja hänen läsnäolo on ollut aina ok kaikille. "Hilma" oli yläasteella luokan suosituin tyttö, ja hänellä on vieläkin jokin maaginen asema näiden miesten keskuudessa, koska hän on ollut aina jutuissa mukana, on ollut kaikkien miesten ihastus ja oikeastaan koko yläaste pyöri hänen ympärillä. Mutta kaikille meille muille vaimoille ja puolisoille Hilman osallistuminen tuohon poikien iltaan on enempi kuin ok, eikä hän edes sauno sillä pitää sitä epäsopivana.
No, yksi näistä miehistä oli nyt alkanut seurustella. Nyt hänen tuore naisystävänsä oli saanut päähänsä että koska Hilmakin on siellä niin hänenkin täytyy päästä. Vaikka nainen ei missään tapauksessa ole ollut osana kaveriporukkaa yläasteella, ei edes tunne näitä kaikkia miehiä. Silti piti päästä.
Ja voi pojat siellä oli ollut show. Tämä nainen oli tietysti haukkunut Hilmaa koko illan, koko saunomisen idea oli mennyt kun tämä tuore nainenkin halusi päästä saunaan. Ei ollut ymmärtänyt vihjailua että tämähän on miesten sauna. Mun mies soitti kesken illan ja pyysi hakemaan. Eikä kuulemma aio osallistua enää jos sinne nyt alkaa kaikki puolisoitansa raahaamaan. Ne illat ovat erikseen.
Mikä ihme tuon naisen motiivi on? Mikä se on että yhtä iltaa vuodesta ei voi suoda miehelle ja tämän kavereille, varsinkin kun koko porukka on kerääntynyt ympäri Suomea ihan tätä yhtä perinteistä iltaa varten?
Jos sinä nainen luet tämän niin häpeä.
Kommentit (169)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:42"]
Tästä ketjusta voi vain päätellä sen, että isole osalle naisista ei ole mitään ymmärrystä siitä miten voi olla ystävä miehen kanssa.
Lähes kaikki sotkevat asiaan seksin, ystävyys ei perustu seksiin, päinvastoin se on melko varma tapa päättää ystävyys... onko seksi teille ainoa väline komminikoida miesten kanssa? Surullista :D
[/quote]Totta kyllä. Mutta en tiedä, onko tässä tapauksessa nyt yhtään osapuolta, joka ei sotke asiaa miehen ja naisen väliseen asetelmaan. Ap korosti Hilman osuutta tarinassa ja erikseen vakuutti, että asia on hänelle ok. Miksi ihmeessä, jos sukupuolilla ei ole väliä? On ollut myös aika, jolloin nämä miehet ovat ajatelleet Hilmaa seksuaalisuuden kautta. Myös Hilma itse näkee ilmeisesti asiassa jotain seksuaalista, koska ei mene kavereidensa kanssa saunaan. Miksi tässä nyt pitää jeesustella, kun kukaan ei oikeasti pidä Hilmaa ihan vain yhtenä jätkistä, vaan hänellä on ihan selvästi ihan erilainen rooli, kuin muilla kaveriporukan jäsenillä?
[/quote]
Minulla on miespuolisia ystäviä, enkä ole yksi jätkistä, enkä ole myöskään yksi tytöistä... mitä ihmettä tämä sukupuolen painottaminen ystävyyteen liittyy?
En saunoa poikien kanssa, enkä ole yhteenkään ihastunut, eikä yksikään ole tuonut esille ihastumistaan minuun.
Ihan kauhea tuo nimi "Hilma". Olisit keksinyt jonkun paremman.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:23"]
Tästä ketjusta voi vain päätellä sen, että isole osalle naisista ei ole mitään ymmärrystä siitä miten voi olla ystävä miehen kanssa.
Lähes kaikki sotkevat asiaan seksin, ystävyys ei perustu seksiin, päinvastoin se on melko varma tapa päättää ystävyys... onko seksi teille ainoa väline komminikoida miesten kanssa? Surullista :D
[/quote]Totta kyllä. Mutta en tiedä, onko tässä tapauksessa nyt yhtään osapuolta, joka ei sotke asiaa miehen ja naisen väliseen asetelmaan. Ap korosti Hilman osuutta tarinassa ja erikseen vakuutti, että asia on hänelle ok. Miksi ihmeessä, jos sukupuolilla ei ole väliä? On ollut myös aika, jolloin nämä miehet ovat ajatelleet Hilmaa seksuaalisuuden kautta. Myös Hilma itse näkee ilmeisesti asiassa jotain seksuaalista, koska ei mene kavereidensa kanssa saunaan. Miksi tässä nyt pitää jeesustella, kun kukaan ei oikeasti pidä Hilmaa ihan vain yhtenä jätkistä, vaan hänellä on ihan selvästi ihan erilainen rooli, kuin muilla kaveriporukan jäsenillä?
[/quote]
Minulla on miespuolisia ystäviä, enkä ole yksi jätkistä, enkä ole myöskään yksi tytöistä... mitä ihmettä tämä sukupuolen painottaminen ystävyyteen liittyy?
En saunoa poikien kanssa, enkä ole yhteenkään ihastunut, eikä yksikään ole tuonut esille ihastumistaan minuun.
[/quote]
Niin, SINÄ. Tässä ketjusta ei puhuta sinusta (eikä minusta, minulla on myös miespuolisia kavereita) vaan "Hilmasta". Ja jos ap:n tarinassa mikään pitää paikkansa, niin onhan Hilmalla selkeästi hyvin erikoinen asema tuossa porukassa. Ei voi millään sanoa, että olisi vain ihan tavallinen ystävä muiden joukossa.
Ja jos ap:n tarina ei pidä paikkaansa, niin... noh. Mitä me tässä edes keskustellaan?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:23"]
[/quote]
[/quote]Lue aloitus. Jos ihan oikeasti on kyse vain ystävyydestä (minäkin olen tällaisissa porukoissa ollut), ei Hilman sukupuolella tai saunomattomuudella pitäisi olla mitään merkitystä. Se piti kuitenkin jostain syystä aloituksessa mainita. Haluaisin tietää, mikä se syy sitten oli.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:14"]
a) tuota ap:n kuvailemaa varsin erikoista asetelmaa, jossa Hilma on jokin ikuinen saavuttamaton teinikuningatar, eikä siis todellakaan vain mikään tavallinen kaverus muiden joukossa;
[/quote]
Siis minkä ikäisistä tässä nyt puhutaan? Yläasteikäiset ovat vielä niin nuoria, että jos kahdenkympin jälkeen nuo typerät sosiaaliset kiemurat ja pikku ihastukset edelleen vaikuttavat, niin kyse on kyllä enemmän siitä että koko kaveriporukka koostuu melko vammaisista ihmisistä, kuin että Hilmassa olisi jotain vikaa. Yläasteikäisen ihastus kestää viikon ja koostuu ujoista katseenkohtaamisista ja haaveiluista, kaveruus kestää pitkään, ja jos se on alkanut noinkin nuorena kuin yläasteikäisenä, niin sillä on suuri todennäköisyys pysyäkin kaveruutena ilman mitään seksuaalisia jännitteitä.
Hilma on sosiaalisesti niin lahjaton, että ei ole tullut toimeen muiden naisten kanssa? Ja hänellä on tarve olla keskipisteenä, mikä on vaikeaa naisporukassa. Miehet pyörivät ympärillä ja mielistelevät, koska Hilma on hyvännäköinen. Luonteella ei ole merkitystä, kun ulkonäkö on pantava. Sen takia Hilma tulee paremmin toimeen miesten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:48"]Eiköhän se ole se Hilma joka on tunkeutunut väärään paikkaan, syyttäkää sitä, älkää tätä uutta naista!
[/quote]
Se on niiden ystävä. Ymmärrätkö että mies ja nainen voi olla myös ystäviä? Itse käyn miespuolisten, varattujen, ystävieni kanssa silloin tällöin baarissa tms ilman omaa miestä, onko joku ongelma? Ollaan oltu ystäviä jo yli 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:33"]
Hilma on sosiaalisesti niin lahjaton, että ei ole tullut toimeen muiden naisten kanssa? Ja hänellä on tarve olla keskipisteenä, mikä on vaikeaa naisporukassa. Miehet pyörivät ympärillä ja mielistelevät, koska Hilma on hyvännäköinen. Luonteella ei ole merkitystä, kun ulkonäkö on pantava. Sen takia Hilma tulee paremmin toimeen miesten kanssa.
[/quote]
Oliko paikalle tuotu tyttöystävä taas niin sosiaalisesti taitava, että pisti rähinäksi :)
Osalla naisista on tapana päälle päsmäröidä miestensä lisäksi koko sosiaalinen ympäristönsä, kuten kanoilla kanalassa, tyyliin millä orrella istust :) Vastaavaan en ole miesten seurassa törmännyt, siellä ei ole kukaan tullut sanomaan mitä mieltä asiosita pitää olla vaan on voinut väitellä asioista ihan rauhassa :)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:25"]
Mun mies ja hänen yläastekaverinsa ovat yläasteesta lähtien järjestäneet saunaillan, jossa on siis miehen yläasteaikaisia kavereita.
No, yksi näistä miehistä oli nyt alkanut seurustella. Nyt hänen tuore naisystävänsä oli saanut päähänsä että hänenkin täytyy päästä. Vaikka nainen ei missään tapauksessa ole ollut osana kaveriporukkaa yläasteella, ei edes tunne näitä kaikkia miehiä. Silti piti päästä.
Ja voi pojat siellä oli ollut show. Tämä nainen oli tietysti haukkunut yhtä porukkaan kuuluvista koko illan, koko saunomisen idea oli mennyt kun tämä tuore nainenkin halusi päästä saunaan. Ei ollut ymmärtänyt vihjailua että tämähän on miesten sauna. Mun mies soitti kesken illan ja pyysi hakemaan. Eikä kuulemma aio osallistua enää jos sinne nyt alkaa kaikki puolisoitansa raahaamaan. Ne illat ovat erikseen.
Mikä ihme tuon naisen motiivi on? Mikä se on että yhtä iltaa vuodesta ei voi suoda miehelle ja tämän kavereille, varsinkin kun koko porukka on kerääntynyt ympäri Suomea ihan tätä yhtä perinteistä iltaa varten?
Jos sinä nainen luet tämän niin häpeä.
[/quote]Miten tämä keskustelu menisi, jos aloitus olisi ollut tällainen?
Siis mitä vittua se Hilma siellä saa edelleen olla haarojaan levittelemässä tissit paljaana heiluen??? Anteeksi nyt vain mutta KYLLÄ jotkin asiat todellakin muuttuvat kun ollaan parisuhteessa, ei todellakaan siellä silloin enää mitkään tissiperseet sauno mun mieheni kanssa, EI TODELLAKAAN SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:48"]
Eiköhän se ole se Hilma joka on tunkeutunut väärään paikkaan, syyttäkää sitä, älkää tätä uutta naista!
[/quote]
Miten niin? Miksei naiset voisi osallistua saunailtoihin niinku muutkin? Ainahan suomalaiset korostaa ettei saunomiseen liity seksi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:56"]
Siis mitä vittua se Hilma siellä saa edelleen olla haarojaan levittelemässä tissit paljaana heiluen??? Anteeksi nyt vain mutta KYLLÄ jotkin asiat todellakin muuttuvat kun ollaan parisuhteessa, ei todellakaan siellä silloin enää mitkään tissiperseet sauno mun mieheni kanssa, EI TODELLAKAAN SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]Kyllä sen taas tietää että alapeukuttuajat ovat itse juuri näitä tissiperse-Hilmoja, jotka ei miestä muuten saa kun tissiä pitää oikein siihen miesten naamaan hieroa ja vaginaa rämpsyttää siihen lauteita vasten!
[/quote]
Kuulut ilmeisesti ihmistyyppiin, joka näkee kaikki vain k*lleina ja p*lluina. Tuttavapiiriini kuuluu joitakin tällaisia, mutta ystäviksi heistä ei ole, sillä sukupuolesta riippuen kaikki ovat heille vain potentiaalisia panoja tai klpailijoita. Äärimmäisen rasittavia ja ärsyttäviä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:13"]
[/quote]
Kuulut ilmeisesti ihmistyyppiin, joka näkee kaikki vain k*lleina ja p*lluina. Tuttavapiiriini kuuluu joitakin tällaisia, mutta ystäviksi heistä ei ole, sillä sukupuolesta riippuen kaikki ovat heille vain potentiaalisia panoja tai klpailijoita. Äärimmäisen rasittavia ja ärsyttäviä ihmisiä.
[/quote]Harmittaa varmaan olla pelkkä Hilma joka ei miestä saa, ymmärrän.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:33"]Hilma on sosiaalisesti niin lahjaton, että ei ole tullut toimeen muiden naisten kanssa? Ja hänellä on tarve olla keskipisteenä, mikä on vaikeaa naisporukassa. Miehet pyörivät ympärillä ja mielistelevät, koska Hilma on hyvännäköinen. Luonteella ei ole merkitystä, kun ulkonäkö on pantava. Sen takia Hilma tulee paremmin toimeen miesten kanssa.
[/quote]
Tai sitten Hilma on niinku minä? Mä kasvoin poikien seurassa, kun on kolme veljeä ja lähimmissä naapureissa vain poikia, tai liian iso ikäero tyttöihin joita oli. Mä nykyäänkin tykkään urheilusta, harrastan itse paljon ja katson myös telkkarista monia lajeja. Mä en meikkaa kuin äärimmäisen harvoin hienompiin tilaisuuksiin eikä mua kiinnosta meikit, niistä puhuminen jne mitkä on perinteisesti naisten juttuja.
Olisko moni teistä Hilman tuomitsijoista mun ystävä, luuletteko että meillä olis puhuttavaa? Niinpä, tuskin kauhean moni. Kyllä mulla naispuoleisiakin ystäviä toki on, mutta niiden kanssa ei samalla tavalla tule vietettyä aikaa. Onneks oma mies ei ole mustasukkainen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:56"]Siis mitä vittua se Hilma siellä saa edelleen olla haarojaan levittelemässä tissit paljaana heiluen??? Anteeksi nyt vain mutta KYLLÄ jotkin asiat todellakin muuttuvat kun ollaan parisuhteessa, ei todellakaan siellä silloin enää mitkään tissiperseet sauno mun mieheni kanssa, EI TODELLAKAAN SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Opettelepa kuule ihan ensimmäisenä lukemaan. Katsotaan sitten uudestaan. Nimittäin vittu aloituksessa lukee että HILMA EI KÄY SIELLÄ VITUN SAUNASSA!!!!! Taidat ihan kokemuksesta tietää käytännössä käsitteen tissiperse? Onks sulla muitaki epämuodostumia?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:14"]
Olemmekohan me lukeneet edes samaa ketjua? Minun mielestäni suurin osa kirjoittajista ei todellakaan tunnu olettavan, että Hilma olisi "munan perässä", vaan tässä on nähdäkseni ihmetelty aika montaa erillistä asiaa, esim:
a) tuota ap:n kuvailemaa varsin erikoista asetelmaa, jossa Hilma on jokin ikuinen saavuttamaton teinikuningatar, eikä siis todellakaan vain mikään tavallinen kaverus muiden joukossa;
b) tässä ketjussa kirjoittaneiden "yksi jätkistä" -naisten ennakkoasenteita muita naisia kohtaan;
jne. jne.
[/quote]
Mutta onko asetelma todellisuudessa tuollainen vai kuvitteleeko ap sen sellaiseksi?
[/quote]
No sitähän me emme voi tietää? Ei tässä ketjussa voi keskustella kuin niillä tiedoilla mitä meille on annettu, muutenhan koko keskustelussa ei ole mitään mieltä.
Ap:llä nyt ei näytä olevan mitään syytä valehdella, hänhän omien sanojensa mukaan hyväksyy Hilman eikä ole mustasukkainen saunailloista.
[/quote]
Vaikka ei olisi syytä valehdella, hän on saattanut tehdä tilanteesta aivan omat tulkintansa. Esim. mies kertoo, että kaikki olivat aikanaan ihastuneita Hilmaan -> ap päättelee että kaikki pyöri Hilman ympärillä -> aloituksen lukija päättelee että Hilma on haaremia pyörittävä mehiläiskuningatar.